Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Med barnevogn/trille på Gardermoen. Noen som vet?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Med barnevogn/trille på Gardermoen. Noen som vet?

Med barnevogn/trille på Gardermoen. Noen som vet? 14 år 1 måned siden #54465

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Jeg skal, som noen her inne vet ;) , ut å reise i slutten av mars. Jeg harvært i kontakt med Ving og kundeservice på Gardermoen ang muligheter for å ha vogn frem til gate'n.

Fikk beskjed om at de ikke har vogner til utlån, men at det kan være mulig å sjekke inn vogna, ta den med til sikkerhetssjekken og sende den igjennom rtg-båndet, for så å bruke den frem til gate'n. der pakkes den og leveres i slusa. Men dette kunne de ikke si sikkert så jeg måtte høre med innsjekkingsskranken når jeg kom.

Litt kjipt å ikke vite dette på forhånd. Ser med gru for meg 2 timer på flyplassen med gutt på 11 mnd som ikke får vogn å sove i for deretter å skulle fly og transporteres videre på reisemålet..

Noen som har vøært ute og reist nylig som vet hvordan dette fungerer? Hvordan gjør vi det rent praktisk? Vi reiser altså fra Gardermoen med Ving som reiseoperatør. Spanair er flyselskapet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Med barnevogn/trille på Gardermoen. Noen som vet? 14 år 1 måned siden #54466

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Det funker helt slik du er blitt informert om. Dog går det ikke med svære bagvogner, men kun med de som går gjennom slusa. Feks en prampack hadde ikke gått gjennom. Jeg reiser mye, og reiste med 3 åring og 18 mnd i januar, syns det gikk helt fint. Vi har reist med ungene hvert år, og vi har heller brukt bæresele. Når du sender gjennom slusa, vet du ikke helt hvordan ting blir behandlet heller.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Med barnevogn/trille på Gardermoen. Noen som vet? 14 år 1 måned siden #54467

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Da vi reiste i jula var det ei som hadde med seg Go til gaten. Kan tro jeg gremmet meg over at v i ikke hadde undersøkt dette selv, der vi løp rundt høyt og lavt etter S i halvannen time før vi fikk boarde :p
Men vi hadde prampack da, så det hadde vel ikke fungert uansett.

ellers anbefaler jeg også bæresele. Nå er s blitt så stor at hun ikke vil sove i den, men hun gjorde det både i sommer og i høst, frem til hun var over året.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Med barnevogn/trille på Gardermoen. Noen som vet? 14 år 1 måned siden #54468

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Jeg vil også anbefale bæreutstyr i stedet for vogn. Trillen kan lett bli ødelagt når den blir sendt gjennom slusen, så det har jeg aldri tatt sjansen på (men nå må det sies at jeg er temmelig hysterisk når det kommer til vognene mine, og alltid har pakket vognene/trillene godt inn i transportbag før jeg har sendt de med fly.

Jeg var forresten på Gardermoen for et par uker siden, og da var det i hvertfall 5-6 ulike vogner/triller til utlån ved det ene servicesenteret.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Med barnevogn/trille på Gardermoen. Noen som vet? 14 år 1 måned siden #54469

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Hmm.. Merkelig at de sa på servicesenteret at de ikke har vogner til utlån, da..!? De sa det kun var noen handlevogner med sete i forbindelse med taxfreebutikken.

Skal ha med bæresele (Manduca) men minsten vil ikke sove i den. Han har ikke tålmodighet til å sitte for lenge av gangen.

Er selvfølgelig redd for vogna, derfor kjøpte vi trille til dette formålet. Men tenker å ha med en bag til å tre utenpå i tillegg til posen man får. da er den ihvertfall litt beskyttet.

Hvor får man forresten posene? I innsjekkingsskranken eller må man hente de et annet sted? Må man i så fall hente de før man sjekker inn?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Med barnevogn/trille på Gardermoen. Noen som vet? 14 år 1 måned siden #54471

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
I avgangshallen både på innenlands og utenlands så har de triller til utlån, både brio sitty og noene crappye carenaer, men S klarte no å sove i en sånn carenaa ;) men anbefaler bæretøy, for igjennom sikkerhetskontrollen og når du skal hente ut bagasjen når du kommer frem så er det slitsomt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Med barnevogn/trille på Gardermoen. Noen som vet? 14 år 1 måned siden #54480

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
De har triller på Osl, senest for en uke siden hvertfall.
Posene må du hente ved spesialbagasjeavdelingen
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Med barnevogn/trille på Gardermoen. Noen som vet? 14 år 1 måned siden #54490

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Men på gardenoen har de også de små handlevognene, da vi reiste satt A i en slik, både på utenlands og innenlands. Problemet var på tur hjem. Vi sendte vogna (go) med prampack som spesial baggasje, det skal vi fortsette med også, menneste gang blir en Zapp (som er å regne som håndbaggasje) også med på turen :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Med barnevogn/trille på Gardermoen. Noen som vet? 14 år 1 måned siden #54491

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Med barnevogn/trille på Gardermoen. Noen som vet? 14 år 1 måned siden #54498

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Hm.. Kjenner jeg blir litt irritert på serviceavdelingen nå... :angry: Siden de sa det ikke var vogner/triller til utlån har vi stresset litt ekstra med å få tak i en vi kan ha med og bruke på flyplassen.

Men, men.. Akdri så galt at det ikke er godt for noe :) Da fikk jeg jo en unnskyldning for å kjøpe en vogn til.. :whistle:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Med barnevogn/trille på Gardermoen. Noen som vet? 14 år 1 måned siden #54500

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, jaja, men da vet du det til en annen gang og kan informere andre :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.749 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!