Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Simenmin (og dere andre med scooter)
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Simenmin (og dere andre med scooter)

Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54328

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Hva gjør du når du er ute med scooteren nå for tiden og det blåser heftig med snø mot vogna? Er den ikke ganske åpen, selv med fottrekk? Eller synes du ikke det er noe problem?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54330

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Nå er ikke jeg så mye ute i snøstorm da men :lol: Men hvis ungen ligger så er jo scooteren lun, men sånn i verste fall så har jeg på regntrekket :) men den er jo mye lunere enn trehjulinger feks :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54339

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, mb er alt for åpen, men som deg simen min er vi lite ute med vogn i slik vær, i alle fall uten regntrekk. Lurer på en ting jeg, hvoran er scooter sitt sete og trille comfort sammenlignet med cc? Og hvordan er scooter sammenslått???
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54342

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ikke akkurat snøstorm da :p Men følte litt påd et her en dag, vi driver jo og tester å trille med S fremovervendt for å se om vi kan leve med scooter. Gått kjempefint helt til her om dagen da det var en del vind og snødde, slik at det blåste snø inn til henne.
Kunne vel bare brukt regntrekk ja, men jeg er ikke noe glad i det :dry: Grøsser av tanken på at jeg innbilte meg at jeg skulle ha bare EW, det hadde vært lite lunt det!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54344

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Spentsmurf skrev:
hehe, mb er alt for åpen, men som deg simen min er vi lite ute med vogn i slik vær, i alle fall uten regntrekk. Lurer på en ting jeg, hvoran er scooter sitt sete og trille comfort sammenlignet med cc? Og hvordan er scooter sammenslått???

Vi er ute i det meste av vær, så lenge det ikke er helsefarlig kaldt atpåtil. Så er nødt til å ha enten vendbar vogn eller en som blir lun nok med trekk av noe slag.

Lurer ellers på det samme som deg, og slenger på at vi jo har hørt en del om knirkeproblemer med scooter her inne, men aldri om knirking hos cc..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54346

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
vet du, for meg var lav sol nesten verre enn vind, for vind og regn/snø ble stoppet av regntrekk, men ikke lav soi....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54350

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
men jeg haaaater regntrekk :dry: Kanskje jeg bør se litt på forskjellige sorter regntrekk, rett og slett.
Sol er også et problem ja, men jeg er naiv nok til å tro at hun beholder solbrillene på i år. Særlig :p Nei, men jeg skaffer meg vel en teutonia solskjerm i alle fall!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54351

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, ja.... jeg har enda ikke brukt regntrekket til GO jeg ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54352

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Scooteren er mye hendigere enn CC da, enklere å trille med på snøføre ol. Men CC er lunere da. Ryggen på scooteren er litt lengre, men setet er smalere, men ikke så smalt at det blir trangt. Så det er vel plusser og minuser med begge to, men til litt større unger så ville jeg gått for scooter, CC blir litt stor å drasse med synes jeg....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54353

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
hva bruker du da? Regntrekket til Go er jeg faktisk veldig fornøyd med, bvortsett fra at det har revnet :angry:
Ellers var jeg jo kjempebegeistret for teutonia sitt, men det sitter vel altfor løst på en scooter :dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54355

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Simenmin skrev:
Scooteren er mye hendigere enn CC da, enklere å trille med på snøføre ol. Men CC er lunere da. Ryggen på scooteren er litt lengre, men setet er smalere, men ikke så smalt at det blir trangt. Så det er vel plusser og minuser med begge to, men til litt større unger så ville jeg gått for scooter, CC blir litt stor å drasse med synes jeg....

Æsj, er akkurat det jeg er redd for, at jeg skal synes det blir for mye å drasse på CC på butikken, på bussen.. :s Men den er så lækker å se på ;) Det er vel utseendet og vendbarheten som gjør at jeg ikke klarer å legge den fra meg.

Men jeg har ikke sett scooter i noen myke farger da, bare sort og grønn, grønn er egentlig favorittfargen min, men jeg synes selve vogna i seg selv er så røff, vil gjerne ha den litt finere :whistle:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54356

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Kalesjen er litt dum på Scooteren, den burde kommet lenger frem (vært lunere). For når ryggen er helt rett så sitter barnet helt i åpningen på kalesjen. Så når vi triller tur i ruskevær og har regntrekk på, stikker 2,5 åringen hodet ut :P Men det er ikke sikkert at det er et problem om barnet er mindre, til et stort barn er det nok det. Kalesjen på CC er myyye bedre på alle måter ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54359

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg har rett og slett ikke trillet GO i regnvør MHMV :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54360

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
MariHønaMedHvitveis skrev:
Simenmin skrev:
Scooteren er mye hendigere enn CC da, enklere å trille med på snøføre ol. Men CC er lunere da. Ryggen på scooteren er litt lengre, men setet er smalere, men ikke så smalt at det blir trangt. Så det er vel plusser og minuser med begge to, men til litt større unger så ville jeg gått for scooter, CC blir litt stor å drasse med synes jeg....

Æsj, er akkurat det jeg er redd for, at jeg skal synes det blir for mye å drasse på CC på butikken, på bussen.. :s Men den er så lækker å se på ;) Det er vel utseendet og vendbarheten som gjør at jeg ikke klarer å legge den fra meg.

Men jeg har ikke sett scooter i noen myke farger da, bare sort og grønn, grønn er egentlig favorittfargen min, men jeg synes selve vogna i seg selv er så røff, vil gjerne ha den litt finere :whistle:

Hvis du ser her: www.emmaljunga.no/pdf/celebrationNO.pdf Så har de jo scooteren i den jubileumsutgaven og den er fiiin da ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54361

  • Vesla85
  • Vesla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 140
Jeg eier min andre scooter nå. En 2009 modell. Veeeldig glad i den vogna altså! Jenta mi på 2,5 år (nesten metern lang, og 17 kg), har fortsatt bra plass i den med vinterklær på!)
Jeg har scooteren stående i bilen hele tiden, så den bruker jeg når jeg skal på butikken, bort på besøk osv. For da sover junior i den om han blir trøtt :)

Men kjenner til det som Empa sier, når ungen sitter rett opp og ned, og det regner, så blir h*n våt lell. Husker ihverfall at jenta mi stakk hodet ut for å se! Men det gjorde hun forsåvidt i simoen også, så vil ikke si det er noe ekstra plagsomt med scooteren.

Ellers bruker jeg regntrekket som var med vogna. Veldig fornøyd med det! Nå skal jeg bruke det regntrekket på MB så lenge det er minusgrader ute :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54362

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Empa skrev:
Kalesjen er litt dum på Scooteren, den burde kommet lenger frem (vært lunere). For når ryggen er helt rett så sitter barnet helt i åpningen på kalesjen. Så når vi triller tur i ruskevær og har regntrekk på, stikker 2,5 åringen hodet ut :P Men det er ikke sikkert at det er et problem om barnet er mindre, til et stort barn er det nok det. Kalesjen på CC er myyye bedre på alle måter ;)

Æsj, det er det, hun er jo straks 17 måneder og vil helst gå. Men her er jo bare baaaabyyyen min, så jeg syns hun trenger en litt lun vogn :blink: Men akk så kjedelig å drasse på et drog med to hender mens S løper uti veien eller setter seg for å smake å en hundebæsj.. :s Eller synes du CC er grei å trille med en hånd?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54363

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Simenmin skrev:
[b

Hvis du ser her: www.emmaljunga.no/pdf/celebrationNO.pdf Så har de jo scooteren i den jubileumsutgaven og den er fiiin da ;)

Liker ikke de celebrationutgavene jeg da :blush: :whistle:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54364

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ja, den er grei nok å trille med en hånd (ikke som med svingbare hjul a la Go da). Jeg har unge i vogna og en rabagast av en 2,5 åring på slep i tillegg, men det funker helt fint :D Haha!
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54365

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Hehe ok ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54366

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Vesla85 skrev:
Jeg eier min andre scooter nå. En 2009 modell. Veeeldig glad i den vogna altså! Jenta mi på 2,5 år (nesten metern lang, og 17 kg), har fortsatt bra plass i den med vinterklær på!)
Jeg har scooteren stående i bilen hele tiden, så den bruker jeg når jeg skal på butikken, bort på besøk osv. For da sover junior i den om han blir trøtt :)

Men kjenner til det som Empa sier, når ungen sitter rett opp og ned, og det regner, så blir h*n våt lell. Husker ihverfall at jenta mi stakk hodet ut for å se! Men det gjorde hun forsåvidt i simoen også, så vil ikke si det er noe ekstra plagsomt med scooteren.

Ellers bruker jeg regntrekket som var med vogna. Veldig fornøyd med det! Nå skal jeg bruke det regntrekket på MB så lenge det er minusgrader ute :)

Jeg blir gal!! Jeg hadd ejo foretrukket om jeg kunne leve lykkelig med en scooter ut vognperioden. det er kun dette med lunheten som plager meg, og det får jeg ikke testet om jeg triller aldri så mye rundt i butikken, med mindre de har vindmaskin og konfetti :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54367

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Empa skrev:
Ja, den er grei nok å trille med en hånd (ikke som med svingbare hjul a la Go da). Jeg har unge i vogna og en rabagast av en 2,5 åring på slep i tillegg, men det funker helt fint :D Haha!

:laugh: , ja da må den være grei nok ja ;)
Jeg vet jeg har spurt før, men finner ikke igjen hvilken tråd det var (ettersom jeg gnåler om cc i alle mulige tråder her inne ;) ), men hvordan er det med plass til 2,5-åringen i cc?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54368

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Vesla85 skrev:[/b]
Ellers bruker jeg regntrekket som var med vogna. Veldig fornøyd med det! Nå skal jeg bruke det regntrekket på MB så lenge det er minusgrader ute :)

Liker veldig godt det regntrekket (til Scooter), blant de beste jeg har hatt.

CC sitt regntrekk er stygt :P og for digert i forhold til vogna, vogna ser blubbete ut med det regntrekket! Nesten så jeg må få meg et annet, hehe!
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54383

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ser spemtsmurf spurte lenger her oppe hvordan scooter er sammenslått, har bare skumlest men ikke fått med meg noen svar så da svarer jeg ;) Den blir ganske liten sammenlagt. Så bred som bredden mellom bakhjulene (altså noe smalere enn typisk kombivogner ect), den blir ikke veldig lang heller når man legger håndtaket bak og ikke høy. Nesten like liten som sittyen vår, om det sier deg noe :)
Ca likt som timmyen sammenlagt, kanskje noe kortere.

Den er ikke av de luneste vognene når barnet sitter, derfor er det lurt med en skjerm. Brukte solskjermen til teutonia når det blåste og regnet også jeg, og synes det gjorde vognen lun nok. Min vil uansett fram og se, så ville vært vanskelig å beskytte ham helt i en framovervendt vogn uansett. HAr også hatt vannavvisende pose, som jeg har hatt ganske langt opp.
Vil tro at teutoniatrekket sitter greit på scooter, selv om jeg aldri har prøvd.
HAr du prøvd det på timmyen MArihøna? Vil tro det sitter noenlunde likt på scooter.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54391

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ikke prøvd teutonia sitt nei, mener du at du tror det er bedre enn emmaljunga sitt? :huh: Vet iikke om jeg kan leve med å kjøpe vogn og umatchende fottrekk når det faktisk finnes matchende i samme serie ;)

Det blir scooter og det blir teutonia solskjerm, og det blir fottrekk. regntrekk må jeg vel nesten se hva jeg synes om det som følger med først, så får vi se. Og så må jeg fundere på stelleveske, tror ikke strollershopperen blir noe fin til :dry: Vil ha en sånn liten mappesak som henger fra styret i en stropp!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54400

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Takk for svar! Jeg skal vøre vågal og si her nå at jeg tror jeg skal klare meg med GO og Zapp neste vinter :) Og i krise tar vi hjem simoen fra bhg.... hva tror dere, jeg tror ikke på det selv en gang...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54401

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Trodde du mente teutonia sitt regntrekk jeg, lenger oppe i tråden her.
VAr iallefall det jeg mente, at teutonia sitt regntrekk nok passer godt på scooter :)
Fottrekket tror jeg nok jeg ville tatt det som hører til ja ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54405

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
aha ja, ja det var vel kanskje det jeg pratet om, jeg er litt klar for senga nå kjenner jeg. Får vel ikke prøvd det på, så vet ikke om jeg vil gamble påp at det passer. lurer på om det nok ikke blir lit stort, sånn at alt flagrer..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Simenmin (og dere andre med scooter) 14 år 2 måneder siden #54410

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja mulig det :)
Får høre om du får prøve på der du kjøper vogna, om du ikke liker det som følger med :)
Vi brukte tullsa sitt til, det satt perfekt, men måtte da ha solskjermen på for å lune litt mer :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.774 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!