Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei..
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei..

Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54163

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Jeg solgte Buggisen min og tenkte at d holdt me en vogn nå...og ville beholde Mondialen (den er jo såååå fiiin) Men nå angrer jeg at jeg ikke solgte mondialen isteden :kokko:
Trenger jo ikke en så stor vogn nå når hun snart er to år...
Jeg skal bare ha en vogn, så da blir d å selge mondialen :unsure:

Men da er spørsmålet Cam. eller Go :P ??????

Jeg var veldig fornøyd me cam, testet go i butikken i dag og den virket veldig god å trille, men syns ikke den er like fin som cam..
Den som var utstilt var blå me hvitt understell og den var mindre pen etter min mening.. :blush:
(håper jeg ikke fornærmer noen her :S )Men er jo mulig jeg hadde fått et annet inntrykk om jeg hadde sett en annen fargekombinasjon :huh:


Jeg trenger HJELP igjen :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54165

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Hvis du nettopp har hatt bugaboo, hvorfor ikke prøve noe annet? Go er jo nesten som camen, jeg tror jeg hadde sett meg rundt etter noe annet og nytt !!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54167

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Moldes skrev:
Hvis du nettopp har hatt bugaboo, hvorfor ikke prøve noe annet? Go er jo nesten som camen, jeg tror jeg hadde sett meg rundt etter noe annet og nytt !!

Ja, men er liksom bare de to jeg kunne tenke meg akkurat nå.. :P Og pga vinterhjulene og utseende heller jeg litt mot Cam + at jeg ble litt skuffet over str på Go sammenlagt :blush: Trodde den skulle være mindre jeg da.. :P

Men for all del overbevis meg gjerne :laugh:
Mener å ha lest du hadde dårlig erfaring me cam.?? Jeg hadde ikke d me min 07 mod, men hvilken mod hadde du?
Og hvilken mod anbefaler du meg evnt å kjøpe om d blir en buggis? :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54171

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
du kan kjøpe go'en min :p Neida, fikk seks mai log en sms etter to timer, så får nok solgt den. Men jeg vil helst bytte den i en CC :dry:

Men når du sier at du ikke trenger så stor vogn til ei som snart er to år, hva tenker du på? Kupper tråden din her nå, men syns du jeg er på bærtur som vil kjøpe CC til S som snart er 17 mnd og ha den som eneste vogn? :s

Ellers holder jeg en knapp på Go eller noe helt nytt som Moldes sier, Cam har du jo hatt! Go får du jo også alltids solgt igjen (fort som svint, tydeligvis) om du ikke liker den.

hmm. tror jeg ville prøvd noe helt nytt jeg, ingen andre som pirrer nysgjerrigheten?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54181

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Egentlig ingen andre som frister nei.. :huh: Merkelig rart men.. :woohoo:

Når jeg sier sånn stor vogn tenker jeg på at mondialen ser jeg på mer som en babyvogn og ettersom snuppa blir tyngre blir den jo gnske tung. Og siden jeg ikke er så glad i de vanlige shoppetrillene vil jeg ha en vogn som er god der og!
Der er jo buggisen super, liten og kommer lett frem overalt!

Citycrossen er jo lettere enn mondialen så syns ikke du er helt på bærtur ;)
Hadde den som førstevogn til minstesnuppa og var veldig fornøyd :)
Eneste dumme er selene som har feste helt oppe ved hodet (samme på mondial) skjønner ikke hvorfor de har plassert de sånn :angry: !
Men er jo ikke noe problem om man har seatinsert el pose i da :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54186

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Tja, vet ikke hva som er lurt!? Sikkert gøy å prøve ut Go, sportsdelen er dessuten billigere enn buggis.....Men jeg synes ikke den alt i alt er bedre enn buggis. Men kan være spennende å prøve noe nytt ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54187

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
På den andre siden har du jo et poeng med vinterhjula. Synes derfor buggis er en bedre vintervogn enn go.....
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54196

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Empa skrev:
På den andre siden har du jo et poeng med vinterhjula. Synes derfor buggis er en bedre vintervogn enn go.....

Du som har hatt begge kunne du være så snill å liste opp litt pluss/minus for meg :P :whistle:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54198

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Det kan jeg godt ;)

Go:
Plusser: Bedre fjæring/demping enn buggisen, virker mer stødig og stabil, mindre "skranglete". Mer smidige trilleegenskaper. Stilrent design, lett å legge sammen og slå opp, kan slås sammen i en del. Liker trinnløs regulering i ryggen. Synes den er lunere enn buggis. Flott regntrekk, mykere enn buggis sitt. På snø er den bedre enn buggis med små hjul, er vel en mellomting mellom buggis med små hjul og med vinterhjul ;)Mer behagelig styre.

Minus: Plagdes litt med det ene fohjulet på Go i starten men det gikk over etter jeg spraya med silikonspray. Kalesjen er slapp. Stoffet virker som det er av dårlig kvalitet (har sort) og det tiltrekker seg støv (hører rykter her inne om at det bedrer seg etter en stunds bruk, og synes neeeesten det kan se ut til å stemme ;)).

Buggis:
Plusser: Vinterhjul, vendbar sittdel, vendbart styre, stor bag. Noe bedre på snø enn Go pga. vinterhjul. Stilig design. tekstilene er av bedre kvalitet enn på Go, man kan bytte trekk.

Minus: Dårligere fjæring enn Go. Med buggisen hadde jeg problemer med at styret skled ut, fikk nytt understell og problemet oppstod igjen og igjen.

Poengmessig stiller de per idag likt hos meg. Gode vogner begge to. Men jeg liker City cross bedre ;) Blir allikevel å beholde Go for å bruke i sommer ;)

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54208

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Tusen takk :) !
Hmm, er ikke lett asså! Si gjerne ifra om dere ser noen bra funn på finn ;) Tar imot me takk :)

Fin vogn forresten :)
Siste endring: 14 år 2 måneder siden av woopsy.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54210

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
JEg hadde aldri trodd jeg skulle skrive dette, men jeg falt for en lilla s3 i dag :S :P

TJa om jeg skuille valgt en enkel trille nå så ville det vært race, men siden du skal ha en vogn så ville jeg valgt GO.... Jeg liker utsende på GO bedre enn Cam, mens du er motsatt :) Tja, men hva med å være litt vågal å teste f.eks et ukjent merke????
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54233

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Er ikke GO større i sittedelen enn cam? BAre det ville gjort at jeg hadde valgt den til såpass stort barn.
Dessuten ville jeg prøvd noe nytt :)

Og var det ikke mannen din som ikke likte cam? Han kommer sikkert til å like go bedre, for den er vel enklere å slå sammen?

KJøp en GO du :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54234

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Og med tanke på vinterhjul, GO fungerer greit å de fleste underlag :) Bare tenkt på MHMV hun har jo hatt kun dene i vinter, og det har vørt mye snø hos henne også :p

Og neste vinter trenger du kanskje egentlig ikke vong, og nå er jo vinteren straks over, det må den da vøre?????
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54244

  • bigmama
  • bigmama's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 817
Jeg har også hatt cam og har go nå til min gutt.
Jeg kjenner savnet på cam,men jeg føler go er et bedre valg til litt større barn.

har hvit understell og sort og grått trekk til;) Synest det er veldig fint faktisk.
Bruker å blande litt. Nå er vognen med sort sittedel med grå kalesje og bumperbar. :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54246

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Spentsmurf skrev:
JEg hadde aldri trodd jeg skulle skrive dette, men jeg falt for en lilla s3 i dag :S :P

TJa om jeg skuille valgt en enkel trille nå så ville det vært race, men siden du skal ha en vogn så ville jeg valgt GO.... Jeg liker utsende på GO bedre enn Cam, mens du er motsatt :) Tja, men hva med å være litt vågal å teste f.eks et ukjent merke????

Åååå har du sett den lilla irl?? Jeg som var SÅ nære å bli den heldige eier av en lilla mistral med lufthjul for et par mnd siden :dry:

Elllers er jeg enig at med tanke på alder ville jeg valgt Go, synes buggis ser veldig liten ut i sittedelen. Man får alltids plass, men det er jo greit at alle kroppsdeler er I vogna ;)

Og ja jeg har jo hatt den som eneste vogn hele vinteren, og her har det vært enormt mye snø, er mye snø her i byen generelt, men vi bor nå også i høyden og har enda mer. Det går helt, helt fint selv om den selvfølgelig ikke er helt optimal a la lufthjul :)

Og så var det den stakkars mannen din, stemmer for at han får et ord med i laget (selv om jeg stort sett overkjører min i vognvalg selv) :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54295

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Er ikke synd på han :laugh: ! Da jeg sa jeg angret på at jeg solgte den og vurderte å bytte mondialen i en sånn igjen var han ikke uenig faktisk :woohoo: !
Jeg sa at han fikk ta seg tid å lære seg den, for d er mange andre mannfolk som klarer og han kan vel ikke være dummere enn de :P !

Jeg prøvesatte henne i en Go og syns ikke den virket noe større enn buggisen jeg da men.. :huh:

Også tenker jeg at hvis vi skal ha den me på hytta hvor d er litt sånne skogsveier er d vel ikke noe særlig å trille go? På buggisen kan jeg jo da bruke vinterhjulene...

Men syns jo at go virket bedre å trille me bedre demping da.. :S

Også syns jeg go virket litt stor.. :huh:

Jeg er fortsatt usikker, men d blir en av de tror jeg. Har ikke lyst å prøve noe ukjent merke, for skeptisk til d :blush: !

Me mindre noen kan overbevise meg ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54299

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Jeg ville ha gått for en GO, artig å prøve noe nytt å ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54300

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Go på skogsføre er null problem, bedre i skogen enn på snø faktisk. Husker du ikke hvor begeistret jeg var da jeg kom hjem fra hyttetur på hardangervidda i høstferien? Brukt Go masse i nordmarka og lokalmarka her, det er null problem :)

Det med str mener jeg å ha lest et sted, men ha rjo ikke peiling ;)

At Go virker stor mener jeg fortsatt er litt sånn optisk bedrag. Fordi setet er såpass mye smalere enn understellet og fordi kurven har hele understellets størrelse ser den stor ut, men da vi målte med tfk'en min i butikken var den en cm eller to i breddeforskjell, selv om tfk ser mye smalere ut!

Har mannen din sett og testet Go da? Om du bare ikke klarer å bestemme deg kan jo han velge ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54305

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
MariHønaMedHvitveis skrev:
[quote]Go på skogsføre er null problem, bedre i skogen enn på snø faktisk. Husker du ikke hvor begeistret jeg var da jeg kom hjem fra hyttetur på hardangervidda i høstferien? Brukt Go masse i nordmarka og lokalmarka her, det er null problem :)
Det med str mener jeg å ha lest et sted, men ha rjo ikke peiling ;)

At Go virker stor mener jeg fortsatt er litt sånn optisk bedrag. Fordi setet er såpass mye smalere enn understellet og fordi kurven har hele understellets størrelse ser den stor ut, men da vi målte med tfk'en min i butikken var den en cm eller to i breddeforskjell, selv om tfk ser mye smalere ut!

Har mannen din sett og testet Go da? Om du bare ikke klarer å bestemme deg kan jo han velge ;)[/quote]

Jeg kan ikke huske å ha lest d, var en stund jeg ikke var så aktiv her, var sikkert da :blush: !

Han har ikke sett eller testet den.. tror ikke han gidder bry seg om detta vognstyret mitt lenger jeg.. :P :whistle:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54308

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, jeg foreslår at u kjøper en brukt GO og tester jeg ... får den ut av systemet slik at du kan avslutte med en CAM når du ikke blr fornøyd :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54312

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
MariHønaMedHvitveis skrev:
At Go virker stor mener jeg fortsatt er litt sånn optisk bedrag. Fordi setet er såpass mye smalere enn understellet og fordi kurven har hele understellets størrelse ser den stor ut, men da vi målte med tfk'en min i butikken var den en cm eller to i breddeforskjell, selv om tfk ser mye smalere ut!

)

veldig enig! Synes ikke den er stor. Synes den er nett, og kanskje bare bittelitt større en buggis oppslått. Ikke mye.

Tror nok barnet kan bruke Go litt lenger enn buggis. 2,5 åringen vår hadde bra med plass enda i rygglengde. Men fotbrettet var litt kort til han, men det ville det vært på buggis også nå.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54313

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Spentsmurf skrev:
hehe, jeg foreslår at u kjøper en brukt GO og tester jeg ... får den ut av systemet slik at du kan avslutte med en CAM når du ikke blr fornøyd :P

signerer ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54314

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Go ER større enn buggisen, flere som har hatt begge, sier det :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54321

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
og GO fungerer godt på skogsturer, grusveiger etc, men som sagt, jeg tror du enten må prøve eller bare slutte å tenke på den ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54357

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
LogK skrev:
Go ER større enn buggisen, flere som har hatt begge, sier det :)

Jeg har jo hatt begge og synes ikke Go er så mye større. Litt større, men ikke mye. Den er høyere, og litt bredere.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54374

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Hvilken ville du valgt da Empa? Siden du har prøvd begge.. ;)
Og siden jeg veldig ofte er enig me deg når d gjelder vogner :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 2 måneder siden #54376

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Huff, vanskelig! Liker begge godt. Men mitt tips er å gå for Go, bare for å prøve noe nytt ;) Og så tror jeg barnet kan bruke den bittelitt lenger enn buggis. Men jeg ville ikke hatt go som eneste vogn, buggis kan man ha som eneste vogn, men etter dagens trilletur ser jeg at jeg ikke kan ha bare go....

Vet ikke om det gjorde valget enklere for deg...hehe
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trodde jeg vr ferdig, men den gang ei.. 14 år 1 måned siden #54425

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Empa skrev:
Huff, vanskelig! Liker begge godt. Men mitt tips er å gå for Go, bare for å prøve noe nytt ;) Og så tror jeg barnet kan bruke den bittelitt lenger enn buggis. Men jeg ville ikke hatt go som eneste vogn, buggis kan man ha som eneste vogn, men etter dagens trilletur ser jeg at jeg ikke kan ha bare go....

Vet ikke om det gjorde valget enklere for deg...hehe


Takk Empa ;) !
Da ble egentlig valget lett, jeg skal bare ha en vogn :S så da må d bli Buggis :)

Synd jeg solgte min, og alt for billig også... :(
Finner nok ingen i så bra stand til den prisen jeg solgte for :dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.784 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!