Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten hvilken søskenvogn anbefaler dere som har prøvd?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: hvilken søskenvogn anbefaler dere som har prøvd?

hvilken søskenvogn anbefaler dere som har prøvd? 14 år 2 måneder siden #54017

  • Clothilde
  • Clothilde's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 117
Har en gutt på ett år og nr to kommer i juni. noen gode tips? bruker vogn mye :)
Triller Emmaljunga City Cross
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: hvilken søskenvogn anbefaler dere som har prøvd? 14 år 2 måneder siden #54018

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hei! Velkommen hit!

Jeg har Mountain buggy søskenvogn til våre to tette med 23 mndrs mellomrom. Synes den har fungert fint. Er god å trille, ikke så bred. Men bagen er liten, allikevel brukte lillejenta vår den til hun var 5 mnd. Hadde en liten dunpose til bagen (Kiddy dunpose fra Ringsted dun).

Ellers er nok TFK twinner twist, Easywalker duowalker og dobbel City cross verdt en titt :)

Du trenger nok en god søskenvogn der barna sitter side om side, i og med at det blir så kort mellomrom mellom dine to ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 14 år 2 måneder siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: hvilken søskenvogn anbefaler dere som har prøvd? 14 år 2 måneder siden #54026

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Enig med Empa at du med den aldersforskjellen bør velge en der barna sitter side om side, og den bør også ha separat rygg og mulighet for full/god liggestilling for begge :)

Siden eldste er så liten vil du nok sikkert bruke vognen ganske mye, så jeg ville lagt i litt for å få en vogn som fungerer bra. Ville valgt med svingbare forhjul, mulighet til å ha bag vendt mot den som triller, en som er forholdsvis lett og ikke minst at den er smal nok til å gå gjennom standard dører!

Vil du ha mulighet til å ha begge barna vendt mot deg er Teutonia team alu en mulighet, men den er litt tung etter hva jeg har forstått. Ellers kommer EMpa med gode forslag ;)

Babyjogger og babytravel sine tvilling/søskenvogner leser jeg også en del bra om, og de ligger vel noe under MB, TFK og EW i pris.

Personlig ville jeg gått for en TFK twinner twist (de nyeste modellene), den har nesten full liggestilling, regulerbart fotbrett, separate kalesjer, separat rygg, mulighet for baby i bag mot deg, håndbrems og er forholdsvis lett.
Eller evt en MB duo.

LogK her inne har hatt flere av disse søskenvognene, så hun kan sikkert gi deg veldig god info om de forskjellige og fordelene/ulempene ved dem :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:hvilken søskenvogn anbefaler dere som har prøvd? 14 år 2 måneder siden #54055

  • Clothilde
  • Clothilde's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 117
Takk for svar! Er fremdeles ganske usikker på hvilken jeg skal velge, så skal ta meg en tur til byen å se på vogner enda en gang! Kjekt det da;)
Triller Emmaljunga City Cross
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:hvilken søskenvogn anbefaler dere som har prøvd? 14 år 2 måneder siden #54070

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Å se på vogner er kjempekos ;)
Lurt å se dem ordentlig ja, man får mye bedre inntrykk av dem da :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:hvilken søskenvogn anbefaler dere som har prøvd? 14 år 2 måneder siden #54081

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Easywalker Duo solgte vi fort, fordi fotbrettet er dobbelt på den, og det ikke fantes single regntrekk til den største i sportsdelen. Bagen er også ganske smal

Vibe solgte vi fort, fordi største stakk fingrene inni vekene på hjula ! :S

Teutonia Team med håndbrems, ble for stor og tung, men var kjempefin siden man kan ha ungene mot seg og håndbrems. Den ble da stående i boden, og brukt som trillevogn, og ikke "frakte frem og tilbake i bil" pga tyngden.

Vi endte med TFK Twinner Twist, og brukte den de siste to mnd vi brukte søskenvogn. Liten sammenlagt, lett å trille, håndbrems +++ vi brukte den minimalt siden vi måtte ha minsta fra oss, men da vi reiste på ferie hadde vi faktisk både denne med, og GOen bak i bilen. Dermed hadde vi vogn til lengre turer, og til kortere der eldste gikk. Siden eldste var 2 1/2, har vi kun brukt brett.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:hvilken søskenvogn anbefaler dere som har prøvd? 14 år 1 måned siden #54460

  • Clothilde
  • Clothilde's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 117
var og såg på vogner i dag og fallt helt for tkf twinner twist. tror det må bli den!!! :)
Triller Emmaljunga City Cross
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:hvilken søskenvogn anbefaler dere som har prøvd? 14 år 1 måned siden #54580

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det er den vognen jeg hadde valgt også om jeg skulle hatt søskevogn nå :) Den ser helt genial ut :)

Du må fortelle hva du ender opp med, og hvordan du liker den når du har fått begynt å trille :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:hvilken søskenvogn anbefaler dere som har prøvd? 14 år 1 måned siden #54646

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Som du så, så endte vi med den, etter å ha prøvd... et par.... :knegg:
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.662 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!