Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Vognslutt og vognvalg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Vognslutt og vognvalg

Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53368

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Vet det har vært oppe flere ganger før, men det er lenge siden og jeg gidder ikke bruke fri-fra-jobb-hjemme-for-å-"rydde"-dagen min på å lete :p

Sitter og tenker på hvordan vi skal gjøre det med vogn fremover. S er 16 måneder og liker dårlig å sitte i vogn. Men samtidig er det like effektivt å prøve å komme seg fra A til B når hun går som det hadde vært å lufte en nysgjerrig skilpadde i bånd.. :dry:

Så jeg tenker å beholde Mb (hvis hun og jeg liker den) og Go over sommeren, og så selge en av dem eller begge ila høsten/vinteren/over nyttår og kjøpe en scooter. Da er hun rundt 2-2,5 år.

Hvor tidlig har folk kvittet seg med ordentlige vogner? Jeg innbiller meg at siden hun er så vognlei og så glad i å gå allerede nå (forsåvidt allerede ifjor høst) så er det ihvertfall bittelitt realistisk å tro at hun sitter lite i vogn til høsten?

Spør mest for å ha noe å si til sambo når han kommer hjem en dag denne uken og ser at jeg har kjøpt en ny vogn (mb) :whistle: Om jeg kan si at en av dem skal selges over sommeren en gang, eller at vi kan selge begge på senåret og kjøpe enbrukt scooter og sitte igjen med noen tusenlapper hadde det vært kjekt ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53372

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Bortsett fra sovingen så hadde vi vel strengt tatt klart oss med kun sitty-trillen vår fra de var ca 2 år. Den har begge likt å sitte i også, fordi de sitter så fritt i den og har god utsikt og høyde til alt rundt seg. Så kanskje den hadde vært noe for S som ikke er så glad i vogn?

Men når de skal sove i vogn er det jo greit med ok liggestilling, så du kan helt klart klare deg med scooter fra høsten av :)
Jeg solgte jo vår MB i fjor, det var vel rett før småen ble 2. Og etter det har vi bare hatt scooter og div. triller.

GO kan du helt klart klare deg uten til høsten, MB kan være grei å ha over vinteren om du skal trille mye på vinterføre, men ellers ser jeg ingen grunn til å beholde den.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53380

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Etter MB så tror jeg ikke scooter er tingen, hadde en, og tror ikke jeg vil orke å trille en slik igjen.. stor og klumpete vogn, ett mareritt inni butikkene når man må svinge mye! Funker ikke MB til man ikke trenger vogn lengre? Den er vel ikke så stor i forhold til scooter?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53391

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Vi har MB og GO enda til K. K og L deler på Zappen, den er genial
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53400

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Moldes skrev:
Etter MB så tror jeg ikke scooter er tingen, hadde en, og tror ikke jeg vil orke å trille en slik igjen.. stor og klumpete vogn, ett mareritt inni butikkene når man må svinge mye! Funker ikke MB til man ikke trenger vogn lengre? Den er vel ikke så stor i forhold til scooter?

Jeg hadde ikke problem med scooter etter MB i det hele tatt, klart det er litt tyngre å trille fire faste hjul men når man uansett ikke triller så mye så har det etter min mening ikke så mye å si. Scooter er god å trille til å være firhjulsvogn. Synes jeg :)
Men du har rett i at den ikke er noe særlig mindre enn MB, så for størrelsen og vognen sin del så er kan man like godt beholde MB ja. Er jo en bedre vogn totalt sett, selv om jeg liker fotbrettet til scooter bedre.
Men så er det prisen da, scooter er jo i en helt annen prisklasse, så om man vil selge MBen mens en enda får litt for den og kjøper en fint brukt scooter kommer man bedre ut av det økonomisk sett :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53415

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg liker overhode ikke å lese tråder som dette :( Snart slutt på vogn og hun er jo bare 19 mnd :S SKrekk og gru! Men, tror nok også at det er GO (:unsure:) Som går først ut av døra her, med tanke på vintertrilling... Men, usikker, hun sitter jo bedre i Go da :S OG GO kunne jeg tenkt meg bag på, det kunne jeg ikke på mb... Om, om, om vi skal ha flere minitroll...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53416

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
MammasLilleVidunder skrev:
Moldes skrev:
Etter MB så tror jeg ikke scooter er tingen, hadde en, og tror ikke jeg vil orke å trille en slik igjen.. stor og klumpete vogn, ett mareritt inni butikkene når man må svinge mye! Funker ikke MB til man ikke trenger vogn lengre? Den er vel ikke så stor i forhold til scooter?

Jeg hadde ikke problem med scooter etter MB i det hele tatt, klart det er litt tyngre å trille fire faste hjul men når man uansett ikke triller så mye så har det etter min mening ikke så mye å si. Scooter er god å trille til å være firhjulsvogn. Synes jeg :)
Men du har rett i at den ikke er noe særlig mindre enn MB, så for størrelsen og vognen sin del så er kan man like godt beholde MB ja. Er jo en bedre vogn totalt sett, selv om jeg liker fotbrettet til scooter bedre.
Men så er det prisen da, scooter er jo i en helt annen prisklasse, så om man vil selge MBen mens en enda får litt for den og kjøper en fint brukt scooter kommer man bedre ut av det økonomisk sett :)


Veldig godt poeng ang det økonomiske. Vognen taper seg mye i verdi nå de blir noen år. Stor forskjell å selge en vogn etter 1 år enn 2! Scooter er helt grei, den er veldig fin å trille utendørs, men for meg ble det for slitsomt innendørs når man skal svinge mye, pluss at jeg måtte bære jenten min når hun ikke ville sitte oppi den. Kjøpte den i fjor vinter for å komme meg fram på snøen siden bugabooen knakk sammen med vinterhjulene, etter jeg fikk nytt understell så fristet det ikke å prøve på nytt med hjuelene. Men når snøen forsvant så ble den ikke brukt. Veldig greit med scooteren med eldre barn når det ikke er altfor kaldt at det er nok med uteklære og fottrekket. Vognpose er jo ikke alltid det kjekkeste å sitte de oppi når de er dritten, og siden de gjerne bare blir sittende en liten stund så kan man ikke alltid begynne å kle av dem..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53420

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
JA vi brukte ikke vår så mye innendørs, så fikk ikke prøvd det så mye, men kan tenke meg at den er tyngre å trille der ja :)

Men det med fottrekket og slippe pose er også ett godt poeng! Det var jeg glad for mange ganger på vei hjem fra lekeplass eller barnehage :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53423

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Hmm, mange gode poeng her. Men S nekter, nekter, nekter å sitte i vogn når vi er inne på kjøpesenter uasnett, så akkurat det utgår som faktor i saken :p
Kunne tenke meg en Sitty-trille (eller to, en til dukken også, hun er så lei av å ligge i bagvogn :laugh:), men scooter er kanskje greiere sånn fra høsten når hun blir 2 til vinteren er over, for da sove rhun jo helt sikkert fortsatt i bhg. Kunne kjøpt en sitty når hun nærmer seg 3 og kanskje er ferdi gmed dagsovingen..

Ellers er jeg enig SS, veldig vemodig å se slutten nærme seg :( Har også prøvd å tenke litt på hvilken vogn jeg evt vil ha til neste baby, kunne godt tenkt meg Go, men tror faktisk ikke jegv il ha den som bagvogn helt i starten, så kanskje det er MB som bør bli her i huset.. HVIS hun liker den da, S sitter også veldig godt og lunt og trygt i Go..
Snudde setet i Go idag så hun satt fremovervendt og det var ikke et knyst av sutring å høre :dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53426

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jeg vil ikke slippe pose :( :blink: Jeg er bare IKKE ferdig med vognstasj altså :dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53427

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Eller scooter i bhg og med hjem i helgene og sitty hjemme - fra høsten av ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53433

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
MariHønaMedHvitveis skrev:
jeg vil ikke slippe pose :( :blink: Jeg er bare IKKE ferdig med vognstasj altså :dry:

:knegg:
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53434

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
MariHønaMedHvitveis skrev:
Snudde setet i Go idag så hun satt fremovervendt og det var ikke et knyst av sutring å høre :dry:

Hihi, der skal du s3e du har løst problemet :laugh: Men det er da mye bedre at vendt-mot-deg epoken er over enn at vogn-perioden er over ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53439

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Er det nå jeg skal si at vi har ikke brukt vogn, siste mnd omtrent? Ute går hun selv, i barnehagen er det kun til soving, og MB har stått i boden og brukt som sovevogn i helgene en stund nå. Zappen er ubrukt og ligger i skohylla. Vi er nok øyeblikk passert vognperioden vår... Sukk... i en alder av 19 mnd... :S
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53443

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Bare å begynne å vente på barnebarna nå LogK :laugh: Håpe eldste begynner tidlig :P

Mammaenes og barnas vognbehov samsvarer vel dessverre ikke alltid helt ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53446

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
MammasLilleVidunder skrev:
Bare å begynne å vente på barnebarna nå LogK :laugh: Håpe eldste begynner tidlig :P

Mammaenes og barnas vognbehov samsvarer vel dessverre ikke alltid helt ;)

Haha... å nei for guds skyld ! :knegg:I teorien kan han rekke det mens begge jentene er på småtrinnet. Men jeg håper for all del at vi får nyte en hel natts søvn, før vi må passe på nye babyer.... :knegg:
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53447

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
MammasLilleVidunder skrev:
MariHønaMedHvitveis skrev:
Snudde setet i Go idag så hun satt fremovervendt og det var ikke et knyst av sutring å høre :dry:

Hihi, der skal du s3e du har løst problemet :laugh: Men det er da mye bedre at vendt-mot-deg epoken er over enn at vogn-perioden er over ;)

Og når blir vant med å sitte framover, og om sutringen skulle starte igjen, så hjelper det med ny vogn :D Det gjør det iallefall med hissigproppen min :D Bare der kan jeg unnskylde de 3 vognene pluss zappen i bilen!! Kan ikke bruke samme vogn for lenge, for da blir hun lei :S

Jeg føler at vogn perioden begynner å gå mot slutten her, hun er jo bare akkurat fylt 2, og jeg går veldig mye, men hun er ikke noe glad i å sitte i vogn.. Men skal no sies at hun trives mye bedre i MB enn bugabooen og scooteren. MB og Bee er vel de vognen som det er enklest å trille tur med.. de blir hun noen lunnen sittende i..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53449

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
LogK skrev:
MammasLilleVidunder skrev:
Bare å begynne å vente på barnebarna nå LogK :laugh: Håpe eldste begynner tidlig :P

Mammaenes og barnas vognbehov samsvarer vel dessverre ikke alltid helt ;)

Haha... å nei for guds skyld ! :knegg:I teorien kan han rekke det mens begge jentene er på småtrinnet. Men jeg håper for all del at vi får nyte en hel natts søvn, før vi må passe på nye babyer.... :knegg:

hahahaha :lol: ja litt søvn er godt før man må til igjen. Og om han skulle finne på å sette igang så tidlig er det vel en viss fare for at det blir litt babypass på dere :laugh:
Hehe, nei får håpe for de alle at de iallefall som minimum bikker 20 og vel så det før de setter igang :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53450

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
scooter i barnehagen og sitty i helgbene var ikke dumt, så lenge jeg fortsatt sitter igjen med litt penger etter å ha solgt Go og Mb :cheer:

Absolutt bedre med fremovervendt enn avvent ja :p :laugh:

Vi bruker vel egentlig også lite vogn. Bruker vogn til og fra bussen på vei til barnehagen på mandager, og samme hjem igjen på fredager, de andre dagene går hun. I helgene blir de tlitt mer, men forsåvidt muligens kanskje ikke nok til å forsvare å ha både mb og go selv bare en liten stund nå :whistle:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53451

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53453

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Moldes skrev:
MammasLilleVidunder skrev:
MariHønaMedHvitveis skrev:
Snudde setet i Go idag så hun satt fremovervendt og det var ikke et knyst av sutring å høre :dry:

Hihi, der skal du s3e du har løst problemet :laugh: Men det er da mye bedre at vendt-mot-deg epoken er over enn at vogn-perioden er over ;)

Og når blir vant med å sitte framover, og om sutringen skulle starte igjen, så hjelper det med ny vogn :D Det gjør det iallefall med hissigproppen min :D Bare der kan jeg unnskylde de 3 vognene pluss zappen i bilen!! Kan ikke bruke samme vogn for lenge, for da blir hun lei :S

Jeg føler at vogn perioden begynner å gå mot slutten her, hun er jo bare akkurat fylt 2, og jeg går veldig mye, men hun er ikke noe glad i å sitte i vogn.. Men skal no sies at hun trives mye bedre i MB enn bugabooen og scooteren. MB og Bee er vel de vognen som det er enklest å trille tur med.. de blir hun noen lunnen sittende i..

:laugh: Det er akkurat so med meg og klær det, men vogner er en smule dyrere. tidlig krøkes... :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53455

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53462

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
MammasLilleVidunder skrev:
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.

:rofl:
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53477

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg innser at vi ikke har brukt Go på eh, en god stund tror faktisk ikke vi har trillet den (med noen svært få unntak) siden vi var på teneriffe i fjor... Skrekk og gru... MB ble brukt som sklie (!) i helgen, og ellers gikk hun tur med spark og ja, hun sov i vogna da... men ja da, tro rlikevel min prinsesse er en smule latere enn deres, hun liker fortsatt å sitte i vogna :S

men men.... er i alle fall sikker på at simoen blir i bhg til soveperioden er slutt. Da blir den nok solgt, om det er noe igjen av den...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53479

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Eller så kan du kjøpe bag til den :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53481

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
simoen blir siste vogn ut? Skulle gjerne hatt en sånn goding stående i barnehagen jeg også. menmen :dry:

Vanskelig dette her.. Om jeg ikke får hevet kjøpet, men får ny Go så er det kanskje lurt å selge den ganske fort, før jeg bruker den, for å få høyest mulig pris.. Så får jeg håpe at begge kan trives med Mb, ellers blir det vel bare med scooter allerede snart.
Men jeg er rett og slett fortsatt ikke begeistret for å ha henne fremovervent, men det er vel kanskje mitt problem og på tide å løsrive seg :dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53484

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hvis hun foretrekker å sitte framover, så er det nok dessverre ditt problem ja ;) Er mye vanesak altså, selv om jeg skjønner deg godt :)

Ville også solgt Goen fort, og fått mest mulig for den :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53512

Huff så trist at vognperioden snart er over. Prinsessen her er 19 mnd og bruker heller nesten ikke vogn. Men det er jo ikke så mye tid til det heller med full jobb og Bhg.
Hun har hatt en lang periode hun ikke har likt å sitte i vogna, men i det siste har hun kost seg der så nå er det ut på trilletur så fort muligheten er der. :)
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53514

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Kanskje vogngleden tar seg opp her også da :cheer:
Pinlig dette her, går helt i surr for meg, men hva er det du triller for tiden? :blush:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53515

MB nå på vinteren. Bugaboo cam og bee bare står her for det meste. Men klarer ikke selge cam og tenker at den blir mer i bruk til sommeren igjen. Men MB Blir helt klart til siste slutt :laugh:
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53531

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Synes det høres ut som en fin plan og gode argumenter for å beholde vognene dine marihøna :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53533

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Moldes skrev:
Etter MB så tror jeg ikke scooter er tingen, hadde en, og tror ikke jeg vil orke å trille en slik igjen.. stor og klumpete vogn, ett mareritt inni butikkene når man må svinge mye! Funker ikke MB til man ikke trenger vogn lengre? Den er vel ikke så stor i forhold til scooter?

Joda det funker så fint med scooter etter MB :) synes den tar mindre plass enn MB som er lang, nett vogn er scooteren. Trillekomforten er bra nok, spesielt når barnet bruker vogn såpass lite. Savner ikke MB her i huset, noen av oss. Når ungene bruker vogn så lite, er det bare unødvendig å beholde en så dyr vogn som MB synes vi ;) og scooter 2.0 er en klar forbedring.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53555

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Dt er aldri unødvendig å trille dyr vogn :p :laugh:
Neida, men er enig, jeg ser ikke på det som noe problem å gå over til faste firhjul etter å ha hatt svingbar, det blir jo til bhg-soving og helger stort sett.
Menjeg er skikkelig veldig innmari lite kalr for å selge Go, og jeg vil unasett prøve mb. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre :blink:

Neste barn skal jeg ha CC og Go, pluss bee eller en annen fancy, lækker trille? (kanskje den jeg vinner i konkurransen her :p), og så skal jeg ha Mb eller Ew eller Tfk pluss scooter og sitty til slutt. For neste gang er jeg nemlig rik :cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53560

  • Emmeline
  • Emmeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 181
  • Takk er mottatt 2
Her klarte vi oss med scooter fra eldstemann var 20mnd, da solge vi buggisen. Nå ser jeg for meg at vi beholder både Go og scooter. Men har og lyst på en liten trille til bilen.

Har sett litt på Zapp, men er den veldig ustabil?
Har hatt vogndilla siden jeg begynte å leke med dukkevogner =)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53563

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Zappen er veldig grei å ha liggende i bilen. Men ikke en vogn til lange turer. Så lenge man er klar over at den vipper lett så er ikke det noe problem, da passer man litt ekstra på. Og om den tipper (noe den gjør før eller siden :S så vet ungen at han må være forsiktigere...) Liten trille man fint kan bruke til siste dag, vi trillet store bror på nettopp fylte 5 hin dageni den...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53568

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, jeg tenker at neste barn skla få gleden av mange vogner det også, akkurat om A har hatt ;) Er nok ikke helt ferdig med vogn jeg nei... Tror ikke A er det heller, men jeg lurer på om vi skulle solgt GO :S Men det tror jeg nok ikke mannen er enig i... Men tenker at MB kan fungere som en trille neste vinter også... Om vi skulle trenge det :S Simo er barnehagevogna vår, og jeg tror liksom ikke jeg /vi er typene til å frakte den med oss... Den tar litt for stor plass og er litt for diger for meg... men til en baby, oh je! Bag til Go ja... hehe, god grunn til å beholde vogna det :P Nei altså, konklusjonen her i huset blir at vi beholder alt til vi er ferdige med vogn tenker jeg ;) Jeg er glad i alle vognene våre, og innser vi ikke får ignen mye for de uansett :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53637

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Litt får du igjen Smurfen :)
Men ikke sikkert du får så mye mer igjen for dem om du selger nå eller venter ett år. MB ville jeg iallefall beholdt en stund til, og Simoen så klart :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53639

  • Emmeline
  • Emmeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 181
  • Takk er mottatt 2
Moldes skrev:
Zappen er veldig grei å ha liggende i bilen. Men ikke en vogn til lange turer. Så lenge man er klar over at den vipper lett så er ikke det noe problem, da passer man litt ekstra på. Og om den tipper (noe den gjør før eller siden :S så vet ungen at han må være forsiktigere...) Liten trille man fint kan bruke til siste dag, vi trillet store bror på nettopp fylte 5 hin dageni den...

Tror jeg må prøve den med snuppa oppi, har sett litt på maclaren quest også, emn den er kanskje litt kort i ryggen?
Har hatt vogndilla siden jeg begynte å leke med dukkevogner =)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53675

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
tja, har ikke du demaclaren MTL=??? ikke quest da... eller ?? du har vel techno xt eller noe???
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53695

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg har techno xlr, det er den største.
Quest er vel muligens noe kortere i ryggen, men iallefall ikke mye.
MAclaren har ikke sånn veldig lang rygg, men de passer til store barn likevel. Er jo litt annerledes sete enn en ordentlig vogn, så blir litt annerledes. Hodet til 2-åringen stikker litt over kanten på ryggen men han kan likevel lene seg bak og slappe av, og med ryggen nede er ryggen lang nok til at han sover veldig bra i den. Ser ikke for stor ut heller.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognslutt og vognvalg 14 år 2 måneder siden #53696

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
xlr var det, burde jo husket det, jeg som laget sånn signatur i sin tid :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.134 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!