Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten P&T søskenvogn.....
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: P&T søskenvogn.....

P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53355

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Vet jo at søskensetet er beregnet til den minste når man har søskensetet bak vogna....men er det noen som har prøvd å ha største i søskensetet bak istedet? For akkurat nå kunne det funket bra med en slik løsning. Hadde jo P&T før, men likte ikke løsningen med nyfødt baby under, eller ned mot bakken.....
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53358

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Den løsningen la vi veldig godt merke til hos en familie i Bergen i fjor sommer, eldste jenta på rundt 3 år hadde sovnet i det bakerste setet og hang med halve overkroppen ut av vogna :laugh: <De var et følge med fire voksne og ingen merket det før vi gikk etter dem og sa ifra :knegg:

Ikke akkurat noe svar på spørsmålet ditt, men ihvertfall en oppfordring om å følge med på eldstemann om dere velger den løsmningen ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53364

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jepp, vi har prøvd og det fungerte alldeles utmerket :)
Og man har faktisk ganske god oversikt over eldste bakerst også, så de Marihøna så må ha vært litt sløve... :)

Vil tro eldste på det tidspunktet var ett sted mellom 15-18 kg, og minste rundt 10 kg. Når begge satt i vogna gikk det VELDIG greit, har sluppet taket i den noen ganger (ikke lenge av gangen da, litt småhysterisk er jeg :P ) og den stod så stødig som bare det :)
Men turde ikke å la eldste sitte bak uten småen oppi, så tok alltid eldste ut først eller npen holdt i vognen hele tiden. Kan godt være det hadde gått bra, men det er jo stort sett i problem å unngå det :)

En ypperlig løsning når minste skal sitte i vogna hele tiden, mens eldste er litt av og på. Vår syntes også det var veldig stas å sitte bak :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53384

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Vi prøvde det, og det funker helt perfekt. Helt inntil L ble for nysgjerrig og stakk fingrene i hjulet... :S :S hun hadde tydeligvis lange nok armer til det.. :(
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53389

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Hos oss er det like vanlig at eldste sitter bak som forand. Ungene er 2 og 5. De pleier å krangle om å sitte bak, så som oftest så vinner ynste mann, for hun blir så ekstremt hysterisk :S
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53609

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hm....nå sitter jeg og lurer på om man bør selge MB dobbel...og kjøpe P&T...men så husker jeg jo at sporten ikke var så god å trile....Noen som vet om Vibe er bedre?
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53633

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Har aldri prøvd Vibe selv, men håndtaket ser ikke ut til å være noe lenger fra søskensetet enn på sport og da er det lett å sparke i uansett.
Så jeg ville ha prøvetrillet med søskensete før jeg kjøpte...

Synes forresten Dash ser bedre ut enn vibe, men det er vel smak og behag. Og dash er likere sport av utseende så den har sikkert iallefall ganske lik trillekomfort
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53705

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Vi så også noen med denne løsningen på ferie, og jeg tror at om vi må ha søskenvogn vil jeg teste ut denne muligheten. Spesielt siden våre da ikke blir tette.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53714

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Jeg har sport. Årsaken til at jeg valgte sport og ikke en av de andre var pgr av at på dashen så syntes jeg man sparket lettere borti søskensete enn på sporten. Viben valgte jeg ikke pgr. av at jeg syntes sporten virket lettere å trille. Likte godt utseende på den, men sporten ble liksom litt nettere og enklere enne viben..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53715

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Kjenner jeg heller mot sport igjen fordi den er rimeligst, men også fordi den er stilig :D Men jeg synes ikke den var noe god å trille....
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53726

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Likte du den ikke som singelvogn? For den er verre som søskenvogn :unsure:

Synes trillekomforten var helt ok som singelvogn, ikke som MB men absolutt bra. Jeg synes ikke den var så ille som søskenvogn heller, bortsett fra at søskensetet kommer hakket for langt ut. Så om du ikke likte den som singelvogn tviler jeg nesten på at du kommer til å like den som søskenvogn...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53743

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Jeg har kun hatt sport, er det andre som har hatt flere forskjellige P&T? Jeg syntes sporten virket best å trille, men det var jo bare litt rundt i butikken. Andre som har prøvd flere modeller? Er det noe spesiell forskjell på trille komforten?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53750

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Jeg likte Viben, men noen mener den er for stiv.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53770

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ser ut som du må reise ett sted å prøve selv Empa :) Og ta med ungene, så du kjenner hvordan de er å trille MED vekten av unger i!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53801

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ja, synes den var ille å trille med litt ekstra vekt i (varer i handlekurven)....var derfor jeg solgte den, og fordi jeg trengte en søskenvogn med bag. Tror jeg må få prøvd ungene i, ja ;)
Kjenner MB dobbel blir for mye for oss nå, så vi skulle hatt en annen løsning ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53802

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Moldes skrev:
Jeg har kun hatt sport, er det andre som har hatt flere forskjellige P&T? Jeg syntes sporten virket best å trille, men det var jo bare litt rundt i butikken. Andre som har prøvd flere modeller? Er det noe spesiell forskjell på trille komforten?

Har bare prøvd sporten, jeg også ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53924

  • boysx3
  • boysx3's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 95
Jeg har hatt Vibe, en kort stund vel og merke, solgte den raskt.. Håndtaket er merkelig , flatt ikke rundt, og håndleddene mine ble vonde av å trille vogna. Selv med et barn i merket jeg dette. Og man sparket i søskensetet, ja. Den dumme bøylen bak på søskensetet gjorde at det ikke var komfortabelt å hvile i.. Jeg solgte vogna etter to tre måneder. Tapte ikke noe, ettersom jeg var heldig og fikk kjøpt den billig på en Englandstur ;) Kan tenke at den er vond å manøvrere med to litt større barn i, når man triller på en vei som heller litt mot siden.
Basson Roma, Emmaljunga Softy, Teutonia Team Alu, P&T Vibe,Bugaboo Gecko,Brio Sing, ABC Zoom,TFK Joggster X (huff) Urban Jungle Mountain Terrain Duo, Urban Jungle Mountain buggy Single, ABC TakeOff, Bugaboo Bee+. De fleste testet og forkastet ;-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53927

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Bortsett fra håndtaket høres det ut som jeg skulle beskrive trillekomforten på e3, og den er vel omtrent lik som sport. Med to barn i er den verre.

Helt ok for vårt bruk, men om du har begge dine hjemme Empa bør du kanskje vurdere å beholde den du har litt til ;)
Eller finne ett annet bra alternativ!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53928

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hm, ja da er det jo egentlig ikke noe å trakte etter med sporten (synes den dro til siden også). Har du noe forslag til et bra alternativ?
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53935

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Meg du spør? Lenge siden jeg har kikket på søskenvogner, så er ikke så oppdatert :blink:

Når kommer MB+1 på markedet? Den så jo litt spennende ut :)

HAr lest flere positive anmeldelser av Peg perego duette også, men personlig har jeg ikke helt sansen for den. Ser litt for lang ut...Men nå har jeg aldri prøvd da, så kanskje jeg er for negativ??

Ellers er det jo den det stod om på forsiden her da...

Kanskje du klarer deg med kun søskenbrett også om litt?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53940

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ja, deg :) Vet jo du gir gode og grundige vurderinger :)

Skal ta en titt på den peg peregoen. Men mulig det blir mer søskenbrett etterhvert. Han likte det ikke da vi hadde happyen, men mulig han kan like det bedre ettersom han vokser til.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53945

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Takk :)

Ja han liker nok ståbrett etterhvert som han blir større, blir jo lettere å stå på det også når de vokser litt mer :) Så har det noe å si på vognen og ståbrettet også, iallefall for min gutt :) Vi prøvde først ett sånt universalståbrett som vi fikk låne for å prøve, og det synes jeg ikke så mye om. Stivt og humpete :S
Så kjøpte vi lascal kiddyboard, og det har demping og føles mye bedre :)

HAn likte det ikke så godt på MBen, for han ble for liten og så ingenting og vanskelig å holde seg fast. Hjalp når han vokste litt ;) Men på brio kombi og brio sitty har det fungert utmerket, der var det lettere for han å få holde seg ordentlig fast og han hadde god oversikt :)

Men han er vel knapt nok 2,5 er han ikke? Sikkert greit med søskenvogn en liten stund til om dere går mye, men du kan jo prøve litt med ståbrett om du har.

De har jo den der "sykkelen" di kan feste på, men det må bli litt stivt å trille med den...Inbiller jeg meg iallefall.
www.reflex.no/Utstyr/Katalog/tabid/76/Pr...e/en-US/Default.aspx

biteringen.no/produkter/produktnyheter/swissstroller/
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53949

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Han er 2 år og 7 mnd snart ja. Håper han vil trives bedre med det etterhvert. Tenkte litt på Buggyboard. Hva er forskjellen (bortsett fra utseendet) på den og kiddyboard? Tror ikke "sykkelen" vil være aktuell...er redd det kan skrape opp vogna :/...
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 14 år 2 måneder siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:P&T søskenvogn..... 14 år 2 måneder siden #53961

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Sånn jeg har fortstått det er det bare opphenget som er litt annerledes på de to brettene, så buggyboard passer flere vogner.
Det kan du slå opp når det ikke er i bruk, kiddy board kan klipse av festet når det ikke er i bruk.

Tror også ståflaten på buggyboard er litt større :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.903 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!