Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Teutonia tvillingvogn
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Teutonia tvillingvogn

Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53342

  • d1cte
  • d1cte's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 118
Noen som har erfaring med den?

Har snart to som det blir nesten to år i mellom, og tenker på denne fordi jeg kan ha barna mot meg (storesøster trilles enda denne veien, og regner med at bag på andre vogner må byttes ut ganske fort, og vil gjerne se den minste i allefall litt lengre enn 5-6 mnd).

Og så er det stooort pluss at den har håndbrems, for jeg plages veldig med bekkenet, og det gjorde jeg sist også et år etter fødsel.

Noen som vet hvordan de hjulene er å trille på humpete traktorvei? Hun i butikken skrøt jo veldig av at teutonia sine hjul er veldig gode å trille på sne, noen som vet om det stemmer?

Og finnes det andre vogner hvor jeg kan ha de mot meg, med svingbare hjul forran som er store nok til at det går ann å trille på traktorvei?
Har en Stokke Xplory og en TFK Twinner Twist Duo, men tvillingvogna skal selges, og nå leter jeg etter ny til å erstatte den med..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53344

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Jeg har hatt den, netopp fordi den kunne vendes mot meg. Tteutonia sine lutftkanal hjul er alt annet enn gode på sne. De går an, men de er ikke skrytbare på sne :p humpete veier går fint, men det er ikke hjulenes takk men dempingen i vogna. Håndbremsen er knall, og jeg likte den godt pga den. Men den er tung, og faktisk så stor at noen har problemer med å få den inn ytterdøra si. Skal den stå i gangen ville jeg målt! Det er pga en del deler, at den stikker litt mer ut enn faktiske oppgitte mål.

Det er ikke så mange vendbare vogner, det er denne og det er vel emmaljunga som har en med svingbare hjul som er vendbar utenom. Dog har den samme hjula
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53348

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Hmm, jeg kan bare uttale meg om teutonia sine hjul, og de er ikke gode på sne eller ulendt terreng :dry: Dårlig kvalitet, og i begge mine hjulsett har jeg fått stein i hjulene. På snø kladder de og sklir og er glatte. De er veldig harde og plastikkaktige i forhold til andre hjul av den typen, feks emmaljunga city cross og brio go.

Men når det er sagt så er aluTeam en vogn jeg nok ville vurdert selv om jeg hadde behov for søskenvogn, og når eldstemann er såpass liten fortsatt. Er veldig glad i teutonia ellers, kvaliteten på stoffet, kalesjen (uten at jeg vet nøyaktig hvordan denne er på søskenvogna da), grei vekt, enkel i bruk mtp justeringer og slikt, og ikke minst håndbremsen som jeg, etter 7-8 vogner uten fortsatt savner :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53382

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Trekkene er helt like, seter og alt. Team er egentlig bare en "forvokst dobbel" vanlig teutonia.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53538

  • d1cte
  • d1cte's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 118
Huff at det skal være så vanskelig å bestemme seg..

Her jeg bor får jeg jo heller ikke sett vogna før jeg bestiller den, for den eneste butikken som selger den vogna bruker ikke ha den inne, og hun sier jeg må være veldig sikker på at jeg skal ha den hvis de skal bestille den, og det er jeg jo ikke!

Og så får jeg jo ikke sett noen andre vogner heller, utenom emmaljunga sin med 4 faste hjul (MÅ ha svinghjul) :angry:

må vel ta meg en oslo tur for å finne ut av det her.. :whistle:
Har en Stokke Xplory og en TFK Twinner Twist Duo, men tvillingvogna skal selges, og nå leter jeg etter ny til å erstatte den med..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53553

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Hvor bor du da? Du kan jo i først eomgang titte på en mistral s om de har den i butikken, det blir jo på en måte samme vogna, bare singel. Og om du ikke har erfaring med teutonia i utgangspunktet får du blitt litt kjent med kvaliteten på stoffet og funskjonene til kalesje, fotbrett, setejustering osv :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53556

  • Emmeline
  • Emmeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 181
  • Takk er mottatt 2
syns hjulene som følger med vogna er håpløse, på snøen seiler de avgårdet, på grusete asfalt bråker de noe innmari og grusen setter seg fast i hjulen, noe som blir utrolig irriterende etterhvert. Også vil kanskje 2 åringen være litt stor for vognen? Eller??
Har hatt vogndilla siden jeg begynte å leke med dukkevogner =)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53558

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
skriver under på det med hjulene, bare problemer med plasthjulene til teutonia. Synd man ikke kan få lufthjul til teamvogna :dry:

Ellers oppdaget jeg nylig at min 16 mnd gamle jente spm bare er 77 cm og godt under gjenomsnittetblir forvokst i teutonia, hodet kommer såpass høyt opp at jeg droppet å kjøpe ny mistral, selv om jeg var veldig glad i den jeg hadde for et år siden.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53564

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Det er ikke god plass i Team, vi hadde L da hun var 2 år og 4 mnd i den, og det var ikke god plass, men det gikk. Jeg ville ikke kjøpt den uten å ha sett den. Mye pga av det jeg skrev med problemer inn og ut av dører. Hun som kjøpte vogna av meg, fikk den heller ikke inn ytterdøra si. Problemet er om man har standard 80 cm ytterdør, er den ikek 80 i åpningen før man har døra på vidgap. Og det fikk ikke hun til, dermed gikk den ikke inn. Emmaljungaen skal være lik i sitteinnsatsen, både ved faste og svinghjul. Ikke helt stødig der, men mente det kun var understellet der som var ulikt.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53574

  • d1cte
  • d1cte's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 118
MariHønaMedHvitveis skrev:
Hvor bor du da? Du kan jo i først eomgang titte på en mistral s om de har den i butikken, det blir jo på en måte samme vogna, bare singel. Og om du ikke har erfaring med teutonia i utgangspunktet får du blitt litt kjent med kvaliteten på stoffet og funskjonene til kalesje, fotbrett, setejustering osv :)

Bor i Alta, så er ikke så mange andre steder her rundtomkring som selger heller :(

tror ikke de har mistral s inne, men hun snakka noe om at det skulle komme inn en spirit s3 (om det var det den heter, med tre hjul)?
Har en Stokke Xplory og en TFK Twinner Twist Duo, men tvillingvogna skal selges, og nå leter jeg etter ny til å erstatte den med..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53576

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
spirit med tre hjul ja :) Tror helt sikkert det vil gi deg en pekepinn, for alt er jo mer eller mindre likt. og 50-hjulene er like dårlige som 60-hjulene om vice versa om spiriten har andre hjul enn teamen, så det gjør ikke nie til eller fra ;)
Jeg har elsket alle mine tre teutoniaer, bare så det er sagt, og kommer ikke til å gå gjennom livet uten å ha fler, men da skal jeg ha lufthjul! Og så vet jeg o ikke noe om vekten på team, eller bredden som LogK påpeker..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53577

  • d1cte
  • d1cte's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 118
LogK skrev:
Det er ikke god plass i Team, vi hadde L da hun var 2 år og 4 mnd i den, og det var ikke god plass, men det gikk. Jeg ville ikke kjøpt den uten å ha sett den. Mye pga av det jeg skrev med problemer inn og ut av dører. Hun som kjøpte vogna av meg, fikk den heller ikke inn ytterdøra si. Problemet er om man har standard 80 cm ytterdør, er den ikek 80 i åpningen før man har døra på vidgap. Og det fikk ikke hun til, dermed gikk den ikke inn. Emmaljungaen skal være lik i sitteinnsatsen, både ved faste og svinghjul. Ikke helt stødig der, men mente det kun var understellet der som var ulikt.

hmm.. er den såå liten? må nok se den ja, kanskje låne en større unge og prøve. Men er den mye mindre enn de single vognene? tenker om det er noe vits å prøve dem.. :unsure:

men tror ikke vi har problem med å få den inn, fikk inn emmaljunga tvillingvogn, den med 4 faste hjul (har lånt hos ei venninnne), og vi får døra helt opp.

Men problemet med emmaljungavogna som har svinghjul er at det ser ut som den har så voldsomt små hjul forran (tror jeg da, etter å ha sett bilder), og det er virkelig humper her fra huset og et godt stykke før vi kommer ut på asfalt. og savner virkelig håndbrems på den, for det var noe jeg savner nå når jeg triller bare en unge. :unsure:
Har en Stokke Xplory og en TFK Twinner Twist Duo, men tvillingvogna skal selges, og nå leter jeg etter ny til å erstatte den med..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53580

  • d1cte
  • d1cte's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 118
MariHønaMedHvitveis skrev:
spirit med tre hjul ja :) Tror helt sikkert det vil gi deg en pekepinn, for alt er jo mer eller mindre likt. og 50-hjulene er like dårlige som 60-hjulene om vice versa om spiriten har andre hjul enn teamen, så det gjør ikke nie til eller fra ;)
Jeg har elsket alle mine tre teutoniaer, bare så det er sagt, og kommer ikke til å gå gjennom livet uten å ha fler, men da skal jeg ha lufthjul! Og så vet jeg o ikke noe om vekten på team, eller bredden som LogK påpeker..

Er det mulig å få de med lufthjul i stedenfor?
Har en Stokke Xplory og en TFK Twinner Twist Duo, men tvillingvogna skal selges, og nå leter jeg etter ny til å erstatte den med..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53581

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ikke på spirit og team, desverre, da hadde jeg helt klart anbefalt den til deg (sel vom jeg aldri har prøvd den ;) ). Du kan vel kanskje få bakhjulene med luft, men det er kanskje ikke akkurat det ultimate :dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53585

  • d1cte
  • d1cte's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 118
hm... det var synd.

Hadde det bare vært litt flere vogner hvor ongene kan være mot meg så hadde kanskje det her valget vært litt enklere.

det er jo helt umulig det her, i allefall uten å ha sett den.
Men har vel kanskje ferie-unnskyldning nå :laugh:
Har en Stokke Xplory og en TFK Twinner Twist Duo, men tvillingvogna skal selges, og nå leter jeg etter ny til å erstatte den med..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53587

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Enig! Jeg har ikke satt meg inn i søskenvogner, men mnin er 16 måneder og jeg synes fortsatt det er kjipt å snu setet fra meg.
Er det bare emmaljunga og teutonia altså? :huh:

Aldri dumt med en unnskyldning for å dra på ferie nei :laugh: Når kommer nr to? Og nr en er straks 2 år? Sikker på at du trenger søskenvogn da?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53591

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Team har samme hjula som S3, og ikke mistral desverre. De leveres med forskjellige hjul originalt. Nå går Team ut også, og den er erstattet med en ny. De er like, men navnet (kommer ikke på i farten) og noen få effekter er anderledes. En annen ting er at min eldste hatet å sitte under kalesjen, og den må være over begge ungene hele tiden, for å beskytte baben. Det er ikke kalesje på T. sine softbager.

Sittedelene er litt smalere, men ikke mye. Er vel bare snakk om få cm
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53615

  • d1cte
  • d1cte's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 118
MariHønaMedHvitveis skrev:
Enig! Jeg har ikke satt meg inn i søskenvogner, men mnin er 16 måneder og jeg synes fortsatt det er kjipt å snu setet fra meg.
Er det bare emmaljunga og teutonia altså? :huh:

Aldri dumt med en unnskyldning for å dra på ferie nei :laugh: Når kommer nr to? Og nr en er straks 2 år? Sikker på at du trenger søskenvogn da?

nr 2 kommer i juni, og A kommer da til å være 22 mnd. Trenger nok søskenvogn for skal ha begge hjemme, og er ekstremt plaget med bekkenløsning, så har ikke sjangs å springe etter A hvis hun stikker av (var plaget 1 år etter fødsel sist).
Har en Stokke Xplory og en TFK Twinner Twist Duo, men tvillingvogna skal selges, og nå leter jeg etter ny til å erstatte den med..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53625

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
d1cte skrev:
MariHønaMedHvitveis skrev:
Hvor bor du da? Du kan jo i først eomgang titte på en mistral s om de har den i butikken, det blir jo på en måte samme vogna, bare singel. Og om du ikke har erfaring med teutonia i utgangspunktet får du blitt litt kjent med kvaliteten på stoffet og funskjonene til kalesje, fotbrett, setejustering osv :)

Bor i Alta, så er ikke så mange andre steder her rundtomkring som selger heller :(

tror ikke de har mistral s inne, men hun snakka noe om at det skulle komme inn en spirit s3 (om det var det den heter, med tre hjul)?

Har ikke Barneboden på Parksenteret Teutonia? Mener å ha sett at de tidligere har solgt singelvognene i allefall.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 14 år 2 måneder siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53629

  • d1cte
  • d1cte's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 118
Ja, og de får inn spirit snart, men de tar ikke inn tvillingvogna med mindre jeg er sikker på at jeg vil ha den, og det er jeg jo ikke..
Har en Stokke Xplory og en TFK Twinner Twist Duo, men tvillingvogna skal selges, og nå leter jeg etter ny til å erstatte den med..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53804

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
De hadde sikkert solgt flere av tvillingvognene til Teutonia om de hadde hatt en utstillingsmodell inne :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia tvillingvogn 14 år 2 måneder siden #53844

  • boysx3
  • boysx3's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 95
Jeg har hatt denne, og akkurat på humpete traktorveier var den ikke god. Framhjula spratt rundt hvis de ikke var låst og satt seg fast hvis dumpene var for store. Vogna stoppet helt opp. Setene er brede men korte i ryggen og vi solgte vogna før eldstemann var to (normallang) fordi han var oppi kalesjen. Den er tung å trille selv om du har håndbrems i nedoverbakkene så skal du jo opp også ;-)

Anbefaler på det sterkeste MB dobbelvogn, selv om du ikke kan snu setet så er den super å trille på alle underlag, lett og suveren i kvaliteten.

Teutonia rustet i skruene allerede første måneden...
Basson Roma, Emmaljunga Softy, Teutonia Team Alu, P&T Vibe,Bugaboo Gecko,Brio Sing, ABC Zoom,TFK Joggster X (huff) Urban Jungle Mountain Terrain Duo, Urban Jungle Mountain buggy Single, ABC TakeOff, Bugaboo Bee+. De fleste testet og forkastet ;-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.155 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!