Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Dere som har MB10
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Dere som har MB10

Dere som har MB10 14 år 2 måneder siden #53226

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Merker man godt at vognen er blitt smalere? Jeg har 09-modell, men jeg har mailet MB i norge og spurt om man kan bruke de nye hjulene på denne modellene. Det kan man, men man må bytte hjul akslene. Om man bytter dette så blir eldre MB like smal som den nye MB. Er det verdt å betal 250 pr hjul og 80 pr aksel for å få den smalere?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har MB10 14 år 2 måneder siden #53228

  • nimmi
  • nimmi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 506
Jeg har ikke hatt MB før, men EW sky er ca slik som MB var før. Jeg merker de 5cm i nærbutikken veldig godt og også i bilen. Men nesten 1200 og kanskje frakt i tillegg hvis jeg ellers var fornøyd med vogna hadde jeg ikke brydd meg om. Men det blir jo veldig indivuduelt da,, så var vel ikke mye til hjelp dette svaret :whistle:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har MB10 14 år 2 måneder siden #53234

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
Er nok ikke så veldig stor forskjell (har ikke eid en 09-modell da, men prøvekjørt;), har ingenting å si for stabilitet eller noe så vidt jeg kan kjenne, men det er jo noen som irriterer seg over de tingene så stikker ut på de gamle... Men må signere nimmi på at det høres nu ut som fryktelig mye penger?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har MB10 14 år 2 måneder siden #53316

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
To nye bakhjul og aksler, det er jo ikke nødvendig å bytte forhjulet, kommer på 660 kr, så det blir vel ikke for gale. For siden det er luft hjul, noe som går i stykker, så, regner jeg med at jeg sikkert får solgt de gamle på finn for ett par hundrelapper. Er ikke 2010 noe lunne samme bredde som Phil og Teds sport? Jeg har den vognen, og jeg merker godt forskjell å trille den i forhold til MB når jeg skal igjennom smale plasser!!!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har MB10 14 år 2 måneder siden #53328

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
I seg selv merker man ikke forskjellen så godt syns jeg. Nå har jeg bare testet 10 da, men... men de knottene på 09 merker man er borte ! :D
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har MB10 14 år 2 måneder siden #53488

  • nimmi
  • nimmi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 506
Moldes skrev:
To nye bakhjul og aksler, det er jo ikke nødvendig å bytte forhjulet, kommer på 660 kr, så det blir vel ikke for gale. For siden det er luft hjul, noe som går i stykker, så, regner jeg med at jeg sikkert får solgt de gamle på finn for ett par hundrelapper. Er ikke 2010 noe lunne samme bredde som Phil og Teds sport? Jeg har den vognen, og jeg merker godt forskjell å trille den i forhold til MB når jeg skal igjennom smale plasser!!!!

Ho ho! Regna 4 hjul jeg da :rofl:
Du får måle phil and teds vogna, står på hjemmesiden til MB hvor brei den er.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har MB10 14 år 2 måneder siden #53517

Noen som har hatt begge her da? Er det noe forskjell på stabiliteten på vognene? Kunne godt tenke meg at min var litt smalere, men vet ikke om jeg gidder på bruke penger på det, nå som vi ikke bruker vogn så mye.
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har MB10 14 år 2 måneder siden #53542

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Tviler på at det vil ha noe å si på stabiliteten, siden understellet er det samme, på både 09 og 10 modellene. Den manslipper ved 10-modellene er jo de irreterendes knottene!!!! Kan ikke fatte og forstå hvorfor de knottene er der!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har MB10 14 år 2 måneder siden #53544

Nei du sier noe. Min vogn er kjøpt på slutten av 09 og er den med lavere liggestilling og rødt på bremsene. Kan jeg bytte på den også?
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har MB10 14 år 2 måneder siden #53570

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Min er 09 modell også. Jeg mailet MB/P&T Norge og spurte de om hjulene fra 2010 modellen kan brukes på 2009 modellen. Det kan de, men hjul akselen må byttes også. Bytter man de to tingene så vil 09 bli like "smal" som 10 modellen. Prisen er 250 pr hjul og 80 pr. hjul aksel. Det er bestillings vare og må bestilles hos mb forhandler.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har MB10 14 år 2 måneder siden #53573

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Om du bestiller, så setter jeg stor pris på før og etter bilder og underveis av bytting bilder :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har MB10 14 år 2 måneder siden #53601

Er vist litt fjern. Min er kjøpt på slutten av 08 :laugh: Men det blir vel det samme kansje?
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har MB10 14 år 2 måneder siden #53602

Vil også veldig gjerne se bilder av dette :)
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.688 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!