Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa!

Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53115

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
Da er vår splitter nye MB10 ankommet hjemmet! Gleder meg til å trille;) :oth: Takk til Kids and Care - super service der (untatt at de har glemt å sende regntrekket da - og det sludder selvsagt i dag, aaaaargh *frem med simo-trekket så lenge*. Eneste skår i gleden er at voksi aktiv´en passer dårlig i vogna. Men men, ikke noe å gjøre med. Skal se om vi klarer å knipse et bilde eller to etterhvert;) (Synes forresten dere med MB at disse selejusteringene er noe herk? Redd for å ødelegge jeg, når vi måtte dytte inn og ut den klemmen hele tiden (innså jo etter vi hadde fått dem på plass at de måtte ut igjen for å få inn posen..)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53119

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Gratulerer med ny vogn! Herlig følelse! Hadde ikke problem med selejusteringen. Er ikke det mulig å klipse av selene nede ved låsen? Eller må man virkelig løsne selene fra ryggen for å feste vognpose på 2010 modellen? På 09 modellen og de eldre var det mulig å løsne selene nede ved låsen, slik at man lett kunne tre innbi selehullene på posen.

Gleder meg til å se bilder av vogna :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 14 år 2 måneder siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53123

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
Nei, her er det inn bak ryggen i en fryktelig trang "pose", og dytte selefestene ut gjennom hullene for å så dytte dem tilbake igjen... Helt idiotisk!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53125

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
ja, men slik er det på 2009 også, men i tillegg er det mulig å knipse de løs fra magebeltet, slik som på teutonia, simo, brio etc etc
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53127

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Gratulerer med ny vogn! MB kommer nok alltid til å være en vogn jeg vil drømme om, så en gang må jeg vel få testet den jeg og.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53128

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, du får selge koelstra og teste den etterhvert maybeme ;) Skal ikke se bort fra at jeg selger min på sikt :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53129

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Grattis med ny vogn! :)
Selene er noe herk ja, men på alle tidligere modeller har det som det er nevt her tidligere vært mulig å løsne med klips nede ved låsen, så man kan tre i posen på den måten. Rart om de har fjernet det, ellers blir det mye stress :huh:

Sånn bortsett fra det er MB en fantastisk vogn! Og 2010-modellen ser flott ut, liker godt kalesjen på den ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53148

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, kjenner jeg er litt oppgitt over at jeg ikke klarte å vente på 2010 modellen, men så tenker jeg at det er greit å ha tett kalejse, i steden for den glippen... :S NÅ lurer jeg likvel på om jeg kal få se et bilde av den :)

Men Luna: Bestilte ikke du vogn samtidig med meg?! Huske rjeg så feil?! :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53152

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
Spentsmurf skrev:
hehe, kjenner jeg er litt oppgitt over at jeg ikke klarte å vente på 2010 modellen, men så tenker jeg at det er greit å ha tett kalejse, i steden for den glippen... :S NÅ lurer jeg likvel på om jeg kal få se et bilde av den :)

Men Luna: Bestilte ikke du vogn samtidig med meg?! Huske rjeg så feil?! :S

Glippen er jeg absolutt enig i er kjempeunødvendig, merkelig idé! Men gjør ikke så mye enda da. Jo, bestilte samtidig vi, men jeg var nok noen dager etter deg... Og de hadde fått inn for mange bestillinger, slik at systemet ikke virket som det skulle så vidt jeg forstod, så derfor var de så fantastiske at de tilbød 2010-modellen til samme pris. Virkelig helt utrolig bra service! Tok sin tid da, men er veldig glad nå, selv om jeg var innstilt på 09-modellen da jeg bestilte;)

Ser ut som jeg må kikke litt nærmere på festene nede, men kunne ikke se et eneste sted det kunne være mulig å klipse selene av enkelt... Men kan jo ha oversett noe;) Har ikke fått tatt noen bilder enda, skal prøve å få gjort det snart!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53155

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Spentsmurf skrev:
ja, men slik er det på 2009 også, men i tillegg er det mulig å knipse de løs fra magebeltet, slik som på teutonia, simo, brio etc etc

ja, måten å flytte selene opp eller ned i ryggen var slik på de eldre modellene. Men da gikk det jo an å ta selene løs nede ved magebeltet for å tre igjennom poser ol. Er dette virkelig borte på 2010?
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53161

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Gratulerer med no vogn!! :cheer:
Hva hadde du før? Og hvilken farge har du fått? Og hvor gammelt er barnet ditt og har du fått prøvetrillet ute nå? :)

Jeg får min 08-modell i helgen, tenker jeg prøver den en stund før jeg tar stilling til om jeg bare mååå ha 2010-modellen - eller om jeg bare skal kjøpe SS sin når hun bare måååå ha 2010 :laugh: :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53191

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
Usk ble ingen bilder i dag heller, var mormora som trillet tur i dag mens mor trente *deilig* :lol: men altså nå har jeg lett og lett, og finner ingen muligheter for å hekte av selene utenom med festene i ryggen... da må jeg i så fall sprette opp sømmen på snorene som regulerer lengden på selene... Og det har jeg ikke lyst til. Så hvor nøyaktig er det dere hekter av?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53192

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
MariHønaMedHvitveis skrev:
Gratulerer med no vogn!! :cheer:
Hva hadde du før? Og hvilken farge har du fått? Og hvor gammelt er barnet ditt og har du fått prøvetrillet ute nå? :)

Jeg får min 08-modell i helgen, tenker jeg prøver den en stund før jeg tar stilling til om jeg bare mååå ha 2010-modellen - eller om jeg bare skal kjøpe SS sin når hun bare måååå ha 2010 :laugh: :p

Vi har bakset med en simo fra 2006 til nu, ikke mye å skryte av (men veldig god når vi bakser med snøen de siste mnd da :) ) vår nye vakre MB er svart (ønska meg egentlig grå, men det hadde de ikke), og var ute og trillet jomfruturen i går. Min sønn på 10 mnd gliste og koste seg med å få sitte fremover og speide, og ikke måtte se på mor hele tiden :lol: Fantastisk stabil vogn må jeg si, føles som en firhjuling når det gjelder stabilitet! Og såååå pen da :woohoo:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53194

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Her har du bilde av selefestet på MB 08 modell. Det er her man hekter av selen, slik at man kan tre på pose. Man hekter av ved å klemme sammen festet nede på ryggselen. Trasig om dette mangler på 10-mod.

Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53202

  • nimmi
  • nimmi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 506
Nei er ikke slike fester på 10 modellen desverre :( Så da bor ticket posen i min MB :P
Glipa er heldigvis ikke noe problem her, selv om den irriterer bare fordi det er så unødvendig :P

Elsker virkelig vogna, den er så fiiiiiiin :woohoo:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53206

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
Arg, teit at de velger bort gode løsninger da! Burde jo være forbedringer, ikke nedgraderinger! Men... det er jo bare noen få ganger man må trikse med dette da... Heldigvis ikke hver dag;) Måååå bare klare å anskaffe oss en urban da... sånn at den kan bli fast inventar i vogna :woohoo:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53208

  • nimmi
  • nimmi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 506
Hvilken farge har du forresten kjøpt Luna?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53212

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
nimmi skrev:
Hvilken farge har du forresten kjøpt Luna?

Ble svart - var bare den de hadde for øyeblikket... Men veldig fornøyd med det egentlig, hadde tenkt svart eller grå uansett :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53219

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Luna skrev:


Jeg får min 08-modell i helgen, tenker jeg prøver den en stund før jeg tar stilling til om jeg bare mååå ha 2010-modellen - eller om jeg bare skal kjøpe SS sin når hun bare måååå ha 2010 :laugh: :p

Vi har bakset med en simo fra 2006 til nu, ikke mye å skryte av (men veldig god når vi bakser med snøen de siste mnd da :) ) vår nye vakre MB er svart (ønska meg egentlig grå, men det hadde de ikke), og var ute og trillet jomfruturen i går. Min sønn på 10 mnd gliste og koste seg med å få sitte fremover og speide, og ikke måtte se på mor hele tiden :lol: Fantastisk stabil vogn må jeg si, føles som en firhjuling når det gjelder stabilitet! Og såååå pen da :woohoo:[/quote]

Simo er ikke til å kimse av, var kjempefornøyd med min skulle gjerne hatt den som vogn nummer fire i den ideelle vognstall ;) Tror jeg vil ha den til eventuelle kommende høst/vinterbabyer også, i noen måneder ihvertfall!

Jeg er veldig spent på det med fremovervent vogn, godt å høre din liker det! vi ha rjo prøvd flere ganger før da, og det har ikke vørt noe problem for S, det er jeg som har syntes det har vært vemodig :whistle: Men nå er hun 16 mnd og vi triller nesten aldri, så jeg prøver igjen ;)

Herlig følelse å være så for øyd med ny vogn som du virker :cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53231

  • nimmi
  • nimmi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 506
Ja fint med svart :) Har grå og veldig glad i den
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53232

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Rart at de har fjernet klipsen på selene ja, for det må da bli fryktelig kronglete sånn som det er nå :unsure:
Men sånn ellers ser selene bedre ut på 2010-modellen, så nettopp på bilder og både selene oppe og nede mellom beina ser jo mye mer polstret og mer behagelig ut :) Så det veier kanskje litt opp :)

Heldiggriser som kan trille rundt med MB. Savner MBen min :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53240

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
Den nye kalesjen er jo bare genial! I dag - med lav vårsol - trillet vi med solen rett i fleisen, og kunne bare justere kalesjen opp og ned med solskjermen nede, og poden kunne se ut samtidig som han ble skjermet for det verste av solen. Nei, denne vognen liker jeg bedre og bedre :woohoo:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53244

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
åå,savner teutoniaene mine! Det er absolutt veldigpraktisk med kaleskjer som kan trekkes helt frem! Har ikke fått med meg at det går an på 2010 jeg :whistle:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53245

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
Hvis ikke vi har innstallert den helt galt da... :blink: Men er vel det som er en av grunnene til at den er løs fra ryggen - og dermed har den lettere irriterende glipen bak... :dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53246

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
hvor stor en den glippen da? Er dey ikke noe løst kalesjestoff som kan henge ned og dekke for den? Merkelig. Det er jo egentlig glippe på EW sky også, men det henger løs kalesje foran, om du skjønner, som man kan rulle opp. Men å den kan jo ikke kalesjen trekkes fremover, så det er fullstendig ubrukelig. Mye bedre med MB-løsningen da :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53248

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
MariHønaMedHvitveis skrev:
hvor stor en den glippen da? Er dey ikke noe løst kalesjestoff som kan henge ned og dekke for den? Merkelig. Det er jo egentlig glippe på EW sky også, men det henger løs kalesje foran, om du skjønner, som man kan rulle opp. Men å den kan jo ikke kalesjen trekkes fremover, så det er fullstendig ubrukelig. Mye bedre med MB-løsningen da :)

Er vel fem cm. Men så lenge poden er i pose er det null problem... Finner ikke noe stoff oppunder som kan dekke for nei, så lurer litt på om jeg skal feste en liten bit med bevernylon der... Men akkurat nu går det greit synes jeg :unsure:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53253

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Ååå så heldig du er! Grattis! Du må legge ut bilder? Jeg har så lyst på ny svart lekker mb 2010!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53264

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
Store planer om bilder så snart som mulig her, må bare klare å få med meg kameraet ut :blush:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53269

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Gleder meg!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53337

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Masse grattis !! :D
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nuuuuu er den kommet! Hurraaaaa! 14 år 2 måneder siden #53356

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Grattis me ny MB :)

Men må bare spørre mens vi er inne på 2010 mod... skulle ikke den bli billigere enn før :huh: ?
Men på biteringen og K&C er d jo samme pris som før??? :dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.802 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!