Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten HJELP til sportsvogn! City Cross eller Brio Happy -10 med EVA hjul??
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: HJELP til sportsvogn! City Cross eller Brio Happy -10 med EVA hjul??

HJELP til sportsvogn! City Cross eller Brio Happy -10 med EVA hjul?? 14 år 2 måneder siden #53100

  • Dips
  • Dips's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Har noen av dere prøvd disse vognene mot hverandre? :unsure:

Vi har ei tulle på 9 mnd som trenger en god og stødig sportsvogn.
Vil ha ei som har god fjæring, og duger godt både på grus og snø.
Ser ut som Happy har mye bedre plass under, men føler dere som har City Cross at den er liten?
Synes kanskje at City Cross ser hakket mer kvalitetsvogn ut, men så er den 1500 kr dyrere med fottrekk.
Triller Happy bedre enn City Cross pga større hjul?

Klarer ikke å bestemme meg, og det er ikke så mye hjelp i mannen... :P

Er takknemlig for all hjelp jeg kan få!!! :cheer:
Siste endring: 14 år 2 måneder siden av Dips.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: HJELP til sportsvogn! City Cross eller Brio Happy -10 med EVA hjul?? 14 år 2 måneder siden #53105

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Har hatt happy 09 modell og har City cross. Jeg hadde happy med luftdekk og teleskop understell, skulle egentlig kjøpe happy 2010, men med luftdekk. Ville absolutt valgt luftdekk istedet for EVA hjul om jeg var deg, de gir en mykere trillekomfort og bidrar til ytterligere demping.

Fordelen med å velge happy er at du får den med luftdekk. Men det er vel eneste fordelen jeg ser ved å velge happy framfor city cross.

For city cross er god på alt av føre (bortsett fra når det er holke, da sklir den mer enn vogner med luftdekk, da luftdekk gir bedre grep). Den har en fantastisk sportsdel som er myk, polstret og lun. Mer polstret enn happy. Du kan regulere ryggen i et hakk mer enn happy. Kalesjen er lunere, du får integrert myggnett i kalesjen og regntrekk er inkudert (på CC). Er ikke stor forskjell på plassen under handlekurven på disse to vognene. CC er litt mer sportsvogn enn happy, synes jeg, og jeg liker kvaliteten på tekstilene til Emmaljunga bedre enn det som er å få på happy. Synes også man har mer å gå på i reguleringen av styret på CC kontra happy (synes styret blir i korteste laget om man har stelleveske på styret, selv når man trekker det helt ut). City cross har justerbar fjæring, det har ikke happy. Happy har derimot et litt mer stilrent utseende enn CC, men det ser jeg ikke på som så viktig for meg, da jeg har stasvogn i tillegg ;), en Brio go ;)

For å si det sånn, jeg har hatt 22 vogner og alt i alt er city cross den jeg så langt har likt aller best ;) En riktig go`vogn, eller som jeg kaller den: En babyrecliner på 4 hjul ;)Anbefales :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 14 år 2 måneder siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: HJELP til sportsvogn! City Cross eller Brio Happy -10 med EVA hjul?? 14 år 2 måneder siden #53149

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
ah... EMPA!!!!! Nå fikk jeg lyst på emmaljunga :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: HJELP til sportsvogn! City Cross eller Brio Happy -10 med EVA hjul?? 14 år 2 måneder siden #53156

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Spentsmurf skrev:
ah... EMPA!!!!! Nå fikk jeg lyst på emmaljunga :S

Fnis! :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: HJELP til sportsvogn! City Cross eller Brio Happy -10 med EVA hjul?? 14 år 2 måneder siden #53158

  • Dips
  • Dips's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Takker og bukker for kjempegod hjelp!! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: HJELP til sportsvogn! City Cross eller Brio Happy -10 med EVA hjul?? 14 år 2 måneder siden #53160

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Jeg har ikke prøvd noen av dem, men før jeg vraket hele tanken på å kjøpe vanlig firhjuling var det disse to det sto om, og da var det som Empa sier bare lufthjulene og utseendet som var fordelene til Happy.

Er ikke så begeistret for styret til Happy heller, synes det virker veldig bredt. Fikk forklart i butikken en gang at det hadde med trillekomforten til veldig høye folk å gjøre, noe med å ikke sparke borti understellet. Men lurer på om ikke styret har blitt litt smalere siden 2008?

Skulle jeg valgt mellom de to som bagvogn ville jeg nok valgt happy, bga lufthjul og fordi den er myyye finere å se på, og det ikke er nødvendig med så mye fiksfakseri. Men Setet til sportsdelen til CC virker utrolig mye mer behagelig å sitte i, så som sportsdel ville jeg valgt den :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: HJELP til sportsvogn! City Cross eller Brio Happy -10 med EVA hjul?? 14 år 2 måneder siden #53164

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Jeg har kun hatt to vanlige firehjulinger og en av dem var brio happy med lufthjul og det letteste understellet. Jeg var utrolig fornøyd med den, og hadde jeg likt vogner med faste hjul hadde jeg sverget til den altså. Lykke til!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:HJELP til sportsvogn! City Cross eller Brio Happy -10 med EVA hjul?? 14 år 2 måneder siden #53184

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Jeg ville ha gått for city cross, den er finere og større plass under kalesjen :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:HJELP til sportsvogn! City Cross eller Brio Happy -10 med EVA hjul?? 14 år 2 måneder siden #53220

  • Dips
  • Dips's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Nå har jeg gått til innkjøp av ny vogn, og det ble happy :) :)

Har undersøkt vognene opp og ned, så godt som det går an... Valget var ikke lett og ta, for begge vognene virker veldig bra!!
Skal i utgangspunktet være en vintervogn/barnehagevogn, siden vi har en Brio Go utenom.
Likte mye bedre bagen på Happyen, og siden planen er å utvide med bag når neste melder ankomst, så måtte dette inn i vurderingen.

Nå har jeg montert inn posen og saueskinnet, og det ble sååå bra!!
Kjøpte sort mixed (det nye stoffet med reflekser) på sort understell, ble lekkert ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:HJELP til sportsvogn! City Cross eller Brio Happy -10 med EVA hjul?? 14 år 2 måneder siden #53258

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Grattis med ny vogn! Den er sikert kjempelekker!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:HJELP til sportsvogn! City Cross eller Brio Happy -10 med EVA hjul?? 14 år 2 måneder siden #53261

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Gratulerer! Det nye stoffet med reflekser har ikke jeg fått med meg, håper vi får se bilder :)
Nå fikk jeg lyst på happy igjen. Jeg er så lettpåvirkelig at jeg burde pelle meg langt vekk fra dette forumet :dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:HJELP til sportsvogn! City Cross eller Brio Happy -10 med EVA hjul?? 14 år 2 måneder siden #53266

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
MariHønaMedHvitveis skrev:
Gratulerer! Det nye stoffet med reflekser har ikke jeg fått med meg, håper vi får se bilder :)
Nå fikk jeg lyst på happy igjen. Jeg er så lettpåvirkelig at jeg burde pelle meg langt vekk fra dette forumet :dry:

Samme her....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:HJELP til sportsvogn! City Cross eller Brio Happy -10 med EVA hjul?? 14 år 2 måneder siden #53273

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Dips skrev:
Nå har jeg gått til innkjøp av ny vogn, og det ble happy :) :)

Har undersøkt vognene opp og ned, så godt som det går an... Valget var ikke lett og ta, for begge vognene virker veldig bra!!
Skal i utgangspunktet være en vintervogn/barnehagevogn, siden vi har en Brio Go utenom.
Likte mye bedre bagen på Happyen, og siden planen er å utvide med bag når neste melder ankomst, så måtte dette inn i vurderingen.

Nå har jeg montert inn posen og saueskinnet, og det ble sååå bra!!
Kjøpte sort mixed (det nye stoffet med reflekser) på sort understell, ble lekkert ;)

Det er en flott kombinasjon :) Gratulerer så mye :) Happy er en god vogn! Håper du vil vise oss bilder av nyvogna :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.938 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!