Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Erfaringer med brio go, emmaljunga citycross og nitro city
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Erfaringer med brio go, emmaljunga citycross og nitro city

Erfaringer med brio go, emmaljunga citycross og nitro city 14 år 2 måneder siden #52945

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Hei! Jeg er ny her, men har snoka i mange måneder allerede. Siden jeg nå trenger litt råd og veiledning, fant jeg ut at det var på høy tid å bli medlem, slik at jeg kan spørre noen erfarne vogndamer om det jeg lurer på.

Jeg venter mitt andre barn i månedsskifter juli/august (muligens før om h*n slekter på broren :laugh: ). Forrige gang hadde jeg en brio kombivogn, det frister ikke til gjentagelse for å si det mildt bl. a pga vekt og ubrukelig sportsvogndel, derfor har jeg trålet barnevognjungelen siden lenge før jeg ble gravid i jakten på den "perfekte" vognen for oss. Har hatt mange kandidater inne til vurdering, men mange er forkastet. De som nå føles aktuelle er:

- Brio go
- Emmaljunga nitro city
- Emmmaljunga citycross.

Hva er fordeler og ulemper med disse? Hvilke erfaringer har dere? Kan godt tenke meg svingbare hjul, men bekymrer meg for østlandsvinteren. Som sagt er vekt og sportsvogndel viktige for meg, vil helst ha en vogn jeg kan være fornøyd med så lenge som mulig, men må jeg bytte etterhvert, så får jeg heller gjøre det.

Takker for alle svar! :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Erfaringer med brio go, emmaljunga citycross og nitro city 14 år 2 måneder siden #52953

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Har forresten surfet litt på city cerox 360 også... Liker at man kan vippe håndtaket, men vekta bekymrer meg litt... Noen som har testa den i forhold til de andre jeg har nevnt?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Erfaringer med brio go, emmaljunga citycross og nitro city 14 år 2 måneder siden #52954

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
har du solgt kombien da?

Jeg tror du er heldoig, mener at en elller annen her inne har hatt nitro, eller har :S Men, Empa har CC og GO elskr jo de flete her inne...OM du får opp denne tråden kan du jo se noen fordeler med GO :P

og her en tråd om Nitro :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Erfaringer med brio go, emmaljunga citycross og nitro city 14 år 2 måneder siden #52957

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Tusen takk for svar! :)
Solgte kombien da junior var ca 8 måneder jeg, orka den ikke lenger.. Blytung, og ungen bare sklei i sportsvogna. Ikke var bagen stor heller, for gutten var prematur, og dermed ikke av de største, bagen var for liten da han var ca 6 mnd... :S Men nå var dette en eldre vogn da, kjøpte den brukt i 2005, så den hadde jo vært eldgammel nå, bortimot 10år tenker jeg :D

Men selvfølgelig har den opplevelsen gjort meg rimelig kresen nå, særlig på de tingene som irriterte meg med vogna til lillemann.... Derfor jeg gjerne vil ha en lett vogn med GOD sportsvogndel... Kikka en del og surfa masse, men blir bare mer forvirra nesten.. hehe

Men må si go er øverst på lista, testa den i butikken, en drøm å trille der, superlett å legge sammen og lav vekt, men så er det vinterføre da.. Redd det kan komme til å irritere meg om den er vanskelig å trille med litt snø... Citycrossen er jo like lett vektmessig, mangler de svingbare hjulene så tyngre i butikker og på asfalt vil jeg tro, men bedre på vinteren? Skal ikke være lett det her :S
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Erfaringer med brio go, emmaljunga citycross og nitro city 14 år 2 måneder siden #52964

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hei! Har fått Go-vogna mi nå, kan gi deg en vurdering av Go opp mot City cross om noen dager, om du vil, da har jeg fått testa litt ut :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Erfaringer med brio go, emmaljunga citycross og nitro city 14 år 2 måneder siden #52972

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
eh... må bare si en ting, at om din sønn har samme form som min datter sliter du med tanke på skliing i sportsvongdeler, min datter sklir i teutonia spirit s3, titanium breeze, bugaboo bee, basson milan, simo duo, carena free, brio happy, emmaljunga edge duo, mountain buggy urban jungel og brio GO :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Erfaringer med brio go, emmaljunga citycross og nitro city 14 år 2 måneder siden #53058

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Empa skrev:
Hei! Har fått Go-vogna mi nå, kan gi deg en vurdering av Go opp mot City cross om noen dager, om du vil, da har jeg fått testa litt ut :)

Ja, takk, det hadde vært suverent! :D

Spentsmurf: Siden det er en foreløpig ufødt baby som skal ha vogn, er det ikke sikkert skliing blir et like stort problem som sist. Den gamle kombien hadde dessuten veldig vid sportsvogndel, det var veldig vanskelig å feste seler i den og ryggstillingen var ikke god. I tillegg til dette, kunne ryggen klappe sammen når vi kjørte over dumper, i trapper ol, så den var liksom ikke noe gunstig i det hele tatt... :S Bytta den ut i en carena til 1300kr, og den var utrolig mye bedre til sammenligning, enda det er jo ikke vogner kjent for veldig god kvalitet... :D

På grunn av tidligere erfaring er jeg rimelig sikker på hva jeg liker og ikke liker denne gangen i hvert fall :D Men trenger tips fra folk som har prøvd flere vogner enn jeg, siden erfaringen min med 2-3vogner av andre typer enn de jeg vil ha nå ikke hjelper meg all verden i jungelen. :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.738 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!