Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn

Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52303

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
Hei!

Kom tilfeldigvis over dette forumet her da jeg søkte etter vogner. Har lest mye, og her er det masse nyttig informasjon. Imponert! ;)

Nå lurer vi veldig på hva vi skal gjøre med tanke på søskenvogn. Har en snart to-åring i hus, og venter en liten nå i disse dager. Ser at det kan bli mye styr med et brett eller ekstra sete, så valget med å ha en søskenvogn er forsåvidt tatt, så får vi heller selge den videre når dagen kommer at den ikke trengs mer...

Til saken: Har sett mest på brukte vogner til nå, mest av alt EW duo og OTH uj. Har gått litt tilbake på kravet mitt om at jeg vil ha eldstemann mot meg, da jeg syns de vendbare modellene vi har funnet er litt tunge og "klumpete" ift EW og OTH. P&T er utelukket da jeg ikke vil trives med å putte ene ungen baki der... :unsure:

Og så er det engang sånn at det er salg rundt forbi nå, og da har de jo disse rimeligere modellene ganske billig, som f.eks. Babytravel, Babyjogger og Titanium. Vet dere noe om disse? Og hva med Instep og GT?

Må si at jeg av alle disse vognene liker utseendet til EW og OTH best. Instepen og babyjoggeren er helt ok, de andre..., tja... :unsure:

Hva trenger vi egentlig? Pengene er relativt uvesentlige sånn sett, men det blir nok ikke aktuelt med en helt ny EW eller OTH, da jeg synes det blir litt mye ift den bruken vi trenger vognen til.

Hva slags erfaringer har dere? Gode råd og tips mottas med stor takk, var derfor jeg meldte meg inn her! :woohoo:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52304

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Har ingen erfaring med søskenvogner jeg, men ville ha styrt unna instep og gt-vogn ihvertfall. Har du sjekket ut tfk da? Jeg har singelvogna og er utrolig fornøyd med den ihvertfall :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52306

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
Har sett litt på TFK ja, brukt, men det finnes lite av den varianten jeg har lyst på. Har hørt mye bra om den da! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52314

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Vi har hatt Teutonia, TFK, EW og P&T søskenvogn.
For oss var delte kalesjer, både dobbel og enkel bumperbar, sep. seteregulering viktig. I og med at eldste skulle overleve sammen med mini oppi der :)

Vi startet med EW, men den hadde ikke bumper, og jeg følte jenta skled utav setet, en annen ting var at man ikke kan ha enkelt regntrekk på, med bag. Så hun ble dass gjennombløt om det regnet. Eller måtte sitte i regntøy. Kalesjene er korte og liten vits syns jeg :(

Den ble erstatet med P&T vibe, genial, men jeg ble aldri fortrolig med "knept baby" følelsen, og den ble solgt etter kort tid

Teutonia Team alu ble en stund. Den er vendbar, har ikke delte kalejser. Men den har god håndbrems (viktig i bakkene vi bodde i da) Hadde gode sitteinnsatser, delte rygger og god bumper. Men den er stor og tung. Da vi ikke trengte å ha dem mot oss lenger, ble den solgt.

Teutoniaen ble erstattet med TFK, som jeg hadde valgt først i dag, om det ble repetisjon (noe det ikke blir :knegg: ) Den er ikke vendbar, men den har både enkel og dobbel bumperbar, greie nok (ikke gode nok) kalesjer, liten og lett, håndbrems, delte kalsjer og seperate sitteinnsatser. Man kan også ha enkelt regntrekk +++ på de. Det eneste jeg savnet var fotbrems (håndbremsen hadde en tendens til å bli svak og måtte reguleres ofte), lunere kalesjer og innebgyd nett som det er på single utgaven.

Vi brukte vogn frem til eldste var litt over 2.5 år. Nå bruker vi kun brett og hun stortrives med det.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52316

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
LogK skrev:
Vi har hatt Teutonia, TFK, EW og P&T søskenvogn.
For oss var delte kalesjer, både dobbel og enkel bumperbar, sep. seteregulering viktig. I og med at eldste skulle overleve sammen med mini oppi der :)

Vi startet med EW, men den hadde ikke bumper, og jeg følte jenta skled utav setet, en annen ting var at man ikke kan ha enkelt regntrekk på, med bag. Så hun ble dass gjennombløt om det regnet. Eller måtte sitte i regntøy. Kalesjene er korte og liten vits syns jeg :(

Den ble erstatet med P&T vibe, genial, men jeg ble aldri fortrolig med "knept baby" følelsen, og den ble solgt etter kort tid

Teutonia Team alu ble en stund. Den er vendbar, har ikke delte kalejser. Men den har god håndbrems (viktig i bakkene vi bodde i da) Hadde gode sitteinnsatser, delte rygger og god bumper. Men den er stor og tung. Da vi ikke trengte å ha dem mot oss lenger, ble den solgt.

Teutoniaen ble erstattet med TFK, som jeg hadde valgt først i dag, om det ble repetisjon (noe det ikke blir :knegg: ) Den er ikke vendbar, men den har både enkel og dobbel bumperbar, greie nok (ikke gode nok) kalesjer, liten og lett, håndbrems, delte kalsjer og seperate sitteinnsatser. Man kan også ha enkelt regntrekk +++ på de. Det eneste jeg savnet var fotbrems (håndbremsen hadde en tendens til å bli svak og måtte reguleres ofte), lunere kalesjer og innebgyd nett som det er på single utgaven.

Vi brukte vogn frem til eldste var litt over 2.5 år. Nå bruker vi kun brett og hun stortrives med det.

Takk for kjempegodt svar. Ser for meg, som dere, at vognen blir brukt til etter sommeren/tidlig høst engang. Da tror jeg ikke eldste har tålmodighet til å sitte i den lenger... :lol:

Jeg forstod ikke helt det med regntrekket til EW? Den jeg har sett på står det at det følger med dobbelt regntrekk, er det ikke det jeg trenger? Har aldri hatt dobbel vogn før, så jeg aner virkelig ikke... :blush: Og det at du følte hun skled ut, var det med seler på? Det er både seler og bumperbar på den jeg har sett. Og to kalesjer... :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52317

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
Ser en P&T dobbelvogn på Finn med to kalesjer. Aner ikke hva modellen heter, men kjenner noen til den?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52335

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
blossom skrev:
LogK skrev:
Vi har hatt Teutonia, TFK, EW og P&T søskenvogn.
For oss var delte kalesjer, både dobbel og enkel bumperbar, sep. seteregulering viktig. I og med at eldste skulle overleve sammen med mini oppi der :)

Vi startet med EW, men den hadde ikke bumper, og jeg følte jenta skled utav setet, en annen ting var at man ikke kan ha enkelt regntrekk på, med bag. Så hun ble dass gjennombløt om det regnet. Eller måtte sitte i regntøy. Kalesjene er korte og liten vits syns jeg :(

Den ble erstatet med P&T vibe, genial, men jeg ble aldri fortrolig med "knept baby" følelsen, og den ble solgt etter kort tid

Teutonia Team alu ble en stund. Den er vendbar, har ikke delte kalejser. Men den har god håndbrems (viktig i bakkene vi bodde i da) Hadde gode sitteinnsatser, delte rygger og god bumper. Men den er stor og tung. Da vi ikke trengte å ha dem mot oss lenger, ble den solgt.

Teutoniaen ble erstattet med TFK, som jeg hadde valgt først i dag, om det ble repetisjon (noe det ikke blir :knegg: ) Den er ikke vendbar, men den har både enkel og dobbel bumperbar, greie nok (ikke gode nok) kalesjer, liten og lett, håndbrems, delte kalsjer og seperate sitteinnsatser. Man kan også ha enkelt regntrekk +++ på de. Det eneste jeg savnet var fotbrems (håndbremsen hadde en tendens til å bli svak og måtte reguleres ofte), lunere kalesjer og innebgyd nett som det er på single utgaven.

Vi brukte vogn frem til eldste var litt over 2.5 år. Nå bruker vi kun brett og hun stortrives med det.

Takk for kjempegodt svar. Ser for meg, som dere, at vognen blir brukt til etter sommeren/tidlig høst engang. Da tror jeg ikke eldste har tålmodighet til å sitte i den lenger... :lol:

Jeg forstod ikke helt det med regntrekket til EW? Den jeg har sett på står det at det følger med dobbelt regntrekk, er det ikke det jeg trenger? Har aldri hatt dobbel vogn før, så jeg aner virkelig ikke... :blush: Og det at du følte hun skled ut, var det med seler på? Det er både seler og bumperbar på den jeg har sett. Og to kalesjer... :)

Du trenger det doble trekket når du bruker begge sportsdelene. Pga den nedre delen ved fotbrettet vil du ikke kunne ha vanlig single regntrekk på eldste og single på bag samtidig, men kun på bagen
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52352

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
[/quote]
Du trenger det doble trekket når du bruker begge sportsdelene. Pga den nedre delen ved fotbrettet vil du ikke kunne ha vanlig single regntrekk på eldste og single på bag samtidig, men kun på bagen[/quote]

Men..., jeg er nok veldig korka her :blink: , what to do da når det regner og man bruker bagen og en sportsdel? Finnes det rett og slett ikke regntrekk til den vogna som dekker begge ungene??? :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52357

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
blossom skrev:
Du trenger det doble trekket når du bruker begge sportsdelene. Pga den nedre delen ved fotbrettet vil du ikke kunne ha vanlig single regntrekk på eldste og single på bag samtidig, men kun på bagen[/quote]

Men..., jeg er nok veldig korka her :blink: , what to do da når det regner og man bruker bagen og en sportsdel? Finnes det rett og slett ikke regntrekk til den vogna som dekker begge ungene??? :([/quote]

Nei, da er det bare trekk til bagen.
Jeg fikk hvertfall ikke tak i noe trekk til stakkaren i sportsdelen :)
Det er pga fotbrettet som er dobbelt. Jeg brukte et vanlig trekk men måtte pakke det under bena til jenta. Ble litt jalla men gikk
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52372

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
LogK skrev:
blossom skrev:
Du trenger det doble trekket når du bruker begge sportsdelene. Pga den nedre delen ved fotbrettet vil du ikke kunne ha vanlig single regntrekk på eldste og single på bag samtidig, men kun på bagen

Men..., jeg er nok veldig korka her :blink: , what to do da når det regner og man bruker bagen og en sportsdel? Finnes det rett og slett ikke regntrekk til den vogna som dekker begge ungene??? :([/quote]

Nei, da er det bare trekk til bagen.
Jeg fikk hvertfall ikke tak i noe trekk til stakkaren i sportsdelen :)
Det er pga fotbrettet som er dobbelt. Jeg brukte et vanlig trekk men måtte pakke det under bena til jenta. Ble litt jalla men gikk[/quote]

Uff, det hørtes litt tungvindt ut... :( Grr, hvorfor må det være så vanskelig?? Aner virkelig ikke hva jeg skal kjøpe... Hvor mye er "akseptabelt" å be om for en 2008-modell? Har sett de på Finn til både 5- og 6000. Men kan jo faktisk nå få en ny på Babyshop til 6000, var det det tro? Og med bag da blir det 7000. Hvor mye er for mye forlangt for en brukt??
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52373

Vi hadde Gt søskenvogn - og var superfornøyd! lett å trille, veldig stødig, ungene trivdes i vogna, og den var lett og liten sammenlagt. Den var perfekt for oss!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52374

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
en venninne kjøpte en på babyproffsen i sverige, tor det var babyjogger eller noe :S Veldig usikker her nå, men den hadde to separate kalejser i alle fall :S Slkal finne den igjen i løpet av kvelden tenker jeg ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52382

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
blossom skrev:
LogK skrev:
blossom skrev:
Du trenger det doble trekket når du bruker begge sportsdelene. Pga den nedre delen ved fotbrettet vil du ikke kunne ha vanlig single regntrekk på eldste og single på bag samtidig, men kun på bagen

Men..., jeg er nok veldig korka her :blink: , what to do da når det regner og man bruker bagen og en sportsdel? Finnes det rett og slett ikke regntrekk til den vogna som dekker begge ungene??? :(

Nei, da er det bare trekk til bagen.
Jeg fikk hvertfall ikke tak i noe trekk til stakkaren i sportsdelen :)
Det er pga fotbrettet som er dobbelt. Jeg brukte et vanlig trekk men måtte pakke det under bena til jenta. Ble litt jalla men gikk[/quote]

Uff, det hørtes litt tungvindt ut... :( Grr, hvorfor må det være så vanskelig?? Aner virkelig ikke hva jeg skal kjøpe... Hvor mye er "akseptabelt" å be om for en 2008-modell? Har sett de på Finn til både 5- og 6000. Men kan jo faktisk nå få en ny på Babyshop til 6000, var det det tro? Og med bag da blir det 7000. Hvor mye er for mye forlangt for en brukt??[/quote]

Tja, 6000 ny for dobbel? Det var utrolig billig, de ligger vel på det single? Men har ikke prisene i hodet (lenger9 skal ikke påstå noe :) Mener jeg gav rundt 5500 inkl bag når jeg importerte den, og da sparte jeg en del.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52390

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
Tja, 6000 ny for dobbel? Det var utrolig billig, de ligger vel på det single? Men har ikke prisene i hodet (lenger9 skal ikke påstå noe :) Mener jeg gav rundt 5500 inkl bag når jeg importerte den, og da sparte jeg en del.[/quote]

:blush: Mulig jeg husker helt feil her angående prisen... Må kanskje ta en tur og se igjen til helgen. :unsure:

Hvor importerte du fra?

Kjenner du forresten til den vogna som Reflex har tilbud på nå? Babytravel dobbel komfort heter den vel.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52391

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
Spentsmurf skrev:
en venninne kjøpte en på babyproffsen i sverige, tor det var babyjogger eller noe :S Veldig usikker her nå, men den hadde to separate kalejser i alle fall :S Slkal finne den igjen i løpet av kvelden tenker jeg ;)

Den har jeg også sett på. Det er vel den Barnas Hus har på tilbud nå? Men singelvogn, står bilde av den i annonsen øverst på sidene her. Tro om dobbelvognen og er på salg??? :woohoo:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52392

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
småeinsteins skrev:
Vi hadde Gt søskenvogn - og var superfornøyd! lett å trille, veldig stødig, ungene trivdes i vogna, og den var lett og liten sammenlagt. Den var perfekt for oss!

Hva med fotbrettet? Har hørt flere som ikke liker dette på den vognen, men det er ikke sikkert det er noen big deal...? Og hvordan er liggestillingen mtp å ha softbag i? Har ikke lyst at den lille bebisen skal ligge med knekk i ryggen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52396

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Har OTH/MB søskenvogn. Har vært fornøyd med den. Kjøpte den ny på tilbud til 3999,- Eneste minus er at jeg savner litt det å kunne ha barna vendt mot meg.

Titaniumbaby og GT søskenvogn er greie søskenvogner, men de har kort rygg og fotbrettet kan gjøre at det eldste barnet blir liggende med bena utenfor. For det er litt rart.

Likte ikke P&T sin løsning. Føltes ikke som komfortabel løsning for barna. Søskensetet har en ekkel ramme rundt som gjør at barnet kan få problemer med å legge seg i hvilestilling. Og babyen må etterhvert ned på bakken i søskensetet. Synes sporten var veldig tung å trille og manøvrere om man så pumpet aldri så mye luft i dekkene.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52399

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
blossom skrev:
Tja, 6000 ny for dobbel? Det var utrolig billig, de ligger vel på det single? Men har ikke prisene i hodet (lenger9 skal ikke påstå noe :) Mener jeg gav rundt 5500 inkl bag når jeg importerte den, og da sparte jeg en del.


:blush: Mulig jeg husker helt feil her angående prisen... Må kanskje ta en tur og se igjen til helgen. :unsure:

Hvor importerte du fra?

Kjenner du forresten til den vogna som Reflex har tilbud på nå? Babytravel dobbel komfort heter den vel.[/quote]

Jeg importerte fra Babyjungle.nl
Det er litt å hente faktisk på import av EW derfra. Enkelt og greit å handle derfra

Babytravel er helt grei, ikke mer eller mindre !
Helst mindre :blush:
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52409

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
Empa skrev:
Har OTH/MB søskenvogn. Har vært fornøyd med den. Kjøpte den ny på tilbud til 3999,- Eneste minus er at jeg savner litt det å kunne ha barna vendt mot meg.

Titaniumbaby og GT søskenvogn er greie søskenvogner, men de har kort rygg og fotbrettet kan gjøre at det eldste barnet blir liggende med bena utenfor. For det er litt rart.

Likte ikke P&T sin løsning. Føltes ikke som komfortabel løsning for barna. Søskensetet har en ekkel ramme rundt som gjør at barnet kan få problemer med å legge seg i hvilestilling. Og babyen må etterhvert ned på bakken i søskensetet. Synes sporten var veldig tung å trille og manøvrere om man så pumpet aldri så mye luft i dekkene.

Hvor da??? :woohoo: Det er jo grisebillig!!! :cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52412

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
LogK skrev:
blossom skrev:
Tja, 6000 ny for dobbel? Det var utrolig billig, de ligger vel på det single? Men har ikke prisene i hodet (lenger9 skal ikke påstå noe :) Mener jeg gav rundt 5500 inkl bag når jeg importerte den, og da sparte jeg en del.


:blush: Mulig jeg husker helt feil her angående prisen... Må kanskje ta en tur og se igjen til helgen. :unsure:

Hvor importerte du fra?

Kjenner du forresten til den vogna som Reflex har tilbud på nå? Babytravel dobbel komfort heter den vel.

Jeg importerte fra Babyjungle.nl
Det er litt å hente faktisk på import av EW derfra. Enkelt og greit å handle derfra

Babytravel er helt grei, ikke mer eller mindre !
Helst mindre :blush:[/quote]

Litt grønn på dette med å handle fra utlandet. :blush: Nåe jeg handler herfra, hvordan går jeg frem for å finne ut hva totalprisen blir? Regner med at frakt og fortolling kommer utenom, er det andre utgifter og?

Stakkars deg LogK som må slite med uvitenheten min! :laugh: Men takk og pris for at noen svarer, det er sånn man lærer, fra å spør mener jeg. ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52421

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
blossom skrev:
LogK skrev:
blossom skrev:
Tja, 6000 ny for dobbel? Det var utrolig billig, de ligger vel på det single? Men har ikke prisene i hodet (lenger9 skal ikke påstå noe :) Mener jeg gav rundt 5500 inkl bag når jeg importerte den, og da sparte jeg en del.


:blush: Mulig jeg husker helt feil her angående prisen... Må kanskje ta en tur og se igjen til helgen. :unsure:

Hvor importerte du fra?

Kjenner du forresten til den vogna som Reflex har tilbud på nå? Babytravel dobbel komfort heter den vel.

Jeg importerte fra Babyjungle.nl
Det er litt å hente faktisk på import av EW derfra. Enkelt og greit å handle derfra

Babytravel er helt grei, ikke mer eller mindre !
Helst mindre :blush:

Litt grønn på dette med å handle fra utlandet. :blush: Nåe jeg handler herfra, hvordan går jeg frem for å finne ut hva totalprisen blir? Regner med at frakt og fortolling kommer utenom, er det andre utgifter og?

Stakkars deg LogK som må slite med uvitenheten min! :laugh: Men takk og pris for at noen svarer, det er sånn man lærer, fra å spør mener jeg. ;)[/quote]

1. Du må gå inn på www.babyjungle.nl
2. Velg engelsk og land = norge
3. Velg vogna pluss utstyret du vil ha til
4. Shop og legg i kurven, velg frakt. Er vel på 60 euro
5. Regn sammen totalsummen inkl frakt, regn om til NOK, det er det du skal betale ved bestilling
6. Vogna kommer på døra til deg, levert av Tollpost
7. Du får en faktura i posten med momsen (25% ) av den summen du betalte ved kjøp + Tollpost sitt gebyr som er rundt 100 lappen.

8. FINITO ! :D
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52429

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
LogK skrev:quote]

1. Du må gå inn på www.babyjungle.nl
2. Velg engelsk og land = norge
3. Velg vogna pluss utstyret du vil ha til
4. Shop og legg i kurven, velg frakt. Er vel på 60 euro
5. Regn sammen totalsummen inkl frakt, regn om til NOK, det er det du skal betale ved bestilling
6. Vogna kommer på døra til deg, levert av Tollpost
7. Du får en faktura i posten med momsen (25% ) av den summen du betalte ved kjøp + Tollpost sitt gebyr som er rundt 100 lappen.

8. FINITO ! :D[/quote]


Oj, spennende! Tusen takk, må komme meg inn og regne litt. ;)

Et spørsmål til bare, kjenner du til P&T e3 twin? Ser en på Finn som er brukt tre uker til 4000. Kjenner ingen som har hatt denne vognen, bare den der en oppå - en under vogna, så det er jo ikke mulig å sammenligne...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52446

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
blossom skrev:
LogK skrev:quote]

1. Du må gå inn på www.babyjungle.nl
2. Velg engelsk og land = norge
3. Velg vogna pluss utstyret du vil ha til
4. Shop og legg i kurven, velg frakt. Er vel på 60 euro
5. Regn sammen totalsummen inkl frakt, regn om til NOK, det er det du skal betale ved bestilling
6. Vogna kommer på døra til deg, levert av Tollpost
7. Du får en faktura i posten med momsen (25% ) av den summen du betalte ved kjøp + Tollpost sitt gebyr som er rundt 100 lappen.

8. FINITO ! :D


Oj, spennende! Tusen takk, må komme meg inn og regne litt. ;)

Et spørsmål til bare, kjenner du til P&T e3 twin? Ser en på Finn som er brukt tre uker til 4000. Kjenner ingen som har hatt denne vognen, bare den der en oppå - en under vogna, så det er jo ikke mulig å sammenligne...[/quote]

Jeg kjenner ikke til den nei.
Men mener også å aldri ha sett bager på denne?
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52477

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
LogK skrev:
blossom skrev:
LogK skrev:quote]

1. Du må gå inn på www.babyjungle.nl
2. Velg engelsk og land = norge
3. Velg vogna pluss utstyret du vil ha til
4. Shop og legg i kurven, velg frakt. Er vel på 60 euro
5. Regn sammen totalsummen inkl frakt, regn om til NOK, det er det du skal betale ved bestilling
6. Vogna kommer på døra til deg, levert av Tollpost
7. Du får en faktura i posten med momsen (25% ) av den summen du betalte ved kjøp + Tollpost sitt gebyr som er rundt 100 lappen.

8. FINITO ! :D


Oj, spennende! Tusen takk, må komme meg inn og regne litt. ;)

Et spørsmål til bare, kjenner du til P&T e3 twin? Ser en på Finn som er brukt tre uker til 4000. Kjenner ingen som har hatt denne vognen, bare den der en oppå - en under vogna, så det er jo ikke mulig å sammenligne...

Jeg kjenner ikke til den nei.
Men mener også å aldri ha sett bager på denne?[/quote]

Det stemmer kanskje det ja, men tenkte det muligens går an å bruke den P&T cocoon-softbagen?? Går det tro? :unsure: Århh, vanskelig...

Har vært og prøvd endel vogner på babyshop idag, men kan faktisk ikke si jeg føler meg så veldig mye klokere... :angry: Syns bagen på EW duo var VANVITTIG smal! Hvordan er den på MB dobbelvogna? Mulig jeg bare er litt for godt for vant til den store gode Emmaljungabagen vår... :kiss:

Og både Teutonia-vogna og Emmaljunga-vogna vi hadde sett for oss syns jeg føltes litt store og klumpete. Likte VELDIG godt TFK twinner twist-vogna med to kalesjer! :woohoo: Men den er litt dyr til det bruker vi trenger føler jeg... :( Klarer ikke helt å glemme den der den lå så brun og fin og ventet på å bli med oss hjem... :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52478

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
blossom skrev:
LogK skrev:
blossom skrev:
LogK skrev:quote]

1. Du må gå inn på www.babyjungle.nl
2. Velg engelsk og land = norge
3. Velg vogna pluss utstyret du vil ha til
4. Shop og legg i kurven, velg frakt. Er vel på 60 euro
5. Regn sammen totalsummen inkl frakt, regn om til NOK, det er det du skal betale ved bestilling
6. Vogna kommer på døra til deg, levert av Tollpost
7. Du får en faktura i posten med momsen (25% ) av den summen du betalte ved kjøp + Tollpost sitt gebyr som er rundt 100 lappen.

8. FINITO ! :D


Oj, spennende! Tusen takk, må komme meg inn og regne litt. ;)

Et spørsmål til bare, kjenner du til P&T e3 twin? Ser en på Finn som er brukt tre uker til 4000. Kjenner ingen som har hatt denne vognen, bare den der en oppå - en under vogna, så det er jo ikke mulig å sammenligne...

Jeg kjenner ikke til den nei.
Men mener også å aldri ha sett bager på denne?

Det stemmer kanskje det ja, men tenkte det muligens går an å bruke den P&T cocoon-softbagen?? Går det tro? :unsure: Århh, vanskelig...

Har vært og prøvd endel vogner på babyshop idag, men kan faktisk ikke si jeg føler meg så veldig mye klokere... :angry: Syns bagen på EW duo var VANVITTIG smal! Hvordan er den på MB dobbelvogna? Mulig jeg bare er litt for godt for vant til den store gode Emmaljungabagen vår... :kiss:

Og både Teutonia-vogna og Emmaljunga-vogna vi hadde sett for oss syns jeg føltes litt store og klumpete. Likte VELDIG godt TFK twinner twist-vogna med to kalesjer! :woohoo: Men den er litt dyr til det bruker vi trenger føler jeg... :( Klarer ikke helt å glemme den der den lå så brun og fin og ventet på å bli med oss hjem... :laugh:[/quote]

MB er ikke så mye bredere. de doble vognene ER mye smalere enn single. For å ikke måtte gå med slagskip :D

TFken er fin ! De er av og til brukt på finn til rundt 6000
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52480

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
MB er ikke så mye bredere. de doble vognene ER mye smalere enn single. For å ikke måtte gå med slagskip :D

TFken er fin ! De er av og til brukt på finn til rundt 6000[/quote]

Kan ikke helt se at en baby skal passe oppi den smale bagen der jeg! :laugh: Er det mulig å bruke MB eller EW uten hardbagen, med bare en softbag? Kanskje bare som en nødløsning, eller?

Har sett et par av de på Finn ja, TFK, men ikke den med to kalesjer, bare den eldre modellen. Men det er vel kanskje nesten bare det som skiller de og? Kan kanskje klare å leve med bare en kalesje og? :blink:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52481

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
blossom skrev:
MB er ikke så mye bredere. de doble vognene ER mye smalere enn single. For å ikke måtte gå med slagskip :D

TFken er fin ! De er av og til brukt på finn til rundt 6000

Kan ikke helt se at en baby skal passe oppi den smale bagen der jeg! :laugh: Er det mulig å bruke MB eller EW uten hardbagen, med bare en softbag? Kanskje bare som en nødløsning, eller?

Har sett et par av de på Finn ja, TFK, men ikke den med to kalesjer, bare den eldre modellen. Men det er vel kanskje nesten bare det som skiller de og? Kan kanskje klare å leve med bare en kalesje og? :blink:[/quote]

Jeg personlig liker ikke bare en kalesje. Da dekker man hele åpningen på bagen om man har den åpen. (for å skydde eldste) Man kan ha softbag, men da må du ha åpningen på bagen fra deg.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52503

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
LogK skrev:
blossom skrev:
MB er ikke så mye bredere. de doble vognene ER mye smalere enn single. For å ikke måtte gå med slagskip :D

TFken er fin ! De er av og til brukt på finn til rundt 6000

Kan ikke helt se at en baby skal passe oppi den smale bagen der jeg! :laugh: Er det mulig å bruke MB eller EW uten hardbagen, med bare en softbag? Kanskje bare som en nødløsning, eller?

Har sett et par av de på Finn ja, TFK, men ikke den med to kalesjer, bare den eldre modellen. Men det er vel kanskje nesten bare det som skiller de og? Kan kanskje klare å leve med bare en kalesje og? :blink:

Jeg personlig liker ikke bare en kalesje. Da dekker man hele åpningen på bagen om man har den åpen. (for å skydde eldste) Man kan ha softbag, men da må du ha åpningen på bagen fra deg.[/quote]

Enig med kalesjen... Var bl.a. derfor jeg hadde sett meg ut EW eller den der P&T e3-vogna. Men har blitt mer og mer sugen på TFK-en må jeg bare innse... :woohoo: Eller MB 2010-modellen! Den har vel to kalesjer? :kiss:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52505

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
blossom skrev:
LogK skrev:
blossom skrev:
MB er ikke så mye bredere. de doble vognene ER mye smalere enn single. For å ikke måtte gå med slagskip :D

TFken er fin ! De er av og til brukt på finn til rundt 6000

Kan ikke helt se at en baby skal passe oppi den smale bagen der jeg! :laugh: Er det mulig å bruke MB eller EW uten hardbagen, med bare en softbag? Kanskje bare som en nødløsning, eller?

Har sett et par av de på Finn ja, TFK, men ikke den med to kalesjer, bare den eldre modellen. Men det er vel kanskje nesten bare det som skiller de og? Kan kanskje klare å leve med bare en kalesje og? :blink:

Jeg personlig liker ikke bare en kalesje. Da dekker man hele åpningen på bagen om man har den åpen. (for å skydde eldste) Man kan ha softbag, men da må du ha åpningen på bagen fra deg.

Enig med kalesjen... Var bl.a. derfor jeg hadde sett meg ut EW eller den der P&T e3-vogna. Men har blitt mer og mer sugen på TFK-en må jeg bare innse... :woohoo: Eller MB 2010-modellen! Den har vel to kalesjer? :kiss:[/quote]




MB'10 har delte kalesjer ja, og ser absolutt flott ut ! :)
TFK har regulerbart fotbrett også, noe jeg liker :D Samt håndbremsen. Det er tungt å gå nedoverbakke med to unger, syns jeg
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Siste endring: 14 år 3 måneder siden av LogK.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52507

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
LogK skrev:
blossom skrev:
LogK skrev:
blossom skrev:
MB er ikke så mye bredere. de doble vognene ER mye smalere enn single. For å ikke måtte gå med slagskip :D

TFken er fin ! De er av og til brukt på finn til rundt 6000

Kan ikke helt se at en baby skal passe oppi den smale bagen der jeg! :laugh: Er det mulig å bruke MB eller EW uten hardbagen, med bare en softbag? Kanskje bare som en nødløsning, eller?

Har sett et par av de på Finn ja, TFK, men ikke den med to kalesjer, bare den eldre modellen. Men det er vel kanskje nesten bare det som skiller de og? Kan kanskje klare å leve med bare en kalesje og? :blink:

Jeg personlig liker ikke bare en kalesje. Da dekker man hele åpningen på bagen om man har den åpen. (for å skydde eldste) Man kan ha softbag, men da må du ha åpningen på bagen fra deg.

Enig med kalesjen... Var bl.a. derfor jeg hadde sett meg ut EW eller den der P&T e3-vogna. Men har blitt mer og mer sugen på TFK-en må jeg bare innse... :woohoo: Eller MB 2010-modellen! Den har vel to kalesjer? :kiss:




MB'10 har delte kalesjer ja, og ser absolutt flott ut ! :)
TFK har regulerbart fotbrett også, noe jeg liker :D Samt håndbremsen. Det er tungt å gå nedoverbakke med to unger, syns jeg[/quote]

Har vært inne nå på den nederlandske nettsiden du viste meg og regnet litt på en MB-10. :blush: Nydelig! Men LIKER IKKE at det ikke følger med regntrekk! Håndbremsen kan jeg klare å leve uten, det er ikke så mange bakkene her vi bor. :whistle: Regulerbart fotbrett er heller ikke dumt, men det er vel umulig å få i både pose og sekk. B)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52509

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
blossom skrev:
LogK skrev:
blossom skrev:
LogK skrev:
blossom skrev:
MB er ikke så mye bredere. de doble vognene ER mye smalere enn single. For å ikke måtte gå med slagskip :D

TFken er fin ! De er av og til brukt på finn til rundt 6000

Kan ikke helt se at en baby skal passe oppi den smale bagen der jeg! :laugh: Er det mulig å bruke MB eller EW uten hardbagen, med bare en softbag? Kanskje bare som en nødløsning, eller?

Har sett et par av de på Finn ja, TFK, men ikke den med to kalesjer, bare den eldre modellen. Men det er vel kanskje nesten bare det som skiller de og? Kan kanskje klare å leve med bare en kalesje og? :blink:

Jeg personlig liker ikke bare en kalesje. Da dekker man hele åpningen på bagen om man har den åpen. (for å skydde eldste) Man kan ha softbag, men da må du ha åpningen på bagen fra deg.

Enig med kalesjen... Var bl.a. derfor jeg hadde sett meg ut EW eller den der P&T e3-vogna. Men har blitt mer og mer sugen på TFK-en må jeg bare innse... :woohoo: Eller MB 2010-modellen! Den har vel to kalesjer? :kiss:




MB'10 har delte kalesjer ja, og ser absolutt flott ut ! :)
TFK har regulerbart fotbrett også, noe jeg liker :D Samt håndbremsen. Det er tungt å gå nedoverbakke med to unger, syns jeg

Har vært inne nå på den nederlandske nettsiden du viste meg og regnet litt på en MB-10. :blush: Nydelig! Men LIKER IKKE at det ikke følger med regntrekk! Håndbremsen kan jeg klare å leve uten, det er ikke så mange bakkene her vi bor. :whistle: Regulerbart fotbrett er heller ikke dumt, men det er vel umulig å få i både pose og sekk. B)[/quote]




:)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52510

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Kom på nå at det finnes et regntrekk som man kan ha både bag og sete på. Et uoriginalt, mener det er fra Babytravel. Helt greit mykt, med åpninger i. Det er dobbelt og ene har passform til bag og andre til sete. Det tipper jeg skal gå fint på EW. Problemet er enda fotbrettet, men det kan sikkert løses på en eller annen måte.

Det er ikke mange vognene det følger med regntrekk til lenger
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52533

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
Nå har jeg tenkt, og tenkt enda mer. Trenger jeg egentlig en dobbelvogn som har hardbag? Eller er det "godt nok" med en softbag? Vet at jeg mest sannsynlig må snu babyen fra meg da, men ser ikke helt problemet med det. Er jo fremme og "sjekker" det store barnet hele tiden likevel kjenner jeg meg selv rett. :lol:

Og angående softbag, hvorfor trenger jeg ha det egentlig? Fungerer ikke en softbag likt som en helt vanlig vognpose? Forstår ikke helt det her jeg... :S Har aldri hatt noe annet en hardbag til baby så jeg aner virkelig ikke hva jeg skal med en eventuell softbag!? :unsure:
Siste endring: 14 år 3 måneder siden av blossom.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52539

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Softbag beskytter jo babyen mer. Det blir ofte mye mer vind og vær på ungen om du har den fravendt deg i softbag. Fordi du har ikke noe lun kalesje og stormtrekk over som på en bag.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52544

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
LogK skrev:
Softbag beskytter jo babyen mer. Det blir ofte mye mer vind og vær på ungen om du har den fravendt deg i softbag. Fordi du har ikke noe lun kalesje og stormtrekk over som på en bag.

Sant nok... Da ser jeg ingen andre muligheter enn å gå til anskaffelse av en TFK, OTH eller EW! :huh: Med hardbag... Eneste var den der Reflex-vogna, Babytravel, til 2999,- på salg. Tro om den duger? Noen her som har prøvd den? For det var vel babyjogger vi nevnte tidligere, ikke babytravel? Confusing :blink:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52545

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
blossom skrev:
LogK skrev:
Softbag beskytter jo babyen mer. Det blir ofte mye mer vind og vær på ungen om du har den fravendt deg i softbag. Fordi du har ikke noe lun kalesje og stormtrekk over som på en bag.

Sant nok... Da ser jeg ingen andre muligheter enn å gå til anskaffelse av en TFK, OTH eller EW! :huh: Med hardbag... Eneste var den der Reflex-vogna, Babytravel, til 2999,- på salg. Tro om den duger? Noen her som har prøvd den? For det var vel babyjogger vi nevnte tidligere, ikke babytravel? Confusing :blink:

Ser nå etterpå at det var jo babytravel jeg hadde spurt om! :laugh: Men hva med den babyjogger da? Barnas hus har vel den single ihvertfall.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52546

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
blossom skrev:
LogK skrev:
Softbag beskytter jo babyen mer. Det blir ofte mye mer vind og vær på ungen om du har den fravendt deg i softbag. Fordi du har ikke noe lun kalesje og stormtrekk over som på en bag.

Sant nok... Da ser jeg ingen andre muligheter enn å gå til anskaffelse av en TFK, OTH eller EW! :huh: Med hardbag... Eneste var den der Reflex-vogna, Babytravel, til 2999,- på salg. Tro om den duger? Noen her som har prøvd den? For det var vel babyjogger vi nevnte tidligere, ikke babytravel? Confusing :blink:

Babytravel
GT

går under samme flagget i kvalitet syns jeg....
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52594

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
LogK skrev:
blossom skrev:
LogK skrev:
Softbag beskytter jo babyen mer. Det blir ofte mye mer vind og vær på ungen om du har den fravendt deg i softbag. Fordi du har ikke noe lun kalesje og stormtrekk over som på en bag.

Sant nok... Da ser jeg ingen andre muligheter enn å gå til anskaffelse av en TFK, OTH eller EW! :huh: Med hardbag... Eneste var den der Reflex-vogna, Babytravel, til 2999,- på salg. Tro om den duger? Noen her som har prøvd den? For det var vel babyjogger vi nevnte tidligere, ikke babytravel? Confusing :blink:

Babytravel
GT

går under samme flagget i kvalitet syns jeg....

Babyjogger da? Den som står i reklamen øverst på siden her. Som dobbelvogn??
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 3 måneder siden #52614

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Jeg syns ikke noen av disse er gode fullverdige vogner, men det er MANGE som har de og er fornøyde. Det spørs hva du vektlegger
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 2 måneder siden #52841

  • blossom
  • blossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 92
Tusen takk for alle gode svar. :)

Hvilke andre steder kan vi få tak i en god bruktvogn utenom Finn? Er det andre sånne nettsider med vogner?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 2 måneder siden #52842

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Du har den svenske utgaven av Finn: blocket.se Og så har zett.no en del annonser. Ellers finnes det kjøp og salg på flere forum bla. Her og på vogndilla.com, nybaktmamma.no sitt forum har også hatt en markedsplass, men lurer på om den er ute av drift for tiden.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 2 måneder siden #52847

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Empa skrev:
Du har den svenske utgaven av Finn: blocket.se Og så har zett.no en del annonser. Ellers finnes det kjøp og salg på flere forum bla. Her og på vogndilla.com, nybaktmamma.no sitt forum har også hatt en markedsplass, men lurer på om den er ute av drift for tiden.

Man har zett.no også, men har en liten følelse av det der en flopp :whistle:
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nå trenger jeg hjelp fra noen erfarne vogndamer, ang. søskenvogn 14 år 2 måneder siden #53059

blossom skrev:
småeinsteins skrev:
Vi hadde Gt søskenvogn - og var superfornøyd! lett å trille, veldig stødig, ungene trivdes i vogna, og den var lett og liten sammenlagt. Den var perfekt for oss!

Hva med fotbrettet? Har hørt flere som ikke liker dette på den vognen, men det er ikke sikkert det er noen big deal...? Og hvordan er liggestillingen mtp å ha softbag i? Har ikke lyst at den lille bebisen skal ligge med knekk i ryggen.
Vogna er ikke ideell til bittesmåbabyer, men vi brukte den fra vesla var nyfødt, med en softbag med plate i. Da lå hun uten knekk i ryggen. Vogna er jo egentlig ei trille, og som trille synes jeg den var perfekt - både i byen og i marka. Brukte den MYE og både vesla og junior likte den kjempegodt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.998 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!