Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Søskenvogn, eller ikke?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Søskenvogn, eller ikke?

Søskenvogn, eller ikke? 14 år 3 måneder siden #52173

  • d1cte
  • d1cte's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 118
Har ei jenta som blir nesten to år når lillebror kommer, tror dere det er nødvendig med søskenvogn? Noen som har den alderen mellom sine barn?

Må bare legge til at sånn det er NÅ, er vi avhengig av vogn til henne, helt umulig å ha med noen steder å la henne gå selv. Men det kan jo fort endre seg på et halvt år..

Men OM jeg blir å kjøpe søskenvogn, har dere noen å annbefale?
Har en Stokke Xplory og en TFK Twinner Twist Duo, men tvillingvogna skal selges, og nå leter jeg etter ny til å erstatte den med..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn, eller ikke? 14 år 3 måneder siden #52175

  • nimmi
  • nimmi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 506
jeg har to år mellom mine og har søskenvogn. Den ble mye brukt første tiden til henting i bhg blant annet og ellers når jeg var alene med begge. Men jeg kjøpte bare en billig gt vogn til mitt bruk og det har funket veldig bra. Vogna er lite brukt, men ville ikke vært den foruten!
Men siden i sommer har den kanskje vært i bruk en handfull ganger.

Så kommer vel an på henting/bringing bhg, om du har begge ungene alene, bilbruk osv.

Også skjønner jo gutten min mye mer etterhvert som tiden går og jeg trenger ikke være like engstelig for hvordan han ter seg når det kommer biler, for han er nemlig kjempeflink og springer laaangt oppi grøfta hvis det kommer bil :knegg:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn, eller ikke? 14 år 3 måneder siden #52176

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Tja, tror som nimmi sier at det kommer an på behovet ditt.

Jeg tror nok jeg ville gått for søskenvogn hvor det var mulighet til å ha bagen vendt mot deg i alle fall :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn, eller ikke? 14 år 3 måneder siden #52178

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Har to år mellom mine. Har ikke eldste i barnehagen. Vi har søskenvogn og bruker den hver dag, blir nok å ha behov for den lenge enda. Har mountain buggy sin søskenvogn, og hadde hardbag til den. Fornøyd med den, men savner å ha de vendt mot meg i sportsdelen...
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn, eller ikke? 14 år 3 måneder siden #52179

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg har akkurat 2 år mellom mine, og er veldig glad for at vi kjøpte søskenvogn. Den var mest i bruk det første halve året, da kunne jeg ikke vært den foruten. Eldste gikk i bhg, men var hjemme med oss en dag i uken (minst) og vi gikk en del til og fra bhg osv.
Selv om eldste alltid har vært flink til å gå selv, så gikk vi ofte avstander som hadde vært i lengste laget for ham å gå.

Dessuten er det veldig trygt å ha 2-åring i vogn ved trafikkert vei,i overfylte butikker og når de nekter å gå samme vei som en selv...

Så jeg anbefaler søskenvogn med den aldersforskjellen :)

Når det gjelder hvilken så avhenger det litt av hvor mye du bruker vogn. KOmmer den til å være i bruk daglig ville jeg nok lagt mer penger i vognen, enn om den bare er i bruk en sjelden men nødvendig gang.
Ville også tenkt litt på om du ønsker med svingbare eller faste hjul, om du vil ha mulighet til å ha dem begge mot deg eller om det er greit at de sitter framovervendt i sportsvogndel, om du vil ha separate kalesjer, håndbrems osv.

Vi hadde en phil and teds med søskensete, den brukte vi også som enkel sportsvogn til eldste og shoppingvogn til minste, så den hadde flere bruksområder. Minuset er at eldste ikke kan sove i den, men bortsett fra det passet den ypperlig til vårt bruk.

Lurt å sjekke litt ulike vogner for å finne den som passer best til deres behov.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn, eller ikke? 14 år 3 måneder siden #52184

Tror nokk helt sikkert jeg ville hatt søskenvogn hvis jeg hadde barn med to år imellom, med mulighet for å ha baggen mot meg og to separate kalesjer :)
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn, eller ikke? 14 år 3 måneder siden #52187

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, tror nesten alle vi her inne ville ha hatt søskenvogn, for da hadde vi hatt en grunn til å kjøpt ny vogn :knegg:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn, eller ikke? 14 år 3 måneder siden #52193

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hehe, SS :) Helt sikkert!!!
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn, eller ikke? 14 år 3 måneder siden #52198

Helt klart søskenvogn!

19 mndr mellom to av mine, og vi hadde ikke klart oss uten søskenvogn. Vi hadde en søskenvogn med tre hjul, som var en drøm å trille. Hadde babyen i softbag, det funket utmerket.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn, eller ikke? 14 år 3 måneder siden #52199

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Empa: vi er jo totalt uhelbredelige ! ;)

Men altså, tror kanskje jeg ville kjøpt en søskenvogn som ble relativt liten sammenlagt... En venninne kjøpteen fra baby travel tror jeg, og den har to separate kalesjer :S Men litt på tynn is nå altså :unsure:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn, eller ikke? 14 år 3 måneder siden #52232

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Vi har 20 mnd mellom våre, og vi brukte søskenvogn frem til minste var ca 12 mnd. Da ville ikke eldste sitte lenger. Vi har testet Phil&teds Vibe, Teutonia Team alu, Easywalker Duo, og Tfk Twinner twist. Av disse var Tetuoniaen med håndbrems og vendbart sete helt favoritt helt eldste ikke ville sitte mot meg lenger. Da snudde vi setet, og da valgte vi heller tfk, pga vekt, størrelse +++ Teut. er praktisk, men SVÆR og tung... :) men flott til sitt bruk ! :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn, eller ikke? 14 år 3 måneder siden #52262

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Kanskje den vognen det er info. om på forsiden her nå kan vær enoe da, en mot deg og en fra deg ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn, eller ikke? 14 år 3 måneder siden #52283

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Firstwheel har en slik man kan gjør det på... vurderte den (de som er litt buggiskopiaktige) men etter å ha lest om 4 knekte understell ble den droppa... :)

Er ikke sikker på om det er "kvalitetsvare" for hardt bruk den på forsiden heller....... :S
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn, eller ikke? 14 år 3 måneder siden #52332

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Oki. Da er det kanskje ikke noe alternativ, selv om tanken sikkert er god bak vogna ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn, eller ikke? 14 år 3 måneder siden #52347

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Det finnes allerde en lik den på forsiden faktisk.. kommer ikke på hva den heter. Men den er ikke revolusjonerende, for det eksisterer samme konseptet allerde. Skal se om jeg kan finne den i morgen eller noe..... :P
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn, eller ikke? 14 år 2 måneder siden #53221

  • d1cte
  • d1cte's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 118
oi så mange svar! Tusen takk! Hadde helt glemt at jeg hadde lagt den her ut jeg.. :blush:

Jeg har bestemt meg for søskenvogn, hvor de sitter vedsiden av hverandre (mest fordi vi har ganske lang traktorvei å komme forbi før vi er på vanlig vei), og har sett litt på teutonia siden den har håndbrems og mulighet til at de kan sitte mot meg. Men finnes det noen andre vogner som har det? Og noen som vet om det går ann å få den med separate kalesjer?
Har en Stokke Xplory og en TFK Twinner Twist Duo, men tvillingvogna skal selges, og nå leter jeg etter ny til å erstatte den med..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn, eller ikke? 14 år 2 måneder siden #53225

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Jeg hadde garantert kjøpt søskenvogn! Jeg har 3 år mellom mine, og vi kjøpte ikke søskenvogn før etter ett og et halvt år, og etter jeg fikk P&T i hus så angret jeg at jeg ikke hadde det fra første dag!!! For en frihet det var å kunne sitte begge i vognen og ikke bekymre seg for små slitne ben!!!

P&T er veldig grei når det er to små barn, men tror ikke jeg ville ha valgt den om jeg hadde kjøpt den fra begynnelsen av da jenten min var baby.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn, eller ikke? 14 år 2 måneder siden #53257

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Jeg ville ikke anbefat p&t til nyfødt baby, men når barna blir litt større er den genial!
Når det gjelder dobbelvogn ville jeg avlt MB sin duo. Den er lett, smal nok til å komme gjennom de fleste steder, har god ligge og sittestilling and so on.. Den beste vognen!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.668 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!