Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten MB eller Brio Go?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: MB eller Brio Go?

MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50859

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
Etter en gruuuusom opplevelse med min Simo Kombi har vi nå funnet ut at det er på tide med ny vogn. Har lest litt her på forumet og på nettet generelt, pluss vært i butikken og testa, og står vel egentlig igjen med to mulige; MB og Brio Go. Kastet litt kriteriet med at min skjønne lille gutt på snart 8 mnd måtte være vendt mot meg da jeg så MB'en, men så var jo muligheten der hos Go'en... Har stasjonsvogn, så har god plass til MB, men er jo greit å ha masse ekstraplass også?! Hmmm... Det aller aller viktigste for meg er vel at poden sitter godt - men å teste vogner på grus og brostein er jo ikke mulig når man prøvekjører i butikken :S Så derfor henvender jeg meg til dere erfarne og velutrustede - har dere noen argumenter som kan hjelpe meg??? Enten i den ene eller andre retningen?

(Litt morsomt - var i en butikk som ikke hadde MB, og damen var en kjempeflink overbevisende selger på Brio Go. Så spurte jeg hvilken vogn hun hadde nå (hun fortalte at hun hadde hatt BG), og hun måtte da innrømme at hun hadde MB. Ja, hvilken vogn likte hun best da? Neeeeiiii, litt beskjemmet dro hun på det og sa Mountain Buggyen.... ;) Og fortet seg å si at de begynte å selge den i denne butikken etter jul :laugh: )

Takk for svar!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50866

  • nimmi
  • nimmi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 506
her inne får du nok til svar at du må kjøpe begge :P
Er vel ikke noe å si på sitte komfort på noen av vognene. De fleste opplever vel GO som bra/grei på de fleste underlag, og super på asfalt ol. MB er jo super overalt tror jeg :)
Hva har du mest lyst på da???
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50869

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
LItt nysgjerrig på simo opplevelsen din jeg :blush:

Tja, jeg ville nok valgt GO fordi ungen fortsatt er såpass liten og det er så koselig å ha de vendt mot seg :) Om jeg måtte velge en ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50871

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Også nysgjerrig på simo-opplevelsen, og tror jeg er lettet over at jeg valgte Mondialen i stedenfor :P

jeg har ikke prøvd Go så er vanskelig å si, men d eneste jeg skulle ønske meg annerledes me MB er at den ikke er vendbar..

Om du er redd d blir et problem ville jeg valgt Go.

Tror som sagt før her at MB er super på alt underlag, mens Go kanskje kan bli vanskelig på vinterføre...er lite erfaringer der etter hva jeg har skjønt.

Håper du finner den rette for deg og din lille ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50873

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, om det er velting det er snakk om så husker jeg at før vi valgte vogn så sa min mor at vi måtte ikke tenke for mye på det med velding, for da vi var små veltet også vognene... Simo, emmaljunga, brio... Det var bare å huske på at man ikke måtte overbelaste håntakene.... Og det samme gjelder jo nå....

Men klart noe er nok mye bedre nå altså ;) Måtte bare si det...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50883

  • nimmi
  • nimmi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 506
Jeg har SIMO såe......IKKE MOBB VOGNA MI :sinna: :sinna: :rofl:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50889

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
Hmmm... takk for svar så langt;) Nei, mobber overhodet ikke Simo, synes det er en kjempefin og stabil vogn. Litt tung å løfte for meg med bekkenløsning da. Det som skjedde var:

Skulle vippe vogna inn på en relativt lav buss. Hadde gjort en megatabbe: selene på min vogn blir alt for stramme når lille poden ligger i vogna, så hadde løsna dem... Og dermed sklir altså unge med voksipose og hele sulamitten ned gjennom bumperbøyla og rett i asfalten med beina først før han lander med hodet i fortauskanten... Heldigvis var han like hel (dro selvsagt rett på legevakta), men ufattelig skremmende opplevelse. Som jeg ikke vil oppleve igjen! Skjønner jo det at det var min feil, men samtidig er det dumt at må regulere selene ganske kraftig på min vogn for å kunne legge ham ned/sette ham opp. Men dette er ikke ment som kritikk av Simo overhodet!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50894

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Jeg har begge og liker def. best GO :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50901

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Skremmende opplevelse, men det med selene var et problem for oss i teutonia spirit, basson milan, carena easy, simo 487 også... Så du kan løse det med å bruke løse seler :)

Godt det gikk bra med mini'n din! phuuuu
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50905

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
nimmi: hadde i utgangspunktet mest lyst på MB tror jeg, ønsket meg veldig en trehjuling. Men etter å ha prøvd en teutonia spirit s3 (tror jeg den het) ble jeg litt usikker fordi jeg følte jeg måtte holde vogna veldig fast for at den ikke skulle velte. Ble litt anstrengt i skuldre og nakke. Derfor lurer jeg nå på om alle trehjulinger kanskje ikke helt er noe for meg eller om det bare var den vogna... Også begynte jeg å se på firhjulinger med svingbare hjul med tanke på om kanskje de ville være mer stabile. Dermed oppdaget jeg Brio Go.

LogK: Kan jeg få lov til å spørre hvorfor? :)
Siste endring: 14 år 5 måneder siden av Luna.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50906

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Jeg har begge disse vognene, og kommer ettehvert til å selge GO. Jeg liker dem begge altså, men MB er mer anvedelig enn go, og kan etter min mening brukes lenger.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50908

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Er ikke alltid lett å bestemme seg ut fra hva andre mener heller, som man ser er d forskjellige meninger og erfaringer.
D som passer for noen behøver ikke være best for andre..

D lureste er kanskje å sette opp kriterier i prioritert rekkefølge å se hvem som passer DERE best da ;)

Begge vognene er nok bra siden de er populære hos ganske mange!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50925

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, må bare si at du kan ikke skjære trehjulinger over en kam! Det er stor forskjell på de :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50930

  • nimmi
  • nimmi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 506
Hi Hi Jeg er ikke så hårsår nei :knegg: Vare ment til Woopsy ang valg av emm. foran simo :snurt: :humre:

Jeg har trillet to trehjulinger: TFK og EW og aldri opplevd dem som veltete el at jeg må holde de fast på noe vis. De glir jo bare bortover liksom :knegg: Eneste på veldig ujevn og skrå vei måtte jeg passe på EW. I forhold til stivhet i rygg å nakke så blir jeg det av simo hvis jeg går i byen og må manøvrere mye. Der er jo trehjulinger n drøm :laugh: Noe GO er også da :knegg:

Huff ikke så lett når man helst vi si ja takk begge deler ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50931

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
nimmi skrev:
Hi Hi Jeg er ikke så hårsår nei :knegg: Vare ment til Woopsy ang valg av emm. foran simo :snurt: :humre:

Jeg har trillet to trehjulinger: TFK og EW og aldri opplevd dem som veltete el at jeg må holde de fast på noe vis. De glir jo bare bortover liksom :knegg: Eneste på veldig ujevn og skrå vei måtte jeg passe på EW. I forhold til stivhet i rygg å nakke så blir jeg det av simo hvis jeg går i byen og må manøvrere mye. Der er jo trehjulinger n drøm :laugh: Noe GO er også da :knegg:

Huff ikke så lett når man helst vi si ja takk begge deler ;)

:ohmy: Var d ment til meg :P Tok ikke den jeg, for mente jo ikke å mobbe ;)
Bra du ikke er hårsår :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50941

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, vi får sette opp pro/con lister på MB og GO ;)

Det som er med GO er jo at den er hendigeresammenslått med tanke på lengden, men den tar større plass i høyden. Go er ypperlig med stor og tilgjengelig handlekurv, vendbar sittedel og stor lun og go kalesje. Sittedelen er kanskje litt i minste laget for en stor to-treåring, men innen (gjelder i alle fall meg) vi har nådd at den er for liten har vi sagt hasta lavista for lenge siden ;) Vognen finnes med flere fargekombinasjonsmuligheter, og bør være noe for en hver smak.
Negativt må være at de små hjulene ikke er sånn spesielt glad i gå på sand (strender og sandkasser), den er sikkert ikke helt perfekt i mye kram ubrøytet snø heller. Jeg har vurdert det til at det er sjelden jeg går på dette underlaget, og da har jeg i så fall simoen i reserve. Jeg føler at MB sine hjul og trillegenskaper er perfekte for alle forhold, men jeg synes kanskje kalesjen og det at den ikke er vendbar trekker såpass ned atjeg ikke er helt klar for å bytte riktig enda. :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50960

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Jeg liker Go best fordi den passer best til små unger. Man kan ha MB lenger, men da vi kjøpte GO var fravendt uaktuelt ! Jeg liker handlekurven bedre, kalsjen og syns generelt den bedre til små barn som sagt.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50968

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, blir spennende å høre hva du velger!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50980

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
Tusen takk for svar;) mange bra argumenter her. Prøvde en MB i dag, og må innrømme jeg likte veldig godt måten poden satt på. Myk og god "sekk". Men tror jeg må undersøke mer om lengden i liggestilling - plutselig syntes jeg at det var litt kort opp til kalesjetaket da jeg la ryggen ned?! Poden er jo bare 8 mnd og knappe 73 cm enda, han blir jo ikke kortere med tiden. Noen som har lange barn som har noen erfaringer på dette? Vet jo at det finnes en kalesje som er høyere, men den fant jeg ikke på barnas hus...

Vipper fra vogn til vogn annethvert sekund her, så vanskelig! Må vinne i Lotto så jeg kan si ja takk begge deler;) i skrivende sekund tenker jeg at det hadde jo vært kjekt å ha ham mot meg, men samtidig så var jo MB'en sååå behagelig å sitte i så det ut til. Men - fotbrettet kan jo ikke vippes opp på MB, så beina blir kanskje liggende litt i løse lufta? Hmmm....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50981

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
Spentsmurf skrev:
hehe, må bare si at du kan ikke skjære trehjulinger over en kam! Det er stor forskjell på de :)

ja, det er jeg helt enig i! Men har jo hørt flere si at de mener trehjulinger generelt er mer ustabile. Etter å ha prøvd MB i butikken må jeg jo si meg hjertens uenig MEN det er jo det mest stabile og ensartede underlaget man kan få da... B)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50985

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Tror disse to er to vogner som utfyller hverandre (på samme måte som buggis og MB), det den ene ikke har, det har den andre. Jeg ville ikke kjøpt Go som eneste vogn pga. dette med at den nok ikke takler alt av føre. Om du er bekvem med å ha barnet vendt fra deg, ville jeg valgt MB. Det ideelle ville vært: MB og Go, ja takk begge deler ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 5 måneder siden #50991

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
Da tror jeg nesten jeg har bestemt meg;) Selv om jeg synes det er fælt å ha lille vennen vendt fra meg, så vil en god del av turene til å foregå på grusvei. Og skjønner det slik at der er kanskje ikke go optimal. Også kikka jeg i en brosjyre på go der det stod at maxvekt på ungen er 15 kg?! Og siden poden i en alder av 8 mnd alt har tippa 11 er det kanskje gambling å satse på en vogn som ikke tåler noen kg til? Selv om jeg ser at vektkurven flater veldig ut nu (ikke bollebaby, men lang og;) pluss at brio i sin reklamebrosjyre har bilde av en jente som har det fryktelig trangt i sin go. Men er ikke heeeelt sikker enda, så hvis noen har noen gode argumenter/erfaringer tar jeg gjerne i mot dem;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 4 måneder siden #50993

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hehe, vi har trillet GO masse på grus, og må bare si at deter ikke noe stress med den og grus ;)

A er 78 cm og 10-11 kg tung, men hun har god plass i go. :) Vet vi snakket om vogner som gikk til mer en 15 kg en periode, for det er vist ofte en grense der... :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 4 måneder siden #51001

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
Merkelig at de setter en slik grense på bare 15 kg! Men - lurte på en ting med MB'en: dette med fotbrettet. Er det sånn at ungene til og med må sove med beina ned da? Er ikke det litt dumt? :blink:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 4 måneder siden #51004

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det med 15 kg er vel en maksgrense i forhold til noe regelverk eller noe mener jeg å huske, men de fleste vogner tåler likevel mer.

MBs manglende regulering av fotbrettet plaget meg veldig da vi hadde den første gang, var vel egentlig en av grunnene til at vi solgte den dengang. Men det var MEG det plaget, barnet klaget aldri :P

Så kjøpte vi ny MB da nummer to var 11 mnd, og da tenkte jeg ikke så mye på det lenger. KLart at det ville vært å foretrekke om det kunne reguleres, men han sov veldig godt i vognen sin, og det så aldri ut til å plage ham heller. Eneste er at om sommeren når han satt litt i vogna med kort seat insert så synes jeg ikke det så så veldig behagelig ut å måtte lene føttene på den metallplaten. Kanten satte merker på leggene. Men med seat insert som var så lange at de dekket kanten var det ikke problem :)

Vogna er super på all slags terreng, og veldig behagelig å trille. Den vogna ungene mine har sittet best i. Og jeg digger ryggreguleringen på den og sammenslåingsmekanismen. Den kan se litt kort ut i ryggen, det tenkte jeg også på da guttene var små. Men da vi hadde 07 modellen til minstemann her fikk storebror låne vogna da vi var på ferie, han var da en laaaang 3 åring og det gikk helt fint. Hadde ok plass i den, selv med nedlagt rygg :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 4 måneder siden #51018

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Luna skrev:
Da tror jeg nesten jeg har bestemt meg;) Selv om jeg synes det er fælt å ha lille vennen vendt fra meg, så vil en god del av turene til å foregå på grusvei. Og skjønner det slik at der er kanskje ikke go optimal. Også kikka jeg i en brosjyre på go der det stod at maxvekt på ungen er 15 kg?! Og siden poden i en alder av 8 mnd alt har tippa 11 er det kanskje gambling å satse på en vogn som ikke tåler noen kg til? Selv om jeg ser at vektkurven flater veldig ut nu (ikke bollebaby, men lang og;) pluss at brio i sin reklamebrosjyre har bilde av en jente som har det fryktelig trangt i sin go. Men er ikke heeeelt sikker enda, så hvis noen har noen gode argumenter/erfaringer tar jeg gjerne i mot dem;)

K ser også ut som hun fyller ut Goen, ,men er langt i fra å gjøre det. Til og med L på 3 år har plass i GOen. FOr en 8 mnd unge, syns jeg MB er både for bred, åpen og lite lun. Men det er min smak. Jeg kunne ikke hatt MB før nå, når vi skaffet oss det. Og vi har begge og det helt klart GO som brukes mest.

Ang kg så har det noe med europeisk standard ++++++

Det er få 1-2 åringer som veier 15 kg :) De flater veldig ut når de begynner å gå :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 4 måneder siden #51051

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Tror vel egentlig at 15 kg er "normal" vekt på en treåring sånn ca..
Mener datteren min veide noe sånt når hun var tre..og hun var helt på normalen i vekt, men lang.. :)

I tillegg tåler nok vognene mer enn de går god for også..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 4 måneder siden #51053

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
SÅ enig med deg LogK, jeg kunne ikke hatt A fra meg før nå, men nå er jeg klar for en mb ;) I tillegg til Go :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 4 måneder siden #51055

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Spentsmurf skrev:
SÅ enig med deg LogK, jeg kunne ikke hatt A fra meg før nå, men nå er jeg klar for en mb ;) I tillegg til Go :P

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 4 måneder siden #51070

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
Med på den... Ikke no kjekt å ikke kunne prate med/følge med på de små... Men samtidig ser jeg jo at det er veeeldig mange som gjør det da. Både tfk'ere, MB'ere og flere. Synes det er veldig rart at så mange leverandører satser på en slik løsning. Kan det ha med vekt på fremhjulet/-ene å gjøre? Står det noe i bruksanvisningene deres på f.eks. GO/Teutonia/etc at man må slutte å ha barnet vendt mot seg når det er så og så tungt?

Vant ikke i Lotto denne helga, men neste helg...;) :angel: DA blir det vognkalas;) :oth: Usk, at det skulle være så vanskelig å velge vogn da?! Hvorfor kan ikke noen komme med en MB med oppvippbart, regulerbart fotbrett, vendbar og alt?! Må sende mail til New Zealand... Starte underskriftskampanje :gruppeklem: !!! :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 4 måneder siden #51071

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
NZ produserer ikke MB lenger :)

***

Nei det har noe med rammekonstruksjonen å gjøre. Samt kostnadene ved å lage vendbare vogner.
Det er mange osm gjør det ja, og det er en smaksak. Her hadde det ikke gått. Vi prøvde L fra oss da hun var ett, og hun vred seg bare bakover for å se oss. Så den røk etter kort tid.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 4 måneder siden #51077

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, A sitter fortsatt og vrir seg etter oss hun, og hun er 16 mnd ;) Hun sier dej og peker bakover på oss :knegg:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 4 måneder siden #51083

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
:humre:
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 4 måneder siden #51087

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Noen barn gjør motsatt, er så forskjellig..
Tror ikke snuppa mi bryr seg så mye enten hun sitter ene eller andre veien (koser seg uansett :) ), men JEG liker å se henne :P

ungen til venninna mi trivdes ikke i vognen før hun fikk se fremover, så man må vel bare prøve seg frem ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 4 måneder siden #51094

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Mhm, min tanke er vel kanskje da at med såpass to dyre vogner, er det ok å teste med en vendbar først. :) Kjipt å ha en forovervendt, for så å måtte bytte. :) Men det er min tanke :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 4 måneder siden #51101

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
LogK skrev:
Mhm, min tanke er vel kanskje da at med såpass to dyre vogner, er det ok å teste med en vendbar først. :) Kjipt å ha en forovervendt, for så å måtte bytte. :) Men det er min tanke :)

D er nok lurt ja!
MTL gjorde d husker jeg..før hun byttet ut spirit med MB ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 4 måneder siden #51107

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
mm ;)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 4 måneder siden #51122

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
HVor er det blitt av MTL forresten???
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 4 måneder siden #51140

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
De er vel kanskje midt i eksamenstiden?
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 4 måneder siden #51176

  • Luna
  • Luna's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 63
LogK skrev:
Mhm, min tanke er vel kanskje da at med såpass to dyre vogner, er det ok å teste med en vendbar først. :) Kjipt å ha en forovervendt, for så å måtte bytte. :) Men det er min tanke :)

det var en kjempegod ide ja, låner jo en vendbar nu, så det kan jeg jo prøve på;)! Finnes ikke noe speil eller no man kan feste på f.eks. bumperbaren for å kunne prate med barnet når de blir i den alderen?

(er det ikke fremdeles hovedkontor og designansvar på NZ da, eller er alt blitt asiatisk? Da bør i alle fall vogna bli billigere i så fall! Om det ikke alt er slik- jfr 2010-tråd om MB :) Men kanskje man må vente på en belastningstest igjen da... Om kvaliteten skulle bli dårligere...?)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB eller Brio Go? 14 år 4 måneder siden #51186

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Luna skrev:
LogK skrev:
Mhm, min tanke er vel kanskje da at med såpass to dyre vogner, er det ok å teste med en vendbar først. :) Kjipt å ha en forovervendt, for så å måtte bytte. :) Men det er min tanke :)

det var en kjempegod ide ja, låner jo en vendbar nu, så det kan jeg jo prøve på;)! Finnes ikke noe speil eller no man kan feste på f.eks. bumperbaren for å kunne prate med barnet når de blir i den alderen?

(er det ikke fremdeles hovedkontor og designansvar på NZ da, eller er alt blitt asiatisk? Da bør i alle fall vogna bli billigere i så fall! Om det ikke alt er slik- jfr 2010-tråd om MB :) Men kanskje man må vente på en belastningstest igjen da... Om kvaliteten skulle bli dårligere...?)

Det er Phild&Teds som har overtatt hele MB, så MB har ikke noe hovedkontor lenger.
Hele produksjonen ble 1 oktober flyttet til Asia, 2010 er flagget noe rimeligere.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.273 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!