Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde?

Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50550

  • umi
  • umi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Viser seg at sovemaskiner på 18 måneder og 87 cm ikke passer i en Maxi Cosi Mura lengre (som vi på alle andre punkter har vært utrolig fornøyd med), så nå er jakten i gang: Drømmevogna er en sportsvogn hvor alt kan slåes sammen i ett stykke (behøver ikke være spesielt liten, bare det går), som har svingbare forhjul (det er ufravikelig eier hverken teknikk eller rygg til noen fast firehjuling) som er så store som mulig og som i tillegg er omtrent i meter i liggestillingen.

Noen som har en ide?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50551

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hvis du føler det går greit med å ha barnet vent fra deg, kan du jo ta en titt på Mountain buggy urban jungle, eller TFK joggster twist :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 14 år 5 måneder siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50552

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Eller EasyWakler Qtro...(også vendt fra deg)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50554

  • nimmi
  • nimmi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 506
...og easywalker sky :) I tillegg til alle de andre nevnte :) Qtro og Tfk har regulerbart fotbrett hvis det har noe å si ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50562

  • umi
  • umi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Takk for gode tips! Har sett på et par av forslagene før, men trenger liksom å forsikre meg om at jeg har sett på alle muligheter så jeg ikke plutselig finner en mye lengre vogn tre dager etter å ha kjøpt ny. Det blir vel månelyst om hun ikke får sitte forovervendt (bilinteresserte småjenter trenger oversikt:) så alle forslagene skal nå måles og testes i butikken.

Så får vi se om det blir ny vogn. Er trist å skulle kvitte seg med Muraen. Den er jo så fin! Men når E stranger hodet i toppen av kalesja så må man vel bare innse realitetene... :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50565

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
umi skrev:
Takk for gode tips! Har sett på et par av forslagene før, men trenger liksom å forsikre meg om at jeg har sett på alle muligheter så jeg ikke plutselig finner en mye lengre vogn tre dager etter å ha kjøpt ny. Det blir vel månelyst om hun ikke får sitte forovervendt (bilinteresserte småjenter trenger oversikt:) så alle forslagene skal nå måles og testes i butikken.

Så får vi se om det blir ny vogn. Er trist å skulle kvitte seg med Muraen. Den er jo så fin! Men når E stranger hodet i toppen av kalesja så må man vel bare innse realitetene... :)

Er alltid trist å kvitte seg me den første vognen, men har nå gjort d så mange ganger at d går veldig fort over :P

Er jo moro me ny vogn også ;)

Håper du finner en du blir enda mer fornøyd me ;)
Spennende å høre hva d blir på dere :)

Lykke til ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50596

  • umi
  • umi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Har til gode å få målt Easy Walker (Babyshop tar ikke telefonen på lørdager), men foreløpig ligger Joggster Twist i tet med 98 cm. Urban Jungle er 90 cm og der kan man ikke heise fotbrettet, så da var den ute av dansen. Begynner å bli ganske entusiastisk for TFK'n for det viser seg at hardbagen til Mura'n faktisk passer på TFK-understellet! Har nok sammenheng med at man kan få adapter til Maxi Cosi bilsete, men det gjorde i alle fall vogna enda mer interessant!
Avventer til jeg har fått målt Easy Walker for jeg SKAL ha den desidert lengste vogna. Satser på å finne ut av det på mandag.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50597

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
umi skrev:
Har til gode å få målt Easy Walker (Babyshop tar ikke telefonen på lørdager), men foreløpig ligger Joggster Twist i tet med 98 cm. Urban Jungle er 90 cm og der kan man ikke heise fotbrettet, så da var den ute av dansen. Begynner å bli ganske entusiastisk for TFK'n for det viser seg at hardbagen til Mura'n faktisk passer på TFK-understellet! Har nok sammenheng med at man kan få adapter til Maxi Cosi bilsete, men det gjorde i alle fall vogna enda mer interessant!
Avventer til jeg har fått målt Easy Walker for jeg SKAL ha den desidert lengste vogna. Satser på å finne ut av det på mandag.

Om du skal ha den lengste, og d er d viktigste kriteriet mener jeg ganske sikkert at TFK er lengst.. Men tør ikke garantere så du får høre sikkert i morgen da ;)
Men har du forresten vært inne på easywalker sin hjemmeside?
Mulig målene står der.. Og om fotbrettet skal kunne heises opp er d da isåfall bare Qtro av EW som har d! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50616

  • nimmi
  • nimmi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 506
Jeg har hatt tfk og har nå ew, gidder ikke måle for er helt sikker på at Tfk er lengre. Det er en super vogn synes nå jeg i allefall :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50619

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, tfk er helt klart lengst og bredest i setet. Tror ikke det finnes så mange andre vogner som er større i sittedelen enn den. Men nå må det sies at min sønn på over 100 cm fremdeles har fin plass i Oth/MB, så jeg vil jo si at EW og Oth/MB også holder ut vognperioden i de aller fleste tilfeller.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50623

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Babyjogger city classic og elite skal også ha laaang rygg, vet ikke akkurat lengden på den men mener det er iallefall rundt 1 meter. Men den føles littegrann ustabil og leste vel også her inne en som opplevde at den tippet. Lurer på om det var Woopsy som opplevde det med en i bhg hun jobber i? Tror det står noe i vognanmeldelsene om det. Men kan jo uansett alltid ta en titt på den, ikke sikkert det er så ille som det høres ut til. Mange som er fornøyd også.

Jeg for min del hadde nok også valgt en tfk, virker å tilfredsstille kriteriene dine og veldig veldig mange som er storfornøyd med den vognen!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50628

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
MammasLilleVidunder skrev:
Babyjogger city classic og elite skal også ha laaang rygg, vet ikke akkurat lengden på den men mener det er iallefall rundt 1 meter. Men den føles littegrann ustabil og leste vel også her inne en som opplevde at den tippet. Lurer på om det var Woopsy som opplevde det med en i bhg hun jobber i? Tror det står noe i vognanmeldelsene om det. Men kan jo uansett alltid ta en titt på den, ikke sikkert det er så ille som det høres ut til. Mange som er fornøyd også.

Jeg for min del hadde nok også valgt en tfk, virker å tilfredsstille kriteriene dine og veldig veldig mange som er storfornøyd med den vognen!

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50632

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Jeg også hadde det samme "problemet" som deg og endte opp med en tfk, det er den vogna som går for å ha størst sittedel. Men philandteds og babyjogger har også lange rygger, men ikke regulerbart fotbrett og en litt "tilbakelent" sittestilling, S likte ikke babyjoggeren ihvertfall, men i tfk så sitter han godt ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50636

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Phil and teds har bra sittestilling, og veldig lang rygg, men er smalere enn tfk. Og mangler reg. fotbrett ja. Om du skulle gå for en P&T ville jeg valgt dash. Etter min mening den modellen som må egne seg best som singelvogn.
Mest pga ryggreguleringen og at man kan ha på både plasten og nettingen samtidig så det blir både mørkt og tett i vogna (er en åpning i hodenden når ryggen legges ned pga at den skal kunne brukes som søskenvogn).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50637

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
woopsy skrev:
MammasLilleVidunder skrev:
Babyjogger city classic og elite skal også ha laaang rygg, vet ikke akkurat lengden på den men mener det er iallefall rundt 1 meter. Men den føles littegrann ustabil og leste vel også her inne en som opplevde at den tippet. Lurer på om det var Woopsy som opplevde det med en i bhg hun jobber i? Tror det står noe i vognanmeldelsene om det. Men kan jo uansett alltid ta en titt på den, ikke sikkert det er så ille som det høres ut til. Mange som er fornøyd også.

Jeg for min del hadde nok også valgt en tfk, virker å tilfredsstille kriteriene dine og veldig veldig mange som er storfornøyd med den vognen!

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50689

  • umi
  • umi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
nimmi skrev:
Jeg har hatt tfk og har nå ew, gidder ikke måle for er helt sikker på at Tfk er lengre. Det er en super vogn synes nå jeg i allefall :laugh:

Interessant å høre. Fikk endelig Babyshop på tråden i dag og i følge dem er EW Sky 112 og Quatro 107. Jeg måtte spørre en gang til for det hørtes helt sinnsykt langt ut, men det var bare det som stod i katalogen så da tviler jeg litt må jeg si. Er frista til å ta en tur innover mot Oslo for å få målt selv, men når du er så sikker så er det deilig å slippe det og :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50690

  • umi
  • umi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Simenmin skrev:
Jeg også hadde det samme "problemet" som deg og endte opp med en tfk, det er den vogna som går for å ha størst sittedel. Men philandteds og babyjogger har også lange rygger, men ikke regulerbart fotbrett og en litt "tilbakelent" sittestilling, S likte ikke babyjoggeren ihvertfall, men i tfk så sitter han godt ;)

Tilbakelent sittestilling er vel noe av det værste disse småttisene våre veit ;) og er avhengig av å kunne slå opp fotbrettet, for hun strekker seg sånn når hun sover og merker at hun sover best når hun kan krølle og strekke seg som hun vil. Har kikka på en P&T, men den jeg likte best der var så sensasjonelt dyr at jeg aldri ville fått pappan med på det (han er jo frustrert nok som det er over at Muraen viser seg å ikke holde hele vognperioden og at vi nå kommer til å ha totalt fire vogner i hus til vi har bestemt oss om vi vil selge Muraen, noe jeg tviler på hehe).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50704

  • nimmi
  • nimmi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 506
umi skrev:
nimmi skrev:
Jeg har hatt tfk og har nå ew, gidder ikke måle for er helt sikker på at Tfk er lengre. Det er en super vogn synes nå jeg i allefall :laugh:

Interessant å høre. Fikk endelig Babyshop på tråden i dag og i følge dem er EW Sky 112 og Quatro 107. Jeg måtte spørre en gang til for det hørtes helt sinnsykt langt ut, men det var bare det som stod i katalogen så da tviler jeg litt må jeg si. Er frista til å ta en tur innover mot Oslo for å få målt selv, men når du er så sikker så er det deilig å slippe det og :)

Har målt Ew nå :) Den er 90 fra hodet og ned til fotbrettet. Hvis du teller fra hodet og ytterst på fotbrettet er den 104. Jeg vil på grunnlag av dette si at den er 90cm lang ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50772

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg må bare spørre om det er sikkert at mura bagen går på tfk? Det synes jeg hørtes underlig ut... Har du testet det?
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50818

  • umi
  • umi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Spentsmurf skrev:
Jeg må bare spørre om det er sikkert at mura bagen går på tfk? Det synes jeg hørtes underlig ut... Har du testet det?

Har ikke testa det, men fått det bekrefta i to butikker. I følge Babyshop er det det samme for EW. Tror dette kan stemme fordi det er det samme adapteret man bruker for både bilsetet og hardbagen på Muraen også. Man bare slår opp eller ned noen flipp-flapper. Kan tenke meg at Maxi Cosi dermed kun endrer selve festeanordningen på vognunderstellet fra vognmerke til vognmerke. Dette blei rotete forklart. Skjønner du hva jeg mener?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50821

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Altså... Jeg hadde adaptere for mc på min s3, men mura bagen passet ikke på de adapterne.... Fordi den hadde en annen festemåte, men jeg så bare på en venninne sin mura bag jeg da, så om du har fått det bekreftet stemmer det nok helt sikkert! :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50825

  • umi
  • umi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
nimmi skrev:
umi skrev:
Har målt Ew nå :) Den er 90 fra hodet og ned til fotbrettet. Hvis du teller fra hodet og ytterst på fotbrettet er den 104. Jeg vil på grunnlag av dette si at den er 90cm lang ;)

Takk, da er det ikke lenger tvil i mitt sinn!
Kom på at måla som står i katalogen sikkert er yttermåla (som i hvor stor pappeske man trenger for å få plass til den) og da drar jo centimeterne seg fort på...
Så er det bare å vente til Twist kommer på tilbud :blink:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Sportsvogn med store svingbare hjul og lang rygglengde? 14 år 5 måneder siden #50828

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Du før følge med på julekalenderne ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.937 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!