Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky

MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49437

  • malle
  • malle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 5
Tror det står mellom MB UJ og EW Sky for meg. Jeg får baby i februar og skal bruke den fram til sommeren med bagdel. Hva mener dere erfarne damer er fordeler/ulemper med disse to opp mot hverandre?

Og en annen ting: Hvordan er det å gå over til sittedelen direkte, siden ingen av disse har vendbar sittedel? Vil det føles forferdelig å ikke ha barnet vendt mot meg?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49441

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Det er vel en liten prisforskjell på vognene, noe som kanskje kan gjenspeile seg litt i ulike detaljer og trillecomfort.

Ew har størst bagdel, blir mindre sammenlagt og har full liggestilling. Men
MB UJ har vel bedre sittecomfort, mer instiillinger på selene og er i mine øyne en finere vogn :)

Men, for meg ville det vært et problem å ikke ha A mot meg når vi gikk bort i fra bagdelen, men det er jo veldig indiiduelt.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49449

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Bagene er nokså like på MB og EW, og begge vognene har full liggestilling.
EW har glidelås regulering som er litt trælete, og klipsene er ikke helt enkle å betjene på setet, når barnet sitter i. Prismessig er det mye å hente om man importerer EW selv, men ikke på MB. I Norge er det ikke mer enn 1000-1500 som skiller. EW har polstring på selene, noe ikke MB har. EW har Uv solskjerm integrert i sportkalesjen.

Å vende barnet er en smakssak, men mange liker det ikke.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49456

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ulikhetene har LogK gjort godt rede for her, så der har jeg ikke mer å tilføye. Har vurdert vognene mot hverandre tidligere, og havnet på MB pga bedre sittekomfort, noe bedre trillekomfort (synest jeg) og bedre ryggregulering. For meg var ikke str sammenlagt så viktig da vi uansett har plass til MB i bilen, men har man liten bil er det grunn i seg selv til å velge Ew.

Jeg hadde ikke villet vende barnet fra meg med en gang de tvar ferdig med bag. Nå har jeg hatt store barn da, så hadde max klart 6 mnd i bag og sannsynligvis ikke mer enn 4-5. For noen holder bagen til 8-9 mnd og da hadde jeg vært noe mindre skeptisk til å ha dem vendt fra meg. HAdde selv MB fra de var henholdsvis 10 og 11 mnd gamle. Men må innrømme at det var i tidligste laget for meg. Savner innimellom enda å ha 2 åringen min mot meg når vi triller.

Så jeg ville enten valgt en annen vogn i starten, eller kjøpt meg en billig vendbar vogn å ha mellom barnet slutter med bag og fram til det blir rundt 12-18 mnd. Men det er meg ;)

Du kan jo begynne med en av de vognene du nevner, og se det an eterhvert. KAnskje kan du bruke bagen lenge, og kanskje er det uproblematisk for deg å ha barnet vendt fra deg :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49458

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Det er som MLV sier, en samksak... Tror du bare på kjenne litt på det jeg, og så kan du velge det designet du selv liker best :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49474

  • nimmi
  • nimmi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 506
Men bagen på EW er en god del større 79cm målt på innsiden er i allefall min ;)

Handlekurven er noe større på EW kommer jeg også på :)

At det er knotete med glidelåser må være en smakssak. Jeg synes det er veldig greit og har hatt to vogner med glidelås. Kan jo hende at jeg er mer praktisk anlagt(les intelligent) enn de andre som svarer og synes det er en utfordring :rofl:

Synes MB er penere, men størrelsen på baggen og størrelsen på vogna sammenlagt var viktig for meg da jeg valgte EW foran MB.
Men vil jo gjerne ha begge to da :whistle:
Siste endring: 14 år 5 måneder siden av nimmi.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49477

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Phuu... Godt du skrev det med bagen, for jeg var nemlig ganke sikker på at den var større! :) Den virker i alle fall en god del større, men det kan jo også ha noe med fasongen på den å gjøre :S Men ei som hadde baby samtidig med at A var liten hadde EW og den bagen var gedigen husker jeg at jeg tenkte over... Vi tittet også på EW, men slo det fra oss pga at den ikke var vendbar, hadde håndbrems og et par andre ting jeg ikke husker hva var :lol:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49482

  • nimmi
  • nimmi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 506
Ja baggen er virkelig stor og god :)
Sist jeg var å så på MB på BH og skulle sammenligne med EW, som de da sef hadde sluttet å selge :stønn:
Snakket med ei som jobbet der og de var veldig misfornøyde over at de ikke fikk selge EW lengre. Hun syntes det var ei mye bedre vogn pga bagen og str sammenlagt. Hun kom til å kjøpe EW hvis hun fikk flere barn. Bra salgstriks når jeg står og sikler på MB :rofl: Gubben ble veldig fprnøyd med den samtalen :knegg:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49487

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:dåne:

BH har til tider så talentløs service hihi


Men jeg kjenner meg igjen i samtalen du referer til, vi har hatt mange slike synes jeg :blush:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49490

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
nimmi skrev:
Men bagen på EW er en god del større 79cm målt på innsiden er i allefall min ;)

Handlekurven er noe større på EW kommer jeg også på :)

At det er knotete med glidelåser må være en smakssak. Jeg synes det er veldig greit og har hatt to vogner med glidelås. Kan jo hende at jeg er mer praktisk anlagt(les intelligent) enn de andre som svarer og synes det er en utfordring :rofl:

Synes MB er penere, men størrelsen på baggen og størrelsen på vogna sammenlagt var viktig for meg da jeg valgte EW foran MB.
Men vil jo gjerne ha begge to da :whistle:

Ok, EW skal være 4 cm lenger .... :knegg:
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49492

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, det er ikke mye, mnen det er da litt ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49493

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Jada jeg er enig i det.. om det er vesentlig stor forskjell er jeg litt i indre konflikt om :knegg:
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49501

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
LogK skrev:
Jada jeg er enig i det.. om det er vesentlig stor forskjell er jeg litt i indre konflikt om :knegg:

tja, det er jo ikke vensentlig, men om man tenker på fasongen i tillegg, da synes jeg den blir litt mer vesentlig ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49512

  • nimmi
  • nimmi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 506
LogK skrev:
nimmi skrev:
Men bagen på EW er en god del større 79cm målt på innsiden er i allefall min ;)

Handlekurven er noe større på EW kommer jeg også på :)

At det er knotete med glidelåser må være en smakssak. Jeg synes det er veldig greit og har hatt to vogner med glidelås. Kan jo hende at jeg er mer praktisk anlagt(les intelligent) enn de andre som svarer og synes det er en utfordring :rofl:

Synes MB er penere, men størrelsen på baggen og størrelsen på vogna sammenlagt var viktig for meg da jeg valgte EW foran MB.
Men vil jo gjerne ha begge to da :whistle:

Ok, EW skal være 4 cm lenger .... :knegg:
Nå skrev jeg det for at jeg er lei av at bagmålene ikke stemmer med det som er opplyst. Mb bag er 75, men er 74 innvendig. Ew er 80, men 79 innvendig, så ja jeg synes 5cm er viktig.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49520

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, før vi valgte s3 så fikk jeg de som jobbet i en utstyrsbutikk til å kontrollmåle omtrent alle bagene de hadde til meg ;) Jeg var så skeptisk til fashionbagen at jeg holdt på å besvime... :dåne: Og jeg fikk rett, jeg savnet stor bag...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49551

  • malle
  • malle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 5
Tusen takk for gode og konstruktive tips, jammen fint det er hjelp å få :)

Da tror jeg det heller mot MB fremfor EW, av disse grunnene: Vi har stor bil, så vi får plass i bilen, og det at bagdelen er litt kortere trenger kanskje ikke bli så stort problem siden de mest "kritiske" månedene er på sommeren, da trenger vi hvertfall ikke plass til vinterpose i tillegg.

Så til dette med vendbar sittedel: Det kan godt hende jeg vil ha behov for det når den tid kommer. Så slik jeg ser det har jeg valget mellom å ENTEN supplere med en vendbar vogn i den tiden det er aktuelt, ELLER å kjøpe en vogn fra starten som har vendbar sittedel, som Bugaboo eller Brio Go. Jeg har vurdert det også, men er veldig skeptisk til disse som vintervogner og siden babyen kommer i månedsskiftet jan/feb og jeg bor i Oslo, vet jeg jo at jeg trenger en ordentlig vintervogn både nå og senere...
Hva tror dere om dette?

Sukk, kunne virkelig ønske det fantes en vogn som både var helt super i terreng og snø, og i tillegg er vendbar. Teutonia Spirit var jo lenge en favoritt nettopp på grunn av det, men nå har jeg hørt/lest så mye annet negativt om den at det ikke frister noe særlig. Vet dere om noe annet alternativ som er helt midt i blinken, så skrik ut! :cheer:

Og igjen, tusen takk, veldig takknemmlig for råd.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49555

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Tja, altså, jeg hadde spirit og det hadde Mamman til Lucas her inne også, og Marihøna. Tror alle vi har skrevet ok brukererfaringer om den vogna :) Anbefaler deg å lese de :)

Jeg byttet min til fordel for GO, jeg bor på indre østlandet og satser på å bruke den vogna i vinter....

Men, jeg tror du blir fornøyd med MB, det er jo en lekker vogn :) Kanskje du kan se om du finner en vendbar Go f.eks pent brukt på finn til våren?! Den blir så liten sammenslått at du kan forsvare vogna med at det er en trille. :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49556

  • malle
  • malle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 5
Hørtes ut som en god idé. Da blir det kanskje en brukt Go til sommeren? Jeg har alltid tenkt at man bare skal ha én vogn, men skjønner jo nå at det er mange som tenker litt annerledes, og godt er det :laugh:

Takk for hjelpen igjen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49557

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Enig med Spentsmurf i at du kan heller supplere med en brukt Go til våre, og heller droppe trille ;)

Og det med å bare ha en vogn er vi ganske mange her inne som har gått litt bort fra :knegg: Men så er vel flere av oss ganske ekstreme og utover normalen den andre veien også :rabla:

Men to vogner synes jeg uansett kan forsvare, spesielt siden de dekker så ulike behov. Og når barnet en gang begynner i bhg så kan det jo være greit å ha en stående der også, og har man to kan man sette ene der og ha den andre hjemme og bytte etter årstid hvilken man trenger hjemme :)
Og de aller fleste har en liten trille i tillegg til hovedvogn, så om man dropper trillen til fordel for en lett og liten vogn så har man enda ett godt argument for to :)

MB er ett godt valg, og den har store gode hjul. Men dempingen er ikke den aller beste med babybag...Når man bruker sportsvognen så gynger den litt så den demper mye i seg selv. Men bagen henger jo helt fast, og man får ikke den ekstra dempingen i den. Det er i utgpkt ikke noe stort problem, men om du bor ett sted der bakken blir veldig isete og humpete på vinteren så er det noe du bør ta med i betraktningen.

Videre kan den være litt mer ustabil med bag på, det gjelder alle slike trehjulinger pga tyngdepunktet. Så antar at det kan gjelde EW og (uten å si det sikkert). Ved vanlig bruk er det ikke problem, men mens man med sportsvognen kan omtrent "slenge" den med seg over kanter og vi har god erfaring med den over fortauskanter og kollektivtransport så er den mer ustabil i disse situasjoner med bag.

Jeg mener ikke at det siste jeg sier er grunn til å ikke kjøpe vognen, men for at det er lurt å være litt bevisst på dette når man bruker vognen så man unngår uhell :)

Om dette er ting som gjør at du blir skeptisk så ville jeg kanskje heller gått for GO fra starten, og heller bært du verste snødagene.

Som sportsvogn er MB fantastisk altså!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49565

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
og sprit synes jeg er super som babybagvogn, og sportsvogn vendt mot deg ;) Spesielt med fotforlenger... Kjipt med den er liten kurv og størrelsen sammeslått, samt at den ikke har lufthjul ;) Men det kan være en fordel i visse tilfeller også :P

Men altså, jeg får ikke fullrost GO og synes derfor mitt forslag om å ha den i steden for trille må være perfekt. Den tar ikke veldig mye mer plass sammenslått, da den blir så utrolig kompakt!

I love it! :kiss:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49612

  • malle
  • malle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 5
Ja, nå ble jeg litt i tvil her igjen. :) Skal jeg gå for Go fra starten og så heller supplere med MB som sportsvogn fra halvannet år? Det jeg trenger til å begynne med er jo først og fremst en romslig bag og en vogn der jeg kan ha henne mot meg. En venninnes baby hadde vokst fra MB-baggen allerede etter 4 mnd. Men det jeg er veldig usikker på da er jo som sagt vinteregenskapene til Go. Men de har du tro på altså, Spentsmurf? Hvordan tror dere Bugaboo og Go er sammenliknet på vinteren? Tenker da på at man kan få snøhjul til Bugaboo. Har dere erfaringer med det?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49624

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det er flere her med Bugaboo, så sikkert noen som kan svare på det. Jeg har aldri hatt vognen selv, men har hørt noen som synes den blir stiv og tung å trille med vinterhjul - men det er jo ofte smak og behag ;) HAr sett flere som bare vipper over håndtaket på buggisen og kjører med store hjulene foran på de verste vinterdagene. Skulle tro det funker greit.
Og Bugaboo har jo en fantastisk stor bag da :)

Jeg har aldri hatt vogn med små hjul foran, så kan ikke uttale meg om hvordan det er på vinteren men så lenge det er ok brøytet kan jeg ikke forestille meg at det er noe problem. Men selvsagt kjipt de dagene man evt står der med 30 cm snø og slaps :S

Personlig ville jeg heller hatt MB fra ca 1,5 år ja :) Da er den knallgod, og de fleste barn er store nok til at de liker å sitte framovervendt. Da kan du supplere eller bytte ut den du har.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49626

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Når man har vinterhjul på buggis er den sikkert grei, men da mister man jo noen egenskaper har jeg skjønt... Men altså, jeg har tro på GO, klart, jeg skal ikke gå hjemme hver dag etter jul, men vi satser på å ha den hver dag frem til da. Marihøna med Hvitveis testet den på snø i høstferien, og hun sa det var lettere å trille i snø enn i sand :)

Jeg tror helt sikkert at dersom du ikke er avhengig av å gå i masse snø, så er GO perfekt. Men altå, jeg trillet den litt i kramsnør her for noen dager siden. Det snødde og det la seg snø i gresset her, da kladdet det litt på hjulene men det festet seg ikke som på s3... Men det er en smaksak.

Jeg vet ikke hva jeg vil råde deg til, men jeg tenker slik at GO har større bag, men ikke full ligge eller sittestilling på sportsdelen.... Den har kjempedeilig og god handlekurv, er vendbar... og jeg tror at du som får vinterbarn fint kan bruke bagen til langt ut på sommeren...

Vogn er en smaksak.... og det som passer for meg passer ikke nødvendigvis noen andre
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49645

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja jeg ble litt imponert over str på bagen på Go da jeg så den :) Ikke så stor som buggis, men myyye større en jeg hadde trodd ;)

Jeg har jo ikke hatt noen av vognene, men tror nok jeg hadde valgt GO framfor Buggis. Dempingen virker bedre, den virker hakket bedre å trille (det lille jeg har forsøk), den er lunere.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49654

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Og den er enkel å slå sammen, blir liten og kan slåes sammen i en del (gjelder i alle fall for sportsdelen da ;))
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49655

  • malle
  • malle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 5
Nå så jeg faktisk her at bagen på Go bare er 76 cm, det er hvertfall det det står på hjemmesida til Brio. Så da er den faktisk ikke mer enn et par cm lengre enn carrycoten til MB hvis det stemmer.
Mens bagen til Easywalker er 80 cm, bugaboo er 90. Hmmm...
Men som sagt blir snuppa 6 mnd til sommeren, så da slipper man hvertfall å tenke på plass til vinterpose.
Hadde brøytecrewet her i Oslo vært til å stole på, hadde jo alt vært greit. Men det er dessverre ofte det ikke er det, tenker med skrekk på forrige vinter da vi vassa i snø her i flere måneder. :)

Får bruke helga til å tenke litt. Takk for gode innspill fra alle! :cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49656

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hei Malle! Jeg må bare fortelle deg min erfaring. Solgte nylig min fantastiske Mountain buggy UJ. Den er fantastisk å trille, og skjønn for slitt større barn. Men til baby synes jeg bagen blir for lite lun. Den er nemlig ikke så dyp, det er ikke lengden som er problemet, men dybden. Og så er den dum med at babyen må sitte vendt fra deg når den skal over i sportsvogn (har hadd vogner med begge deler). Jeg vil derfor anbefale deg å vente med den typen vogn,(EW, MB) hvor barnet må sitte vendt fra deg, og heller gå for en vogn med større og lunere bag, samt med vendbar sittedel. Bugaboo cam er et fint alternativ til de minste, spesielt om du bor i Oslo. Jeg har den, og har i tillegg nå kjøpt Brio happy duo til babyen på 3 mnd :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49660

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Litt enig med Empa her, og jeg viste ikke at Go bagen var såpass liten :S

Fashionbagen til s3 er heller ikke dyp, og det er litt kjedelig, for når man fyller opp med poser og pledd får man ikke over stormtrekket :( Det er upraktisk.

Jeg tror forresten ikke det er noen stor foskjell på bugaboo og go vinterstid, men det kan være jeg tar HELT feil altså. Tror nok det lukter bugaboo av ønskene dine, med tanke på bagen :) Og kanksje er også sittedelen på den bedre for de aller aller minste, ikke vet jeg :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49661

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
AH, glemte et par ting... Jeg trillet tur med A i dag og jeg har henne fortsatt vendt mot meg, det er så koselig! :) Vi snakker masse sammen og hun peker og styrer noe voldsomt :P

Ønsker deg lykke til med valget!


... og husk det er ingen skam å ombestemme seg :D
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Siste endring: 14 år 5 måneder siden av Spentsmurf.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49664

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Bugaboo er vanskeligere å trille i snø etc enn Go, pga det rette håndtaket. Det er liksom ikke noe å "gi skikkelig motstand på". Jeg hadde en kunde her forrige helg som byttet bugabooen sin inn i en EW Q, til sin 11 mnd gammel jente. Samme gjorde en kunde for ikke lenge siden, i en GO til sin 10 mnd gamle gutt. Begge mente at buggis var elendig med vinterhjul.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Siste endring: 14 år 5 måneder siden av LogK.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49668

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, huff, det skal ikke være lett å velge vogn :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49673

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Nope :humre:
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49688

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hehe, jeg er glad det ikker er så lett jeg da, for hvis ikke hadde jeg jo ikke opplevd alt dette morsomme :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49701

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Trodde Go hadde lenger bag jeg, synes den så stor ut :blink:
Vet du lengden på den LogK?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49706

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, på brio sin side står det at bagmålene er 31*76 cm :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49713

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hihi, man kan da ikke få med seg alt her i verden :P :laugh: :laugh:
Verste er at jeg var på sidene til Brio og kikket seinest i går :laugh: :laugh:

Men tittet aller mest på spin jeg da, har fått så fryktlig lyst på den :blush:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49715

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hihi, det er den "nye" race???

Men Brio Happy målene er mindre :unsure: den står det 32*74 på
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49728

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, det er "nye" race ja. Men ser at den har ikke erstattet race, den er kommet i tillegg. De er ganske like da, bortsett fra hjulene. Kan velge sort eller hvit understell på den.
Synes den ser veldig ok ut! Tror nok den ender i huset her til slutt, men får vente til neste så jeg kan kjøpe brukt ;)

Bagmålene til brio er ikke så store altså :S Kombibagen vår er 74 og den vokste ungene mine alt for fort ut av synes jeg...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49734

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jepp, det er vel noe alla samme som fashionbagen til teut... alt for lite, så neste her skal ha simo duo bag. Tror nok det ender opp med det og ikke en diger annen sak... Men vi får se, jeg drømmer seriøst om en kjempelekker emmaljunga alla den du viste her om dagen ;)

Jeg likte det hvite understellet jeg ;) SIkker på du ikke skal bytte ut sittyen da? ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49775

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, den blir :) Liker godt fargene på den, og så er det ut på tur vogna vår som jeg hiver ungene i med skitne klær og drar med overalt :P Så den rekner jeg aldri med å selge igjen, og kan ikke kjøpe en fin ny vogn til det bruket :laugh:

Men kanskje en spin i tillegg en gang :laugh: Vente til den kommer med helsort sittedel på hvit understell, som GOen din :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49780

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jupp!

Problemet mitt er nå at GO er så fantastisk til så mye at den dekker litt for mange områder :S Men om den ikke funker på vinterføre kan vi kanskje vurdere race :knegg:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49870

  • Sweetpea
  • Sweetpea's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 17
Har aldri prøvd MB annet enn i butikken men etter det jeg så var bagen betydelig lavere og mindre enn easywalker sin og i tillegg mindre lun. EW har en veldig god bag. Brukte den med voksipose i nesten 6 måneder og enda var det god plass.

Det med at glidelåsene er vanskelig er en smaksak personlig synes jeg ikke det var noe problem og jeg likte vognen kjempe godt. Er absolutt å anbefale.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49873

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, ikke så lett å bli klok på dette med vogner, alle har ulik erfaing og smak ;)


--

Så en bugaboo med vinterhjul i dag (to for å være korrekt) og de hjulene var STORE, minnet meg litt om quatro ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #49945

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Jeg har trillet buggisen uten vinterhjul på snøføre og d gikk over all forventning :) . Men var ikke sånn at jeg vasset i snø, og den var ikke veldig kram, så da vet jeg ikke hvordan den er..
Har heller ikke prøvd bagen (men den er jo lun og stor,)
men elsker utformingen på sittedelen :kiss: Sitter kjempefint uten å sige ned med rompa :) Og kjempelett å stille sittestillingen med og uten barn i! Hmmm...nå begynner jeg å lure på om jeg gjør dumt i å selge min :unsure: :laugh:

Nei, d er jammen ikke lett, d er sikkert :laugh:

Er forresten enig i at dybden på mb bagen er et problem.. jeg kunne bruke bagen da snuppa var 8-9mnd, men da var nesten magen i høyde me kanten på bagen liksom... :S Og d er ikke så mye skjerming med den lille "flippen" på lokket til bagen, så om d blåser mye vil d blåse rett inn..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #50063

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
woopsy skrev:

Er forresten enig i at dybden på mb bagen er et problem.. jeg kunne bruke bagen da snuppa var 8-9mnd, men da var nesten magen i høyde me kanten på bagen liksom... :S Og d er ikke så mye skjerming med den lille "flippen" på lokket til bagen, så om d blåser mye vil d blåse rett inn..

:knegg: Enig.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:MB Urban Jungle vs EasyWalker Sky 14 år 5 måneder siden #50079

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Happy er vel litt dypere, men ikke sånn veldig mye, eller tar jeg heeelt feil?!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.065 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!