Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Hva er realistisk å selge en brukt vogn for?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hva er realistisk å selge en brukt vogn for?

Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #34649

  • ping
  • ping's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 24
Lurer bare på hva folk tror de kan få igjen for en brukt vogn. ser at det ligger utrolig mange vogner ute på finn nå. Men det er faktisk mange som ikke legger seg mere enn 500 til 1000 kroner under nypris.

I mange butikker får er det mulig å få rabatter på 2009 modeller slik at det lett blir 500-1000 kroner mindre en veiedende.

Å kjøpe brukt er helt ok, men det er brukt. synes også at det er en stor fordel det å kjøpe lokalt om man har mulighene til det. Om man kjøper brukt fra bergen og bor i tr.heim er det litt tungvint når det skjer noe med vognene tiltross for kvittering. Ofte får man bedre service om vognen er kjøpt i butikken man reparerer.

Hva synest dere om dette? Ser folk har lagt inn link der de irriterer seg over at folk pruter på vogner på finn. Noen ønsker også bud, men svarer ikke på urealistiske bud. Men hva er realistisk når det kanskje ligger 10 nesten identiske vogner tilsalgs?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #34650

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Hva som er realistisk kommer jo an på den som selger?

En helt ny vogn, som feks kun er 2 uker og trillet et par ganger, har jeg full forståelse for at man ikke selger for halv pris.

Derimot en 2-3 år gammel vogn, forventer jeg selv å finne til hvertfall halv pris. Men om det følger med mye utstyr etc, syns ikke jeg det er galt å ta litt ekstra for den.

Hva tenker du selv da?
Om du kjøper ny vogn, og hater den etter to turer og ikke får hevet kjøpet. Hadde du solgt den til halv pris da?
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #34652

  • ping
  • ping's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 24
det er overhode ikke snakk om halv pris for mange av vognene inne på finn. Feks timmy, til 2000 kroner, brukt i 3 mnd. den ligger på 2500 veil.

eller mange andre eksemel, ofte kanskje litt tilleggesutstyr, men ofte er litt med når man kjøper nytt.

Selv 1-2 år gamle vogner er ofte ikke halvpris på finn
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #34655

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
ping skrev:
det er overhode ikke snakk om halv pris for mange av vognene inne på finn. Feks timmy, til 2000 kroner, brukt i 3 mnd. den ligger på 2500 veil.

eller mange andre eksemel, ofte kanskje litt tilleggesutstyr, men ofte er litt med når man kjøper nytt.

Selv 1-2 år gamle vogner er ofte ikke halvpris på finn

Nei, det er ikke ofte det følger med tilleggsutstyr når man kjøper ny vogn. Da kjøper man isåfall mye ! Det er lite avanse på vogner og man henter det på utstyret ofte, så at det er vanlig er jeg ikke helt med på. Dessuten er det også sjeldent at jeg hvertfall, slår av 1000 kr på en 09 modell vogn..

Jeg skrev heller ikke at det var halv pris på vognene på finn. Nå argumenterer du mot noe jeg var enig med deg i :humre: Jeg skrev at jeg forventer selv å finne det på "gamle" vogner.

Om du ville solgt en ny vogn til halv pris, så er jo det flott ! Men jeg ville ikke gjort det. Jeg slo av 1500 på min Go feks som var brukt i 1 mnd.. og mer enn det hadde jeg aldri gått ned. Og Go får du heller ikke 1000 på av i en butikk, 09 modell.

Det kommer an på hvilke vogner også.. er det MB feks så finner man sjelden en 1 år gammel vogn til halv pris. Det er jeg helt enig i, men etterspørsel setter pris. Så lenge de får solgt, er jo både kjøper og selger fornøyde.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #34661

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Mange av vognene på finn er høyt priset, men det er som oftest populære vogner som emmaljunga, MB og Bugaboo og de er det sjeldent salg på og man får solgt de videre ganske lett... Teutonia timmy kan du finne på tilbud til 2500 men veiledende pris er vel 3500, så den prisen var jo ikke så verst da :)
Pluss at ekstrautstyret på div. vogner svindyrt, så det må man ta med i betraktningen :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #34670

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Simenmin skrev:
Mange av vognene på finn er høyt priset, men det er som oftest populære vogner som emmaljunga, MB og Bugaboo og de er det sjeldent salg på og man får solgt de videre ganske lett... Teutonia timmy kan du finne på tilbud til 2500 men veiledende pris er vel 3500, så den prisen var jo ikke så verst da :)
Pluss at ekstrautstyret på div. vogner svindyrt, så det må man ta med i betraktningen :)

Jupp.. Timmy koster ikke 2500 fullpris...
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #34672

  • ping
  • ping's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 24
Sitter med babycare katalogen foran meg og der står iallefall timmy, veil 2495 kr. Babycare er vel en slags kjede siden det er mange forhandlere på baksiden av katalogen. Her følger det med både fotpose og regntrekk.

Når deg gjelder tilleggsutstyr så trodde jeg kanskje at det fulget med en del ganger da jeg har fått med både regntrekk og fotpose når jeg kjøpe vognen min. men for all del, det var ikke det beste regntrekket så jeg valgte et annet i tillegg.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #34683

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Hvilken vogn da? Teutonia?
Der følger med regntrekk, men det er av temmelig dårlig kvalitet. Stormtrekk følger med mange vogner, og anses sånn sett ikke som tilleggsutstyr. Det man def. som det, er ting man må betale utenom, og evnt prute inn i prisen

feks regntrekk, uv og myggnett, transportbag, bumper om det ikke er på vogna, saueskinn etc etc..

Babycare en en kjede ja...
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #34700

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Til emmaljunga så må du vel ut med oppi 600 for en fotpose. Også stellevesker er jo dyrt, samme med alt det LogK nevner opp, bare en koppholder koster jo oppi 250 :blink: men det finns mye overpriset på finn også ja, det er ikke det.. Men ting som det ikke synes er brukt engang, synes jeg folk kan ta en ganske så høy pris for...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #34704

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Simenmin skrev:
Til emmaljunga så må du vel ut med oppi 600 for en fotpose. Også stellevesker er jo dyrt, samme med alt det LogK nevner opp, bare en koppholder koster jo oppi 250 :blink: men det finns mye overpriset på finn også ja, det er ikke det.. Men ting som det ikke synes er brukt engang, synes jeg folk kan ta en ganske så høy pris for...

Enig i det... :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #34714

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Det finnes mange overprisete vogner på finn ja, men også mange som faktisk blir solgt til den prisen. Det er jo markedet som bestemmer prisen. Jeg har selv solgt mange populære vogner på finn, som Oth/MB, Bugaboo, Maclaren etc, og de har blitt solgt til langt mer enn jeg hadde trodd. Har nesten ikke tapt en krone på disse vognene, mens andre merker som Simo, Emmaljunga etc har tapt seg drastisk i pris bare etter første trilletur.

Så de prisene på Finn (les de vognene som blir solgt til den prisen) er den prisen folk er villig til å gi for den og den vognen. Syns derfor det er merkelig at du syns man skal selge de billigere. Jeg vil i hvertfall ha mest mulig igjen for vognene når jeg selger de. Ville ikke du solgt til en høy pris hvis noen var interessert?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #34715

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Tilbud og etterspørsel er jo essensielt. Jeg synes det er spennende om babycare skaffer timmy til 2500 :-) Dumt jeg ikke har fått brosjyren... ;)

Men altså, prisene på finn synes jeg er ganske realistiske i de aller fleste tilfeller. Mange ganger legger nok selgere seg litt høyt, i det øvre prissjikt, men det er jo naturlig med tanke på prutingen som ofte kommer. Da er det greit å ha litt å gå på. Ellers synes jeg ofte det er slik at når jeg skal ha vogn er alle vogenen overpriset, mens når jeg skal selge så ligger alle ute alt for rimelig... ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #34719

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
:humre:
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #34737

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg ser at vogngal skrev mye av det jeg tenkte hehe men jeg så det ikke før nå ;) hehe

Men altså, konkluderer vi med at vi ikke synes finn er overpriset!?
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #34745

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Nei.. jeg mener at finn er generelt greit, men ja, til tider overpriset.. etter min mening.
Om ting er overpriset, gjenspeiler jo om produktet blir liggende lenge for salg.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #34762

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ja, det er sant. Man ser jo om ting ligger på side 2 og så er det jo lov å se litt på datoene også ;) Det gjør i alle fall jeg ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #34766

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Jeg ser også på datoene..
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #34804

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Det er kjekt at det er med dato, men uansett så må jeg si at nå som jeg er på vognjakt er alle vogner utrolig overpriset :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #34964

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Det er noe med det ... :S
Jeg har jo funnet en del kupp, men jeg må ærlig innrømme at vogner som selges "sentralt", og har en "grei overprising", blir jeg litt skeptisk til om de har ligget lenge. Da er det ofte noe med dem.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #35359

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Enig med det der, det er ofte en grunn til at vogner blir liggende... EN liten nesten usynlig falming, naturlige riper etc... skumle saker...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #35380

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Helt enig i at vogner som burde gått fort, men likevel står en stund blir jeg veeeeeldig skeptisk til. Da måtte jeg ha sett den før jeg kjøpte!
Synes generelt ikke finn er veldig overpriset. Klart det skjer jevnlig, ligger jo hele tiden noen overprisede vogner der ute men den store hoveddel ligger på ok pris.
Helt enig med det at de ulike merkene har ulik bruktverdi, og har noen modeller vært mye på salg så ville jeg gitt mindre for den selv om den er dyr i utg.punktet.

Halv pris av ny pris er bare tull spør du meg. Bruktmarkedet bestemmer prisen uansett. Ville aldri solgt en vogn brukt 3 ganger for halv pris, ei heller kjøpt en særdeles fint brukt 5 år gammel vogn til halv pris.
HAr solgt mange vogner, tapt lite på det og det å tape lite på evt salg er en av de tingene jeg vurdere når jeg skal kjøpe ny vogn. Sjekker alltid en stund hva vognene jeg skal kjøpe eller selge på finn blir solgt for, og legger meg i det sjiktet både når det gjelder kjøp og salg.

Timmy koster forresten 3500 kr på alle de stedene jeg har sett, så da har Babycare i så fall utrolig god pris på den. 2000 kr for en forholdsvis ny timmy er ikke noen upris ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #35430

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Du vet å få sagt det du MLV :)

:cheer: :cheer:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #35437

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
MammasLilleVidunder skrev:
Helt enig i at vogner som burde gått fort, men likevel står en stund blir jeg veeeeeldig skeptisk til. Da måtte jeg ha sett den før jeg kjøpte!
Synes generelt ikke finn er veldig overpriset. Klart det skjer jevnlig, ligger jo hele tiden noen overprisede vogner der ute men den store hoveddel ligger på ok pris.
Helt enig med det at de ulike merkene har ulik bruktverdi, og har noen modeller vært mye på salg så ville jeg gitt mindre for den selv om den er dyr i utg.punktet.

Halv pris av ny pris er bare tull spør du meg. Bruktmarkedet bestemmer prisen uansett. Ville aldri solgt en vogn brukt 3 ganger for halv pris, ei heller kjøpt en særdeles fint brukt 5 år gammel vogn til halv pris.
HAr solgt mange vogner, tapt lite på det og det å tape lite på evt salg er en av de tingene jeg vurdere når jeg skal kjøpe ny vogn. Sjekker alltid en stund hva vognene jeg skal kjøpe eller selge på finn blir solgt for, og legger meg i det sjiktet både når det gjelder kjøp og salg.

Timmy koster forresten 3500 kr på alle de stedene jeg har sett, så da har Babycare i så fall utrolig god pris på den. 2000 kr for en forholdsvis ny timmy er ikke noen upris ;)

Enig i mye av dette.
Generelt er vogner ikke anderledes enn mye andre materiale goder. Man selger ikke en 3 mnd gammel bil til halv pris. Eller en sofa fra 1974 til halv pris. Man må jo bruke vettet liksom

Og HI: Du kan jo gi respons på om du ville solgt en ny "bomkjøp" vogn til halv pris.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #35466

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Tror vi har jaget HI jeg.. :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #35471

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Spentsmurf skrev:
Tror vi har jaget HI jeg.. :S

Unnskyld men...


:knegg:
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #35484

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:blink:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er realistisk å selge en brukt vogn for? 14 år 6 måneder siden #35493

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
:humre:
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.734 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!