Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Hva slags vogn skal jeg velge?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hva slags vogn skal jeg velge?

Hva slags vogn skal jeg velge? 14 år 7 måneder siden #31220

  • Leetah
  • Leetah's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 58
Jeg er på jakt etter en ny vogn til datteren min på ett år. En trille/sportsvogn, tre eller fire hjul. Har sett på en del vogner og liker så langt Teutonia Spirit og Y2K, Quinny Freestyle, Simo sportstrille 124 og reisetrille 487.

Vogna må være brukbar på vinterføre (ikke for små hjul), et pluss om setet er vendbart, men ikke et krav. Må ikke ta for mye plass sammenslått, da den skal få plass i en Yaris...Reisetrilla til Simo går akkurat inn i bagasjerommet.

Hva synes dere om nevnte vogner? Tar gjerne imot tips om andre kandidater også;)

Spør hvis noe er uklart!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva slags vogn skal jeg velge? 14 år 7 måneder siden #31229

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
quinny freestyle er stor sammenlagt da og simo reisetrille kan jeg ikke se for meg er noe god på vinterføre :dry: Simo sportstrille er jo ei god vogn, men tung å trille, ihvertfall å svinge med og heller ikke så liten sammenlagt. Teutonia spirit er vel heller ikke noe liten sammenlagt. Hmm var ikke til noe stor hjelp jeg ser jeg :lol: Har du sjekket ut emmaljunga scooter da? jeg valgte den fremfor simo 124 ihvertfall :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva slags vogn skal jeg velge? 14 år 7 måneder siden #31239

  • Leetah
  • Leetah's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 58
Har faktisk sett litt på den ja...glemte bare å ta den med...Må visst ta meg en tur og sjekke vognene i virkeligheten. Takk for svar! Greit med noen som har erfaring med disse ;) Det fantes ikke så mange vogner å velge mellom for seks år siden ( da vi fikk vår første).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva slags vogn skal jeg velge? 14 år 7 måneder siden #31240

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Simo 124 er kjempelun og fin for en ettåring syns jeg
Mura 4 er lun, vendbar og grei på vinterføre
MB Swift vet jeg ikke om du får plass til i bilen din, men den kan jo være noe
TFK Twist er liten sammenlagt
S3 som du selv nevner er vendbar og ikke helt liten, men ikke kjempe sammenlagt heller
Mistral er liten og grei og ok på vinterføre
Freestyle er stor sammenlagt og har hatt del "pes"
simo 487 er i mine øyne ikke noe fullgod vogn :S
Easywalker Sky/quatro er gode vintervogner :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva slags vogn skal jeg velge? 14 år 7 måneder siden #31248

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Leetah skrev:
Har faktisk sett litt på den ja...glemte bare å ta den med...Må visst ta meg en tur og sjekke vognene i virkeligheten. Takk for svar! Greit med noen som har erfaring med disse ;) Det fantes ikke så mange vogner å velge mellom for seks år siden ( da vi fikk vår første).

Hehe nei det vil jeg tro, det kommer jo bare flere og flere vogner på markedet :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva slags vogn skal jeg velge? 14 år 7 måneder siden #31250

  • Leetah
  • Leetah's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 58
Easywalker har jeg enda ikke sett live men liker utseende på den. Takk for svar! skal sjekke ut disse når jeg reiser inn til "sivilisasjonen" til helgen :cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva slags vogn skal jeg velge? 14 år 7 måneder siden #31252

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Leetah skrev:
Easywalker har jeg enda ikke sett live men liker utseende på den. Takk for svar! skal sjekke ut disse når jeg reiser inn til "sivilisasjonen" til helgen :cheer:

:)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva slags vogn skal jeg velge? 14 år 7 måneder siden #31257

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Jeg kjøpte meg tfk twist før helga da og er fornøyd så langt ja :) den er liten sammenlagt og god å trille :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva slags vogn skal jeg velge? 14 år 7 måneder siden #31265

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Høres ut som at den kan være noe for HI også :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva slags vogn skal jeg velge? 14 år 7 måneder siden #31266

  • Leetah
  • Leetah's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 58
Jeg kjøpte meg tfk twist før helga da og er fornøyd så langt ja den er liten sammenlagt og god å trille

En spennende utfordrer da!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva slags vogn skal jeg velge? 14 år 7 måneder siden #31271

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Ja :) før syntes jeg tfk så ut som et juletre :laugh: men liker den nå da og den passer mitt bruk og til mine kriterier :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva slags vogn skal jeg velge? 14 år 7 måneder siden #31274

  • Leetah
  • Leetah's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 58
Takk til dere alle for opplysninger! Nå er det på tide å legge seg for meg - og nettet her er så ustabilt ikveld :angry: grrr :S
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva slags vogn skal jeg velge? 14 år 7 måneder siden #31276

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Du får ha ei god natt da og sov godt :sove:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva slags vogn skal jeg velge? 14 år 7 måneder siden #31278

  • Leetah
  • Leetah's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 58
Kommer tilbake imorgen da - takk det samme, Simenmin!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva slags vogn skal jeg velge? 14 år 7 måneder siden #31280

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva slags vogn skal jeg velge? 14 år 7 måneder siden #31284

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Leetah skrev:
Jeg er på jakt etter en ny vogn til datteren min på ett år. En trille/sportsvogn, tre eller fire hjul. Har sett på en del vogner og liker så langt Teutonia Spirit og Y2K, Quinny Freestyle, Simo sportstrille 124 og reisetrille 487.

Vogna må være brukbar på vinterføre (ikke for små hjul), et pluss om setet er vendbart, men ikke et krav. Må ikke ta for mye plass sammenslått, da den skal få plass i en Yaris...Reisetrilla til Simo går akkurat inn i bagasjerommet.

Hva synes dere om nevnte vogner? Tar gjerne imot tips om andre kandidater også;)

Spør hvis noe er uklart!


Slenger meg på i denne tråden, da jeg liker slike vogndilemmaer ;)

Teutonia Y2K har vel gått ut av produksjon, men man kan sikkert få tak i en pent brukt en ;)

Jeg hadde spirit til min datter i fjor vinter, og vogna er et herk når det er kram snø, snøen kladder seg i mellom hjulet og skjermen.
Quinny Freestyle 3xl har jeg venninner som har vært fornøyde med, men den har fått ord på seg for å være en mandagsvogn.

Reisetrille fra Simo synes jeg personlig blir litt lite vogn, jeg ble ikke helt godvenn med den.... 124 er jo en kjempepopulær vogn,men jeg innbiler meg at dne er litt tung,

Jeg aner jo ikke størrelse på barnet ditt,men kanskje du kan se på Teutonia Timmy også, den blir vel mindre enn mistral sammenlagt.

Ellers kan du jo titte på MBUJ eller MBswift da...

Desverre er det ikke alle vogner som er vendbare, og ofte er det et kriterie vi må fire på :dry:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva slags vogn skal jeg velge? 14 år 7 måneder siden #32404

  • Leetah
  • Leetah's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 58
Slenger meg på i denne tråden, da jeg liker slike vogndilemmaer

Teutonia Y2K har vel gått ut av produksjon, men man kan sikkert få tak i en pent brukt en

Jeg hadde spirit til min datter i fjor vinter, og vogna er et herk når det er kram snø, snøen kladder seg i mellom hjulet og skjermen.
Quinny Freestyle 3xl har jeg venninner som har vært fornøyde med, men den har fått ord på seg for å være en mandagsvogn.

Reisetrille fra Simo synes jeg personlig blir litt lite vogn, jeg ble ikke helt godvenn med den.... 124 er jo en kjempepopulær vogn,men jeg innbiler meg at dne er litt tung,

Jeg aner jo ikke størrelse på barnet ditt,men kanskje du kan se på Teutonia Timmy også, den blir vel mindre enn mistral sammenlagt.

Ellers kan du jo titte på MBUJ eller MBswift da...

Desverre er det ikke alle vogner som er vendbare, og ofte er det et kriterie vi må fire på

Takk for råd, Spentsmurf!

Skal lese litt på de enkelte merkenes nettsider tror jeg. Og skal jeg kjøpe noe blir det nok i butikk etter å ha lest om et visst kjøp på finn....er vel litt pysete der. ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva slags vogn skal jeg velge? 14 år 7 måneder siden #32408

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Leetah skrev:
Slenger meg på i denne tråden, da jeg liker slike vogndilemmaer

Teutonia Y2K har vel gått ut av produksjon, men man kan sikkert få tak i en pent brukt en

Jeg hadde spirit til min datter i fjor vinter, og vogna er et herk når det er kram snø, snøen kladder seg i mellom hjulet og skjermen.
Quinny Freestyle 3xl har jeg venninner som har vært fornøyde med, men den har fått ord på seg for å være en mandagsvogn.

Reisetrille fra Simo synes jeg personlig blir litt lite vogn, jeg ble ikke helt godvenn med den.... 124 er jo en kjempepopulær vogn,men jeg innbiler meg at dne er litt tung,

Jeg aner jo ikke størrelse på barnet ditt,men kanskje du kan se på Teutonia Timmy også, den blir vel mindre enn mistral sammenlagt.

Ellers kan du jo titte på MBUJ eller MBswift da...

Desverre er det ikke alle vogner som er vendbare, og ofte er det et kriterie vi må fire på

Takk for råd, Spentsmurf!

Skal lese litt på de enkelte merkenes nettsider tror jeg. Og skal jeg kjøpe noe blir det nok i butikk etter å ha lest om et visst kjøp på finn....er vel litt pysete der. ;)

Det er nok ikke dumt :S
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.823 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!