Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Kjent eller ukjent....
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Kjent eller ukjent....

Kjent eller ukjent.... 14 år 7 måneder siden #25246

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Nå rett før sengetid, eller er det stengetid?! Sitter jeg og under meg over et par småting...Vi har akkurat nå hengt oss opp i kjentemerker her, jeg vet om et par unntak, men ingen regel uten unntak...Ellernoeslik ;)

Men, er det slik at kjente merker på vogn så godt som alltid er best?! Titta litt rundt i kveld og komover en I'COO Targo Country duovogn... I'coo har jeg forsåvidt hørt om før,men er det noen her som har testet vognene?!

I de fleste tilfeller får man jo hva man betaler for, men I'coo er jo relativt dyre vogner det også. Men det er kanskje litt nasjonale forskjeller også på vogner.. At svensker har en ting de "digger",danskene de store bagvognene sine (lo da vi på ferie så ei jente på to i slik bagvogn på ferie... Det er nå litt å dra med seg det også....) og vi nordmenn hva har vi?! Dilla på trehjuliinger?!

En ting til jeg kom på nå var en episode av brothers and sisters, da Kitty fikk vogn av moren ellernoe.. Det var vist den beste av de beste,mulig den er det, men da vi i en annen episode så henn trille vognen ser den jo stokkstiv ut....

Jaja... jeg lurer vel bare på om noen av dere føler dere har gjort noen kupp på ukjente merker dere MÅ dele med oss.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Kjent eller ukjent.... 14 år 7 måneder siden #25371

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Er litt skeptisk til ukjente merker jeg :whistle: Men dytter på denne :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Kjent eller ukjent.... 14 år 7 måneder siden #25463

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg tror at alt utstyr som skal være av en viss varighet ofte er litt sånn at man får det man betaler for. Men det finnes selvsagt unntak begge veier.
Så tror jeg kanskje også at de mest kjente merkene nettopp er så kjente og så mye solgt fordi de har ett godt rykte siden folk ar vært fornøyd.

At ulike land har ulike tradisjoner for vogn er nok helt sikkert. Er vel nesten bare i norden det er vanlig å trille rundt i den tradisjonelle type vogn som simo/brio/emmaljunga, sjelden man ser andre steder selv om det finnes i salg. Det har nok aller mest med klima å gjøre. Her er det kaldt, og ofte mye stygt vær, vi er vant til å være ute i alle typer vær og vi har mye terreng og ujevne veier å trille på.

Vet f.eks at quinny buzz er en mye mer pop vogn i nederland enn her hjemme, har nok veldig mye bruksmåten å gjøre.
Og i USA har de vel egentlig god tradisjon for mer triller enn det vi vil kalle ordentlige vogner. F.eks mange som bruker kun maclaren o.l fra fødsel.

Men selv har jeg aldri gjort noen gode kjøp på ukjente merker. Hadde heller aldri turt å ta sjansen :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Kjent eller ukjent.... 14 år 7 måneder siden #25467

  • Safira
  • Safira's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 31
Jeg er veldig skeptisk til ukjente merker når det gjelder ting til lillegutt. Særlig sånt som vogner, bilseter o.l. som er litt viktig at er god kvalitet på. Hvis det er ting til meg selv er jeg nok ikke så nøye på det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Kjent eller ukjent.... 14 år 7 måneder siden #25470

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, spesielt når det gjelder bilstoler ville jeg ALDRI gått for ett ukjent merke! Leste også ett sted om en fra trygg trafikk som uttalte seg om det, og han sa man fikk oftest hva man betalte for, at det er stort sett de samme setene som gjør det best i testene og at velger man ett kjent merke så får man ett bra sete.

Ville vært hakket mindre skeptisk til vogn, men mistenker at billigvogner oftere har sikkerhetsfeil enn de mer kjente og dyre
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Kjent eller ukjent.... 14 år 7 måneder siden #25476

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Spennende med ulike tradisjoner synes jeg :-)

Folk fra USA etc vil jo få sjokk om de kommer hit og ser oss trille rundt på de her traktor vognene våre :) Men de kan da ikke bruke slike trillevogner i snøstatene?! hehe

Hørte at et bilsete til 300 kr var verre trafikksikkerhetsmessig enn å ikke ha sete i det hele tatt.. Det er grusomt!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.567 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!