Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Trenger hjelp!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Trenger hjelp!

Trenger hjelp! 14 år 8 måneder siden #24261

  • dicte84
  • dicte84's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 2
Hei! :blink:
Jeg venter mitt første barn,og er nok litt tidlig ute, men,men.. Jeg lurer på om jeg kan få noen gode råd,el forslag til vogn.Ser det er utrolig mange kombinasjoner.Det jeg er ute etter er en vogn som kan brukes på ulendt terreng,i skog, på dårlige grus/asfaltveier,jeg bor landlig til og det blir den mest daglige bruken,Men som også er praktisk på kjøpesenter i byen ol., og lett å slå sammen i bilen, og ikke altfor tung.Håper på at noen kan hjelpe meg litt :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Trenger hjelp! 14 år 8 måneder siden #24262

Hei og velkommen inn til oss :) Jeg hadde Simo kombi som første vogn, og sitter fortsatt igjen med inntrykket at den er en helt super bagvogn de første månedene. Den fungerer utmerket på alt av underlag jeg har prøvd den på, men er stor, tung og tar litt plass i bilen.

Nå vet jeg ikke om du er ute etter en bagvogn eller hva, men selv drømmer jeg om TFK Joggster X med multibag både med city og twist hjulsett til nestemann. TFK skal jo være god både til daglig bruk og i terrenget, og bagen kan gjøres om til en sittedel så du kan ha barnet vendt mot deg til det er 18 måneder. Understellet kan også kombinerest med bilstoladapter, noe jeg har brukt mye på min Teutonia Spirit S3 :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Trenger hjelp! 14 år 8 måneder siden #24263

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Først av alt, gratulerer så mye med graviditeten, så spennende!

Og velkommen hit!

Alltid greit å være tidlig ute, så man for sjekket litt og sett litt rundt. Og barnevogn er gøy!!!

Hmmm, og du hadde jo en del kriterier :) Tror jeg må tenke litt på den. Den beste vognen i ulent terreng er i mine øyne Oth, men den har liten babybag og mangler vendbart sete, så vil nok ikke anbefale den.

Mulig du kan bli fornøyd med noen av de lette firehjulingene som Brio Happy, Teutonia Mistral etc.

Ønsker du forresten fire faste hjul, vendbare forhjul eller trehjuling? Eller har du ikke tenkt over det ennå?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Trenger hjelp! 14 år 8 måneder siden #24264

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hei! Velkommen hit og gratulerer så mye med den lille astronauten! :-)

Tja... Mange kriterier er vel og bra, men av og til må man inngå kompromiss med seg selv.

Jeg hadde tenkt å ha min S3 som eneste vogn hele vognperioden,lite viste jeg da. Jeg ELSKET at den hadde så mange finesser, slik at jeg overså de som skrev negativt om vognen.Jeg innser det nå.LItt rosa..VOgna er tett ved perfekt i mine øyne fortsatt. Fashionbagen er så godt som akkurat like stor som bagen til brio happy. Forskjellen er at happy har høyere kant rundt og er en cm eller noe lengre.. (jeg har målt ved å legge madrassene på hverandre). Fashionbagen til teutonia er faktisk bredere...

S3 fungerer fint på de fleste underlag med unntak av kramsnø mener jeg.. Men, om du vil vite mer om S3 så tar vi det på sikt. VOgna har i alle fall mange av dine kriterier etter min mening....

Men, poenget mitt er vel kanskje at om du bor litt landlig og slik til,hva med å satse på to vogner med en gang? En lett bilvogn og en robust tur og hjemme vogn? Da kan du få i pose og sekk.... Hvis ikke så foreslår jeg teutonia S3 hihi

Brio Go er også en fantastisk vogn, men de små hjulene fremme gjør meg skeptisk til både snø,vinter og skog...

Ellers hører jeg massefint om emmaljunga vognene! :-) edge duo og dne litt mindre city cross :_)

Lykke til,og gleder meg til å snakke mer med deg!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Trenger hjelp! 14 år 8 måneder siden #24267

  • dicte84
  • dicte84's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 2
Tusen takk, dette er en spennede tid..takkTakk for tips så langt.Jeg tok og en titt på TFK Joggster III,den som ligger som anbefalling på første siden, og synes at den virket som ett godt alternativ :)
Hm når det gjelder dette med hjul, så er det egentlig ikke så farlig, vil vel egentlig ha det som er mest praktisk til mitt bruk..Har liksom alltid nesten bare sett vogner med 4 hjul, men viker som det kansje er mer praktisk med 3, hvertfall 4, med vendbare hjul. Men jeg er egentlig mest forvirret av det hele.. hehe

Hm får ta en titt på disse også da Brio Happy, Teutonia Mistral. :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Trenger hjelp! 14 år 8 måneder siden #24269

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
TFK JOggster X får en del negativ omtale, Se heller på joggster twist! Da får du svingbart forhjul, det er et must. Men tfk har ikke lydløs kalesje....

Mistral er en fin vogn,men du får kun softbag på den... SÅ kanskje du skal se på teutonia prestige i steden?!

Brio happy,da må du styre unna kompaktunderstellet,det er uten fjøring ogvil bli grusomt til ditt bruk...

Tror forresten du bør lese om Emmaljunga og Simo også, de har store babybager,store sittedeler,gode fjøringer men er jo store og tunge vogner.

TFK har ikke vendbar sittedel,men den nye bagen deres er litt slik multifunksjonell....Men den er forsinket fra fabrikken, så det er jo ingen som har testet den enda...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Trenger hjelp! 14 år 8 måneder siden #24280

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Gratulerer med baby i magen og velkommen hit!

Jeg vil anbefale OTH/Mountain buggy urban jungle. Den er suveren på trillekomfort og passer fint til alle dine kriterier. Den er like god å trille i masse snø, på senter, i byen, i terreng, rett og slett fantastisk. Eneste minus er at sportsvogndelen ikke er vendbar, slik at barnet kan sitte vendt mot deg, det er også eneste minus ved vogna i mine øyne. Jeg har nå mitt tredje eksemplar av vognen og elsker den :)

Her kan du lese mer om den:

Brukererfaringer barnevognguiden

Mountainbuggy.com
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 14 år 8 måneder siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Trenger hjelp! 14 år 8 måneder siden #24281

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Og den vogna er noe jeg sikler på, kjenner det godt nå...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Trenger hjelp! 14 år 8 måneder siden #24283

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hihi ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Trenger hjelp! 14 år 8 måneder siden #24289

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hei og velkommen inn hit :) Så kjekt med nye brukere her inne! Og vogn er veldig moro så aldri for tidlig å begynne å kikke :laugh:

Ser det er kommet gode forslag her.
Men MB har ikke så god demping med bagen på...Selv om den er fantastisk som sportsvogn! (du MÅ prøve den en gang spentsmurf :P )Så ville ikke valgt den til baby om du ferdes mye i terreng og ujevn vei.

Tror tfk er hakket bedre når det gjelder demping. Og emmaljunga cangaroo skal ha veldig god demping samtidig som den har de fleste gode egenskapene til MB :)

Ellers så er jo både brio happy, emmaljunga city cross og teutonia mistral gode og forholdsvis lette vogner med grei demping (må være obs på at happy har ulike understell, ene har bedre demping enn det andre).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Trenger hjelp! 14 år 8 måneder siden #24291

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
MammasLilleVidunder skrev:
Ser det er kommet gode forslag her.
Men MB har ikke så god demping med bagen på...Selv om den er fantastisk som sportsvogn! (du MÅ prøve den en gang spentsmurf :P )Så ville ikke valgt den til baby om du ferdes mye i terreng og ujevn vei.

Jeg synes dempingen er flott med bag. Har den i bruk nå. Sammenligner det med Simo kombi som har en nesten for god demping (babyen får nesten sjøgang ;), og dempingen på MB er ikke noe dårlig i forhold til Simo, det er ikke en sånn type vuggende demping, men allikevel god, synes jeg :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Trenger hjelp! 14 år 8 måneder siden #24292

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ok, nå har jeg trillet minimalt med bag så du har sikkert mer peiling på det :) Men jeg syntes når jeg trillet at den var stiv og at babyen ristet + at den ikke var helt stødig med bagen på (sikkert med tyngdepunkt å gjøre) Men det var en eldre modell så kanskje den er blitt bedre :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Trenger hjelp! 14 år 8 måneder siden #24309

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg synes likevel at MB faller igjenom pga manglende vendbar sittedel,om dicte84 er ute etter kun en vogn (hun kan jo få leve i håpet hihi ;) )

Men, ellers er vel easywalker et alternativ også kanskje?! Om hun blåser i vendbar sittedel.....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Trenger hjelp! 14 år 8 måneder siden #24315

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
MammasLilleVidunder skrev:
Ok, nå har jeg trillet minimalt med bag så du har sikkert mer peiling på det :) Men jeg syntes når jeg trillet at den var stiv og at babyen ristet + at den ikke var helt stødig med bagen på (sikkert med tyngdepunkt å gjøre) Men det var en eldre modell så kanskje den er blitt bedre :)

Når det er sagt så synes jeg ikke søskenvognen demper så veldig godt med bagen på, det er en eldre modell (07) og er jo en større konstruksjon. Min gamle 07 modell av singelvogna fikk jeg ikke prøvd med bagen.
09 modellen av singelvogna er iallefall god, selv med bagen på ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.898 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!