Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Vigour vs spirit
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Vigour vs spirit

Vigour vs spirit 14 år 8 måneder siden #24217

  • Safira
  • Safira's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 31
Er det noen som har erfaringer med disse vognene. Jeg har lest noen erfaringer på spiriten, men veldig lite om vigouren.

Hvordan er de på brostein? Og hva med snø/slaps/is? Er de lune og gode? Hvordan er de å ha med på buss/tog?

Er det evt andre vogner jeg bør vurdere? Den må ha svingbare forhjul, full liggestilling og vendbart sete.Jeg har ingen bil så hvordan den blir sammenslått har ingenting å si. Og jeg er kun ute etter sportsvogn, trenger ikke bag.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vigour vs spirit 14 år 8 måneder siden #24222

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Maybeme har vel Vigour tror jeg... Jeg har hatt S3,ogden er veldig fin synes jeg. På snø/slaps fungerer den helt fint,så lenge det ikke er kramsnø.S3 møter sin kryptonitt (inspirert av supermannformiddagstvher) i kramsnø,fordi den kladder seg under skjermen.

Ellers er handlekurven latterlig utilgjengelig,men det løses med å kneppe den opp eller tre inn fra siden.... Er vel de to tingene jeg ikke likte med vogna....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vigour vs spirit 14 år 8 måneder siden #24229

Jeg har S3, og synes ikke den var noe å skryte av i vinter. Slet med å komme frem om det ikke var brøytet (måtte dra vognen etter meg), den ville ikke over brøytekanter, sklei nedover bakkene når det var is - med håndbremsen i bruk. Var altså ikke fornøyd på vinterføre. Da var det godt å ha Simo Kombi ved siden av ;)

Jeg er heller ingen fan av hjulene og tilgjengligheten til handlekurven når barnet er vendt mot meg, men utenom det er spirit fantastisk ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vigour vs spirit 14 år 8 måneder siden #24232

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg bor på indreøstlandet, og her er det stort sett snø hele vinteren... Og når snøen var frest (altså hardpakket) som på fortau etc fungerte det fint. Jeg slet mest med kramsnø. Is og slik kan jeg ikke huske var noe stress.. Vi har en slak bakke ned mot fortauet..

Lykke til med valget!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vigour vs spirit 14 år 8 måneder siden #24237

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Jeg har Vigour 3+, og den fungerer supert til vårt bruk, men den er nok ingen superkvalitetsvogn. Vi kjøpte den pga. størrelse og pris, og det vendbare setet var en veldig viktig faktor. Når man tar den fra hverandre tar den liten plass i bilen, og det var også viktig siden vi valgte denne fremfor reisetrille.

Kalesjen er dårlig, men den skal ha blitt bedre på årets modell. Vi har brukt ekstra solskjerm nå i sommer, og det har funket greit, men vil ikke tro at den er så veldig lun til vinteren. Hvordan den er på vinterføre aner jeg ikke, men ser for meg at den ikke er helt optimal.

Det jeg liker med den er at setet er veldig lett å snu, og det kan gjøres med barnet i. Den er lett å løfte ned trapper ol. Handlekurven er god, og har to lommer innerst hvor man kan ha regntrekk, myggnetting ol. Den tar veldig liten plass på trappa vår, og vil nok være veldig plasseringsvennlig på buss og tog. Setet er veldig rett i oppreist stilling, og kan dermed benyttes som spisestol når man er ute på tur. Sittestillingen er superenkel å regulere, med et håndtak bak. Har aldri sett den løsningen før. Liggestillingen er ikke helt rett, barnet sitter liksom i et sete som man bare vipper bakover, ala buggis. Fungerer helt greit for oss. Man kan legge et teppe nedi den dumpen, da vil du få nesten rett liggestilling.

Den er helt ok å trille, men kan ikke sammenlignes med trehjulinger av type MB og EW.
Den trekker litt mot ene siden, men det er mulig det kan bli bedre hvis vi smører forhjulet litt. Forhjulet har blitt veldig oppskrapet pga. måten man legger vogna sammen på, det trekker litt ned.

Hva jeg ikke liker:
Den mangler titteluke i kalesjen hvis man har barnet fra seg, men det er kanskje vanlig på vogner som er vendbare.
Siden den er så stutt (kort mellom bakhjul og forhjul) blir den litt ustødig, og kan nok velte lett hvis man ikke er obs på det. Dette vil kanskje være litt dumt på buss?
Dumt at hjulet blir så oppskrapet når man legger den sammen, og den blir litt klumpete når man legger den sammen med setet vendt bakover.
Den er definitivt ikke blant de lengste i sittedelen, og store barn vil nok vokse ut av denne fort. Jeg har en liiiiten ettåring som passer fint i den nå, men selv han vil ikke kunne bruke den så lenge.

Jepp, det var min erfaring. Alt i alt en vogn jeg har blitt glad i, men kanskje ikke noe å ha som eneste vogn? Vi har flere vogner i tillegg, slik at vi har et alternativ på vinterføre. Men jeg ønsket meg en bilvogn som kunne brukes på kjøpesenter ol. og det har jeg fått. Jeg føler ikke jeg har gjort et dårlig kjøp, men at jeg visste hva jeg fikk til den prisen. :)

Ups, dagens lengste innlegg vel???? :laugh: Burde vel bare legge dette rett inn som brukererfaring og, som jeg ikke har skrevet ennå.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vigour vs spirit 14 år 8 måneder siden #24239

  • Safira
  • Safira's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 31
Tusen takk for svar! Nå føler jeg meg så meget klokere :)

Jeg tror jeg har bestemt meg for Spirit. Jeg synes alle andre vogner som har de samme fordelene som den også har de samme bakdelene + noen til.

Men jeg ombestemmer meg jo 3-4 ganger om dagen her da...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vigour vs spirit 14 år 8 måneder siden #24248

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg tror du vil være veldig fornøyd med spirit, så lenge du er klar over handlekurv og at den ikke liker kramsnø.. :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.655 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!