Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Jeg trenger råd!!!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Jeg trenger råd!!!

Jeg trenger råd!!! 14 år 8 måneder siden #24161

  • Bessy09
  • Bessy09's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Jeg venter mitt andre barn (har ei jente på 4), og har så vidt begynt å snuse på alt utstyret jeg må (kremt - vil) skaffe meg. Sist gang var jeg singel og student, så baserte meg på mye lånt og arvet. Men denne gangen vil jeg unne meg nye, fine ting. Men - i alt internettvirvaret så mister jeg fullstendig oversikten.... :blink: Hvilken vogn bør jeg kjøpe??
Jeg trenger en vogn som kan kjøres på all slags underlag - men jeg vil gjerne ha en som kan brukes til bilsete, bag og som trille etterhvert. :laugh:
Har sett litt på Brio GO...
Noen vise mennesker der ute om kan hjelpe meg litt? B)
Setter veldig pris på alle tips og anbefalinger :lol:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg trenger råd!!! 14 år 8 måneder siden #24163

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Brio Go har jo de egenskapene du er ute etter :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg trenger råd!!! 14 år 8 måneder siden #24166

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Brio Go ser ut til å være den perfekte vogn! Stor bagdel er jo en kjempefordel :-) De svingbare hjulene fremme er veldig gode på det føret vi har nå i alle fall! Vinter med snø har jeg ingen erfaring med,desverre. Det er jo adapter for bilsete,men jeg har ingen kunnskap om hvilke bilseter som passer. Om det bare er er brio sitt,så vet jeg ikke noe om det setet...

VOgnen har jo en gedigen handlekurv,som er veldig herlig for en som er vant med teutonia s3 sin (forøvrig en veldig god vogn det også....)

Sportsdelen er veldig lett og hendig, men det er jo helevogna... Jeg tror vi sier unisont GO her inne for tiden.....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg trenger råd!!! 14 år 8 måneder siden #24169

  • Bessy09
  • Bessy09's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Brio GO virker veldig bra, ja! Men jeg leser også mye bra om Emmaljunga Cerox 360, eller Nitro City. Noen som har erfaring de vil dele?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg trenger råd!!! 14 år 8 måneder siden #24174

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg er ganske sikker på at Cerox 360 er en mye tyngre vogn...Nitro vet jeg en her inne har testet, men som vanlig husker ikke jeg hvem. Kunne det være Reipok????

Jeg for min del liker GO bedre enn Emmaljunga vognene,jeg liker ikke helt utseende...Men det er min mening. Har en venninne som har hatt setet fra Emmaljunga til sin sønn, og de har ikke vært fornøyde. Han vokste fort ut av det,det finnes ikke base til det (i bilen) så det er tungvindt å feste egentlig... Men det kan jeg jo egentlig ikke uttale meg om da vi ikke har hatt det selv ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg trenger råd!!! 14 år 8 måneder siden #24176

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Har ikke erfaring med noen av de nevnte vognene, så er kanskje ikke den rette til å svare, men kommer med noen synspunkter likevel ;)

Tror iallefall du er inne på en god type vogn, altså med fire hjul med to svingbare foran. Har selv bare hatt fire faste hjul og trehjuling, så har veldig lyst til å prøve en med svingbare forhjul om vi får flere. De virker stabile og samtidig lettkjørte.

Når det gjelder hvilken av disse vognene er det vanskelig å si hvilken som er best. Brio Go får jo jevnt over mye skryt, og særlig demping og lang sportsdel framheves, desssuten skal den bli kompakt sammenlagt.
Når det gjelder cerox 360 så er fordelen med den at man kan vippe over håndtaket og kjøre med de store faste hjulene fremst. Kan sikkert være en fordel på de verste vinterdagene. Men den er også den største og tyngste av vognene.
Nitro er vel mer som go, men har en annen type sittedel. Den er kortere, har annen type ryggregulering og den har helt flat liggestilling noen sportsdelen på Go ikke har. Go er derimot ergonomisk utformet, og jeg har personlig best erfaring med den typen sittedel til tross for at den mangler full liggestilling.

Så har vel Go den største bagen. Det, samt lang lengde på sittedelen, den gode demping, vekt og str på vognen og det at jeg liker utseende til Go best gjør at jeg nok hadde valgt Go av de tre.

Men så er det dette med smak og behag og ulike kriterier da ;)

Tror nok alle tre vognene er gode kjøp :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.711 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!