Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Hjelp meg med fargevalg!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hjelp meg med fargevalg!

Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23814

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Jeg skal altså ha vinterpose til Goen min. Vurderer også å skaffe meg en ny liten stelleveske, så jeg begynner på null når det gjelder matching.

Har jo grått trekk på svart understell, så føler jeg trenger litt freshe eller knalle farger. S bruker veldig mye farger, både jordbfarger og knallfarger (lite pastell), så rød pose utgår.

Kom med forslag til hvilken farge som passer grå og sort vogn! Gjerne med konkrette poseforslag ;)
Har kjempelyst påen voksi urban, men ve ikke om noen av fargene er friske nok :dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23815

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Voksi urban turkis eller den nye antrasitt som er litt gråduslilla :)

Jeg har jo vondt for å anbefale noe annet enn urban da, for jeg syns de er de aller beste posene på markedet :)

Den turkise er ikke dus altså, den er knall i fargen.. heheisblåturkis.. eller noe.. :p
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23816

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Selges den guloransje voksi urban enda? den er jo frisk og fin, selv om fargen ikke er knall. Og passer fint i fargene, men blir kanskje litt voldsom?
Og den gammelrosa hadde nok vært veldig fin selv om fargen ikke er så frisk. Den vil likevel gi mer farge til vognen, og sikkert veldig grei å finne stelleveske til.

Så er det jo den lilla odenwalder holly, den er heller ikke så frisk lillafarge men den er veldig fin, og gir egentlig nok farge. Denne posen finnes jo mange flotte farger, lime, knallblå, knallrosa. Så tror jeg den er på tilbud på barnas hus nå. Du kan se mange av fargene her:
www.babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cg...emplate=product_info

Så er det jo ticket 2 heaven sine poser. Jeg har vært veldig fornøyd med min, men har brukt lammeskinn i bunnen de aller kaldeste dagene. Finnes i mange flotte friske farger, og er heller ikke så dyr (betalte rett over 1000 kr for min lange (finnes i 94 og 115 cm)). Vet ikke hvilken farger den kommer i dette året, men den har kommet i masse fint før iallefall. Sett den både i lime, turkis, lilla, knallrosa, lys rosa. Verdt å sjekke ut
:)

Så får jo 7a.m. enfant posen mye skryt, den kommer vel også i flere fine farger. SÅ de hadde den på den nye nettbutikken de reklamerer for på framsiden.(nettsiden deres er www.7amenfant.com )

Ville valgt pose først, og så lett etter en matchende stelleveske etterpå :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23825

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Tror den gammelrosa er rååålekker i grå vogn, for den har litt gråe detaljer inni !

Jeg hadde 7 am til L, mange er fornøyde med den, men jeg likte den ikke. Ble solgt fort her..
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23830

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
7 am ser litt glinsende ut for meg :s
Den lilla odenwalderposen er fin, men fikk ikke den verst i test en eller annen gang?
Ticket to heaven har jeg aldri vært borti, men ser den er på tilbud på babyplaneten nå i farge nfuksia. Men den på bildet er grønn, så jeg får ikke sett fargen :angry: koster 499, så det er jo en super pris!

Men så ble jeg egentlig usikker på hvor knall jeg vil ha det. Den rosa voksi urbanposen ser så nydelig ut, selv om den er dus.
Hmmmm.. Hadde jeg hatt brun vogn hadd ejeg absolutt valgt den duse voksien, men siden den er grå har jeg hele tiden tenkt knall. Ik!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23831

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg synes det hørtes enda finere ut med den rosa urbanposen om den har gråe detaljer inni :) Tror absolutt det er nok farge jeg :) Men det er jo du som må avgjøre hva du vil ha!

Odenwalder kom dårlig ut ja, men det var helt rar test. HAdde ikke giddet å ta den seriøst. Gikk blandt annet på at den tok fort fyr, men det gjorde de andre også, var ikke mye som skilte. Og man bør jo uansett være forsiktig med åpen flamme og vognposer...
De aller fleste er utrolig fornøyd, men noen klager litt på at den kan bli litt klam der hvor bamsen er.

Ticket i fuksia er VELDIG rosa :) Jeg liker den godt, og den er knallfarget. Men det er fin rosafarge, så om du vil ha pose med mye farge er den sikkert ikke så dum. Og veldig god pris!
Google litt, på bildesøk eller noe så finne du sikkert bilde av den i den fargen :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23834

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Tja.. grå er jo en "dus" rolig farge, min personlige mening er at jeg ville ha "sprite" den opp med duse farger. :) Den rosa har lysegrå kanter inni, noe jeg syns er pent til den grå vogna. Jeg tenker at knall kan bli kræsj til grå vogn, men det er min mening. :)

Du må jo være komfy med det selv :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23835

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
har googlet og googlet uten å gfinne bilde av den posen i rosa/fuskia, men fant bilde av en rosa jakke fra Tth, regner med det er samme fargen. Og den var KNALL ja :laugh: Hadde hoppet over den NUH om jeg ikke hadde den voksien i bakhodet. Lurer litt på hvilken av fargene som står best til ymse klesfarger. Hmm.. Men 500 kroner da, mmot 1800 :s
Men så var det den lange levetiden til voksien da, med de to overdelene, og antisklien.
Æ s j, jeg må slutte å henge her inne :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23838

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
MariHønaMedHvitveis skrev:
Ticket to heaven har jeg aldri vært borti, men ser den er på tilbud på babyplaneten nå i farge nfuksia. Men den på bildet er grønn, så jeg får ikke sett fargen :angry: koster 499, så det er jo en super pris!

Denne er visstnok utsolgt, prøvde kjøpe den for en stund siden, men gikk ikke å legge den i handlekurven.....irr... ;) Tror babyplaneten er tom for ticketposer, men det står at de venter inn nye i aug/sept....
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23844

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
MariHønaMedHvitveis skrev:
Men så var det den lange levetiden til voksien da, med de to overdelene, og antisklien.

Om du kjøper den lange ticketposen varer den ut vognperioden, men den kan dyttes godt inn i fotenden så den tar ikke all verdens plass likevel. Og så har den antiskli :) Det har odenwalder også :)

Sånn helt uten tanke på pris ect så er nok urban en bedre pose, pga materialene den er laget av og det at man kan bytte på overdelene både med lengden men man kan vel også ha tynnere og tykkere overdel, stemmer ikke det?
Men om du kjenner at urban blir for dyr så er jo f.eks ticket mye billigere pose, selv til fullpris. Og så kan du jo evt sy ett nytt fint trekk til voksien du allerede har, tror ikke det er så vanskelig å få til :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23847

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Nei, begge delene er i samme materialer, men sammensettingen av ull i bunn og gåsedun i lokket, gjør at den puster mye bedre enn mange andre poser. Og dermed kan brukes i all slags vær.

L bruker sin som sovepose også, og de har den som annet bruk enn vogn i etterkant, det liker jeg med voksien.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23854

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg er fornøyd med min Odenwälder. Kunne tenkt meg den odenwälderlammy, men vi har stort sett alltid hatt lameskinn i bunnen uansett... Eneste problemet med posen er at den er for varm.... Men kan si meg enig i at dersom man ikke har skinn i den blir den litt klam....

Men felles for alle disse posene er vel at de kan tas i vaskemaskinog tørketrommel? Det er et PLUSS!!!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23855

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Forresten sånnn fargemessig ville jeg valgt rosa urban til grå vogn :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23862

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
hmmm, ja, jeg begynner å helle mot rosa faktisk. Altså, har hele tiden hatt lyst på enten lilla eller fuksia, men nå begynner jeg å tenke på en litt dusere rosa, mer sånn gammelrosa kanskje. Uansett om det ikke blir urban. hmmmmmm..
Lyserosa/gammelrosa er jo kjempefint i brunt, men mener dere det er fint til grått også altså?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23865

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Jeg vil tro en type gammelrosa som du tenker på vil være kjempefin til grått :) Iallefall det jeg ser for meg :laugh: ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23870

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg har flyttet de ned i den lyse sofaen nå, men vi har tidligere hatt duse rosa puter iden grå sofaen vår... Jeg synes kanskje det gir det hele et mykt og behagelig preg, i stedenfor den litt mer sjokkrosa varianten... (vi har det i den grå sofaen nå... ) Derfor tror jeg at vogna de vil bli smashing med gammelrosa eller lyngfarget tilbehør... *drømmemeglittbort*
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23871

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Kunne ikke vært mer enig! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23875

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jaaaaa, jeg eroverbevist! Det må bli gammelrosalyserosaish! Sitter og drømmer meg bort på stoffogstil nå, fy FLATE så mange fine stoffer det har kommet inn! jeg er nødt til å sy båd det ene og det andre i år skjønner jeg! Lurer på hvordan jeg skal få tid til både sying, forumet, skolearbeid OG gitarhero ;) :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23894

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Og jeg er veldig enig med Spentsmurf og LilleVirre angående farger ;)

Hmmm, må komme meg en tur på stoff og stil jeg også skjønner jeg :) Selv om jeg strengt tatt ikke helt skjønner hvordan jeg skal få tid til å sy jeg heller. Blir vel til at jeg må droppe pcen noen kvelder :P
Lurte på å prøve meg litt på noen bukser til guttene....Kanskje i overkant ambisiøst, men veldig lyst til å prøve ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23897

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
nå er det min tur til å sitte med hendene i fanget og nesen i sky og fortelle deg at det er så enkelt atte, det klarer du i en fei :p :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23900

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hihi :laugh: :laugh: Ja vi får nå se :laugh:
Må hvertfall prøve ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23901

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
forresten, jeg har jo vært på utkikk etter en slik liten stelleveske som bare er underlag og noen lommer

www.lilleprinsen.no/product/481820/Fleur...e-Run%99-Modpod.html

Skal jeg ta sort og hvit eller sort og hvit og rosa? Siden jeg jo skal prøve å fikse meg rosa vognpose.. hmmmmm..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23902

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
for jeg har jo tenkt å sy et par vognposer, og de blir jo ikke rosa alle sammen. Kanskje dumt å ha stelleveske med rosa på da. Den sorte og hvite vil jo passe alle vognposene. Særlig hvis jeg applikerer en sort og hvit hvitveis på dem. for eksempel. hmmmmmmmmmmm.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23911

Sort/hvit! Nydelig!! Kanskje jeg hermer!! ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #23912

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Hvis du tar den me rosa blir du jo ganske avhengig av å ha noe som matcher den, så jeg ville tatt svart/hvit ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med fargevalg! 14 år 8 måneder siden #24160

SY SELV SNUPPA!!!!!

Da får du aAKKURAT DEN posen du selv vil ha!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.907 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!