Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg?

noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23422

  • ping
  • ping's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 24
Leter etter en sportsvogn som er lett og snerten, samtidig som den er vendt mot deg. det beste hadde vært vendbar. Den må være solid og sikkelig med full liggestilling. skal brukes på vinteren til nyfødt baby. Har tenkt på noe i kategori timmy eller scooter?

Trenger bare at den kan brukes mot meg.

Takker for svar.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23423

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Hva med teutonia Mistral?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23424

  • ping
  • ping's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 24
det er jo en grei vogn,men tenkte ikke på kombivogn. ville gjerne ha en som er mindre og lettere. m er vel 5 kg tyngre og tar mere plass sammenlagt.ikke minst så koster den over det dobbelte.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23425

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Hmm, de fleste lettere sportsvognene er bare fremovervendt (noe som gjør de lettere enn kombi ala mistral).

Men ønsker du lavere vekt på vendbar vogn er jo Bugaboo, Brio Go etc gode alternativer.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23426

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Jeg ville ikke brukt noen av de du nevner, eller Buggis eller Go med sportsdel til en nyfødt baby. Er det noen grunn til at du vil ha sportsvogn til babyen?
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23428

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ops, så først nå at det var snakk om til en baby. Ja, da utgår Buggis og Go, hvis man da ikke bruker bag.

Lille og knøtta, du som har har god oversikt, finnes det en mindre og lettere vogn enn mistral da? Som er vendbar altså. Jeg kommer ikke på noen andre.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23434

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Ikke som har helt flat liggestilling, som etter min mening bør være et must til en baby. Men som sagt, så syns ikke jeg sportsvogn i det hele tatt passer til baby, selv ikke med pose oppi. Syns det blir for lite lunt og "passende".

Da bør det være bedre å gå etter en av "lettvekterne" med bag på syns jeg
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23435

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Men jeg tar det som en selvfølge at hun skal ha softbag i sportsvognen, og da blir jo mistral god og lun for en baby.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23437

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
enig med vogngal, sportsvogn med softbag er et helt fint alternativ. Særlig en med så lun kalesje og så dekkende fottrekk som teutonia.
Hun har vel sine grunner for å ville ha sportsvign :)

Leste forøvrig om en på nybakt som skulle ha softbag i GOen sin for å få full liggestilling. Men det blir kanskje litt trangt ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23442

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Flere softbager som passer fint i Go. :) Blir ikke trangere enn softbag i enkelte dobbelvogner :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23444

  • ping
  • ping's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 24
hadde tenkt å ha en softbag i sportsvognen.grunnen er at jeg ønsket en mindre vogn,er at jeg har dårlig rygg og det blir fort mye ut og inn av bil. vi har også liten bil og trang gang. Vi har i tillegg en søskenvogn og en vogn til den eldste
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23445

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
forstår deg godt :) Vi hadde simo kombi til jenta vår. Solgte den da hun var 4 mnd pga bekkenløsningen min, og så hadde vi henne i softbag til hun var 6 mnd og deretter i sportsvogn. Hun led aldri noen nød i softbagen, hadde både mistral og timmy med softbag. Begge ble mer enn lune nok, men jeg hadde nok ikke valgt timmy til helt nyfødt, det kan bli ganske så humpete pha dårlige hjul og a den er en god del stivere enn mistralen.

Du har ikke vurdert vogn med to svingbare fremhjul da? Eller trehjuling? Nå er det vel forskjell på nbekkenløsning og ryggproblemer, men det var først da jeg fikk svingbare hjul jeg ble helt bra. Altså det var bedre med den tunge teutonia spirit s3 enn med den lettere timmy-trilla, det var ikke vekten det gikk på, men hvordan jeg brukte kroppen når jeg trillet :)

Dette ble litt rotete gitt!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23446

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
tenkte mer på oppunder kalesjen, siden den er ganske smal. Men tror ikke det blir noe problem altså :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23447

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Jeg tror også at svingbare hjul er tingen. Jeg har hatt hard grad av bekkenløsning, samt jeg har prolaps og isjas utslag ofte, men det kom seg med lettere vogn, samt svingbare hjul
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23448

  • ping
  • ping's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 24
takker for innspill med svingbare hjul. noen gode forslag? kan ikke være for tung og stor sammenlagt da jeg skal en del ut og inn av bil. den må også fungere godt på vinter.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23449

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
skulle akkurat til å foreslå brio Go (som jeg har funnet ut er min drømmevogn, den er vogn nr ti på like mange mnd ;) ), men jeg har nok ikke store troen på den til vinteren. Eller, det kommer an på hvor du bor. Jeg bor på østlandet med MYE snø. Om du bor i feks bergen vil jeg ikke tro det er noe problem.
Ellers er det desverre veldig få som er vendbare, utrolig synd. Teutonia spirit er jo helt super med softbag. Men den er jo omtrent like tung som mistral. Tar også litt plass i bilen, men mest i høyden, vet ikke hvordna bagasjerommet ditt er jeg.. Men som sagt ang tyngden, med mindre du må ha vogna opp trapper i blok eller noe så vil jeg si at svingbare hjul gjør opp mye for et par ekstra kg. Du slipper å bruke rygg/bekken for å svinge, og det ha rmye å si.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23450

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
du skal mye inn og ut av bil så jeg nå ja, da er kanskje spirit litt tung. Jeg ville sett på Go om jeg var deg, med mindre du bor et sted med mye snø og dårlig brøyting.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23451

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Eller Bugaboo, den er ganske lik Go, men man kan kjøpe vinterhjul til den ;)
Den tar litt større plass sammenslått enn Go, men er veldig lett (9kg totalt), har stor og lun bag som følger med i "pakka". Og jeg kan sette den hel inn i bilen (vanlig stv, Mondeo) ved bare å vippe ned håndtaket :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23452

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
JEg må bare si at jeg synes GO er et dårlig forslag til liten nyfødt baby... Den er for barn fra tidligst 6 mnd synes jeg.

Av lette små trehjulinger har jeg vel ikke de helt store forslagene, men jeg tar utfordringern og leter litt ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23453

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
det er snakk om go med softbag da, ser ikke problemet med det?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23454

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
hva med teutonia lambda forresten? Den er vel lettere enn mistral?
Spørs hvordan den er på vinteren da :s
Mistral S, er den noe lettere enn mistral tro?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23455

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
denne har jeg selvsagt ingen erfaringer med, men kanskje dette kan være noe?!?!

www.crescentbaby.se/divainfo.html

men den er kanskje ikke lett og liten nok sammenslått eller god nok med softbag eller noe.. jeg bare fant den akkurat nå

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Siste endring: 14 år 8 måneder siden av Spentsmurf.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23567

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hva med teutonia fun? Den har svingbare forhjul, har vendbar sittedel og er en av de minste og letteste teutoniavognene men har likevel samme liggelengde og samme lune kalesje :) Ser de ofte til rundt 2500 på finn, og det er jo ingen upris :)

Ellers kan du jo også ta en titt på emmaljunga nitro :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23575

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg heier på Fun, Lambda eller Cosmo fra Teutonia i steden for Go, som jeg fortsatt mener er uaktuell for barn under 6 mnd, om man ikke bruker bagen. Softbag kan vel gå med plata i, for da gjør den lik at det blir helt flatt?

Og på noen av de teutonia modellene kan du vel også klikke på fashionbagen?!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23579

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Jeg er ikke fan av hjula hverken på mistral s eller fun, stive, små og grusomme. Men det er min mening :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23581

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jasså, da faller de igjenom også antar jeg... Det er virkelig ikke lett med vogner!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23584

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Nope er ikke det... :)

Mura4 er ikke lett sånn sett, men blir kjempeliten sammenlagt. (Legges sammen i to deler) og har knall stor softbag, setet kan man ha både mot og fra seg. Den har fire lufthjul
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23585

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Spentsmurf skrev:
Jeg heier på Fun, Lambda eller Cosmo fra Teutonia i steden for Go, som jeg fortsatt mener er uaktuell for barn under 6 mnd, om man ikke bruker bagen. Softbag kan vel gå med plata i, for da gjør den lik at det blir helt flatt?

Og på noen av de teutonia modellene kan du vel også klikke på fashionbagen?!

det var altså go med softbag med plate i jeg mente ja ;) lest om flere som har brukt det.

Hjulene på fun harjeg hørt mye dårlig om, og mistral s er vel lik vanlig mistral sine? Eller er det de elendige 50-hjula som er på spirit?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23630

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Mistral s har svingbare små forhjul, men det er hakket større en fun sine (tror jeg...). Bak kan man velge på samme måte som til vanlig mistral.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23631

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
MammasLilleVidunder skrev:
Mistral s har svingbare små forhjul, men det er hakket større en fun sine (tror jeg...). Bak kan man velge på samme måte som til vanlig mistral.

Stemmer.. men det er ikke mange mm/cm som skiller på diameteren :)
Og hjula bak er som vanlig mistral ja
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:noen som vet om en sportsvogn som er vendt mot deg? 14 år 8 måneder siden #23710

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
vet det er svingbare ja, jeg mente om det er samme hjulene som på vanlig mistral :)
Og det er det altså ;)
Synd man ikke kan få den med lufthjul! fremhjulene også altså.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.913 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!