Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Jeg trenger hjelp av dere kloke, vogngale damer!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Jeg trenger hjelp av dere kloke, vogngale damer!

Jeg trenger hjelp av dere kloke, vogngale damer! 14 år 8 måneder siden #23165

Nå har jeg endelig tatt steget og solgt spiriten! Er kjempeletta, for har egentlig aldri vært helt fornøyd med vogna. Så nå kan endelig jakten på den perfekte vogn begynne :cheer:

Jeg har en gutt på snart 7 mnd, så bagdel er utelukket. Jeg vil ha en lettkjørt vogn med lang sittedel (lang gutt) som takler både asfalt og grusvei (ikke dyp grus) greit. Har lyst på god plass under vogna (etter flere mnd med frustrasjon over spiriten :angry: ) og det er absolutt en fordel at vogna ser bra ut ;)

Sikler foreløpig på Brio GO og EW QTRO, men er åpen for andre forslag. Er usikker på GO'en sin manglende liggestilling, og er litt skeptisk til at man i EW ikke kan ha barnet mot seg...

Hjelp meg jenter!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg trenger hjelp av dere kloke, vogngale damer! 14 år 8 måneder siden #23171

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Brio Go skal gå greit på vanlig grus. Ville heller valgt den, og gjort som jeg skrev i en annen tråd her og bygget den opp litt i begynnelsen (lagt et lite teppet i dumpen der baken er, og lagt et skinn eller noe oppå. Da tror jeg det vil bli ganske bra). Er jo uansett ikke lenge til han er gammel nok til å ligge i den type liggestilling, og om han stort sett sover inne i sengen sin så hadde jeg ikke bekymret meg det minste for den liggestillingen.
Mange barn sover også veldig godt i ergonomisk riktige liggestillinger slik som GO har.

I og med at du vil ha lang sittedel så er det vel Go som har den lengste av den type vogner. Ellers blir det enten firhjulstriller eller tfk eller babyjogger city classic/elite(og det blir jo veldig likt oth. Hadde ikke du den også?)

Ellers synes jeg denne ser litt spennende ut:
www.emmaljunga.com/start.asp?lang=SE&country=SE

Men liker nok Go bedre utseendemessig, og den er også hakket lenger. Emmaljunga har generelt gode sittedeler og god trillekomfort da, så om du liker den så er den vel sikkert ett greit alternativ til go ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg trenger hjelp av dere kloke, vogngale damer! 14 år 8 måneder siden #23172

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ser nå at det står levering våren 2010 på den emmaljungavognen så det blir nok litt lenge og vente :P
Siden man fikk kjøpt de nye scooterene nå så trodde jeg kanskje denne var på markedet også, men da må man altså vente litt på den ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg trenger hjelp av dere kloke, vogngale damer! 14 år 8 måneder siden #23224

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Har du fått bestemt deg angående vogn? :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg trenger hjelp av dere kloke, vogngale damer! 14 år 8 måneder siden #23273

Huff, nei jeg sliter virkelig med vognvalget altså! Leser alt jeg kommer over (særlig ang GO og QTRO), men jeg har enda ikke fått mulighet til å teste vognene live. Har nettopp kommet hjem fra ferie, så satser på at vi drar og kikker en dag i løpet av neste uke. Det kjipe er at jeg ikke finner noen her i Stavanger som forhandler EW :(

Nå triller vi rundt med en gammel (2004-modell) OTH, og det verste er at jeg liker vogna kjempegodt....Forvirra ja!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg trenger hjelp av dere kloke, vogngale damer! 14 år 8 måneder siden #23293

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
hehe, oth er knall å trille ja. Uansett årsmodell sikkert ;)
Om du liker oth så godt så trenger du kanskje ikke noen ny? Evt. kjøp deg en vendbar en, siden ew vil være veldig lik othen...
Men du har jo uansett en ok vogn nå da, så da har du jo uansett god tid på å bestemme deg :) Valget blir jo ofte enklere når man får sett vognene irl også, håper det gjelder for deg :)
Ett spennende alternativ til easywalker qtro kan jo være maxi cosi mura 4 (som er vendbar). Ser på bildene til lille og knøtta (i den tråden som heter siste nytt herfra) at kalesjen der er blitt en hel del bedre og at sittedelen på den er større enn jeg trodde. Du kan jo ta en titt ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg trenger hjelp av dere kloke, vogngale damer! 14 år 8 måneder siden #23294

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Glemte å skrive at lille og knøtta her mura 3 (tre hjul), den finnes med fire hjul også. HJulene er ganske like på ew qtro, forholdsvis store svingbare lufthjul
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg trenger hjelp av dere kloke, vogngale damer! 14 år 8 måneder siden #23300

MammasLilleVidunder skrev:
hehe, oth er knall å trille ja. Uansett årsmodell sikkert ;)
Om du liker oth så godt så trenger du kanskje ikke noen ny? Evt. kjøp deg en vendbar en, siden ew vil være veldig lik othen...
Men du har jo uansett en ok vogn nå da, så da har du jo uansett god tid på å bestemme deg :) Valget blir jo ofte enklere når man får sett vognene irl også, håper det gjelder for deg :)
Ett spennende alternativ til easywalker qtro kan jo være maxi cosi mura 4 (som er vendbar). Ser på bildene til lille og knøtta (i den tråden som heter siste nytt herfra) at kalesjen der er blitt en hel del bedre og at sittedelen på den er større enn jeg trodde. Du kan jo ta en titt ;)

Vogna er kjempegod å trille, men den er jo ikke akkurat lekker :blush: Understellet er for så vidt greit nok, men stoffet er falma og ikke noe pent :S Så må nok ha ny vogn ja...

Takk for tips ang Mura, skal sjekke ut den tråden. Så faktisk på den da jeg var gravid, likte bagen veldig godt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.567 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!