Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Hvordan er erfaringene med 3-hjuls vogn om vinteren?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvordan er erfaringene med 3-hjuls vogn om vinteren?

Hvordan er erfaringene med 3-hjuls vogn om vinteren? 14 år 8 måneder siden #22904

  • silje
  • silje's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 2
Det er jo så utrolig mange typer vogner å velge i. Det som jeg tenker på er at jeg liker veldig godt vogner med 3 hjul, men kommer til å trille rundt om vinteren med bagvogn, så vil gjerne få noen tilbakemeldinger fra dere som har erfaringer og anbefalinger.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan er erfaringene med 3-hjuls vogn om vinteren? 14 år 8 måneder siden #22905

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Oth/Mb er ihvertfall god på vinterføre, andre har jeg ikke prøvd selv.
Men har hørt at Teutonia S3 ikke er så god på vinterføre, spes om d er kram/sørpe snø.. Da kladder d seg på forhjulet. Er fler her inne som har hatt den som har hatt problem me d ihvertfall!
EW er ganske lik MB så tror den og skal være grei på dette området ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan er erfaringene med 3-hjuls vogn om vinteren? 14 år 8 måneder siden #22918

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
TFK er vel også bra på vinterføre :-)

Spirit har jeg selv trillet på i hele vinter. Det fungerer greit 9 av 10 dager. De dagene det er kramnysnø kladder det seg i skjermen foran. Ellers er jeg fornøyd med vogna :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan er erfaringene med 3-hjuls vogn om vinteren? 14 år 8 måneder siden #22921

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Som nevnt over her er Oth/MB veldig god på vinterføre. Jeg har nå trillet den i 3 vintre, og enda ikke hatt problemer.

Hadde tidligere S3, og som Woopsy skriver er den ikke særlig god på vinterføre. I hvertfall ikke i kram snø, da kladder det seg skikkelig rundt forhjulet og den stopper opp tilslutt... Må sies at jeg bodde på et sted med mildt vinterklima den vinteren jeg hadde S3, så mulig den er bedre i kaldere vintervær.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan er erfaringene med 3-hjuls vogn om vinteren? 14 år 8 måneder siden #22929

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Kalde snøfrie dager, da er den super ;) Men i kramsnø er den pyton. Vi har mest kaldt snøvær her da.... hehe
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan er erfaringene med 3-hjuls vogn om vinteren? 14 år 8 måneder siden #22981

  • silje
  • silje's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 2
Flott med litt råd fra dere :) Vi venter førstemann, og har nettopp begynt å kikke litt rundt på vogner, det er jammen meg ikke lett!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan er erfaringene med 3-hjuls vogn om vinteren? 14 år 8 måneder siden #22982

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Lykke til! :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan er erfaringene med 3-hjuls vogn om vinteren? 14 år 8 måneder siden #22987

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Jeg syns Ew sky klarte seg mye bedre enn S3 på vinterføre. Men nå er jeg sånn sett litt fan av firhjulinger på skikkelig vinterføre. Men steder der vinteren er 1/4 av. året, og ikke som her, nesten 2/4, så syns jeg det er hipp som happ. :)

Lykke til med valg !
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan er erfaringene med 3-hjuls vogn om vinteren? 14 år 8 måneder siden #23050

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Var superfornøyd med OTH/MB og P&T på vinterføre, klarte seg supert begge vognen. Har forholdsvis milde vintre her, men har også trillet på 20 cm nysnø uten særlig problem (det er jo alltid litt tungt, men fungerte minst like greit som brio kombien vår). Og over brøytekanter så trillet jeg bare på bakhjulene og dro de over, og det er mye lettere og mer håndterlig med en lett trehjuling enn en tung med fire hjul. Men det var sportsvogn da, hadde nok vært mer forsiktig med baby i bag :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan er erfaringene med 3-hjuls vogn om vinteren? 14 år 8 måneder siden #23056

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, jeg dro s3 (bagvogna) over brøytekanter jeg, null problem.... Det jeg likte minst var da at jeg stod på fortauet med babyen i vegen.... Det andre problemet var at om jeg tok vogna først kunne man være sikker på at det var en "klump/hump/dump" akkurat der, slik at jeg kjørte meg litt fast.... hehe Det var det største 3-hjulsproblemet mitt i vinter.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan er erfaringene med 3-hjuls vogn om vinteren? 14 år 8 måneder siden #23078

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Jeg rakk aldri prøve EW på vinterføre. Den har jo større og bedre hjul enn spirit, og større også enn tfk, så hjulene er sikkert supre på vinterføre. Men om man bor i vinterland og vil være nædt til å dra vogna etter seg eller lirke over brøytekanter ville jeg ikke valgt EW. Den føltes skikkelig ustabil og nær veltet flere ganger da jeg dro den etter meg (på asfalt, grus, sti). Man må stabilisere med begge hender og hele kroppen for at den ikke skal velte, og det har man neppe krefter til når man drar på tunge, klumpete vinterstøvler og svyver og dytter og drar og løfter i snø :dry:

Altså jeg ar hatt ew, tfk og spirit, og tfk hadde desidert best trillecomfort, men var også den som veltet lettest (når jeg dro vpgnen ettter meg)!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvordan er erfaringene med 3-hjuls vogn om vinteren? 14 år 8 måneder siden #23086

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
vi skyver og drar og dytter og triller... Åh, så deilig det er med veger fri for is og snø...:)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.256 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!