Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd...
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd...

Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22901

  • Tirnanog
  • Tirnanog's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
*Rister oppgittt på hodet*... Nå tregner jeg eksperthjelp! Beklager at jeg ikke har vert aktiv på forumet her, men jeg kom for å få råd over hvilken barnevogn jeg skal kjøpe. Jeg forlot dere da jeg trodde jeg hadde bestemt meg... :( Men her er jeg igjen, og kun knappe 1 mnd igjen til termin!!!

Jeg bor i England så jeg må få tak i en vogn her. Jeg holder en knapp på Silver Cross og bestemte meg først for den Linear Sleepover. Så ombestemte jeg meg til Linear Freeway... helt til igår. Nå lurer jeg på Silver Cross 3D. Eneste jeg ikke liker med denne vogna er at når babyen vil begynne å sitte oppreist må jeg snu setet. Jeg får ikke ha babyen vendt mot meg lenger (etter 6 mnd). Er dette et problem tror dere eller synest dere at det er greit?

www.silvercross.co.uk/our-range/pram-systems/3D/ebony/

Noen forslag til alternative vogner?
- Vil gjerne ha 2 i 1 vogn slik jeg ikke trenger egen bag del
- 4 hjul, svingbare (liker ikke så godt 3-hjulere men kan la meg overtales)
- Sittedelen bør vere vendbar

Helt fortapt jeg nå :( Setter pris på all hjelp.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22902

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Jeg personlig ville ikke hatt baby på 6mnd vendt fra meg, og hvis du er usikker om du vil, er d kanskje lurt å satse på en du kan ha mot deg.

Jeg har ikke peiling på silvercross i d heletatt, så den vet nok du mer om enn meg :blush: ! Med Silvercross forbinder jeg den klassiske store bagvognen :P !

Om du skal ha svingbare forhjul tror jeg d er fler å velge i om du er villig til å ha duo (separat sittedel og bag).

Bugaboo Cam selges me både bag og sittedel i en pakke f.eks.
Her inne er d og mange som er fornøyde me Brio Go.
Både Camelion og Go er ganske like, begge er:
-vendbare
-har 4 hjul, 2 små svingbare foran
-ergonomisk sittdel
-lun kallesje
-lette og nette
-har mye ekstrautstyr

Go er i tilleg mindre sammenslått, men større oppslått.
Har bedre demping og trinnløs regulering av rygg.

Camelion har mulighet for å bruke maxicosi bilsete på med adapter, man kan vippe over håndtaket og kan bytte trekk på kallesje og sittedel.

Emmaljunga nitro city kan man vel bruke løs bag i mener jeg, og den har to svingbare hjul ala disse to andre ;)

Vet ikke hvilke vogner de selger i England da :blush:
Jeg er absolutt ingen ekspert, og er ikke helt sikker på hvilken vogn du er ute etter :blush:
Håper d vr litt hjelp, ellers er d sikkert mange andre som har bedre forslag her ;)
Håper du snart finner en du vil ha ;) !

Skal si ifra om jeg kommer på noen fler ;)

Lykke til ;)
Siste endring: 14 år 8 måneder siden av woopsy.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22911

  • Tirnanog
  • Tirnanog's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Jeg har ikke så veldig lyst til at babyen skal snues etter kun 6 mnd så det er derfor jeg er så i tvil om den Silver Cross 3D vogna. Silver Cross har mange andre praktiske og fine vogner, ikke bare den svære Balmoralen ;) Men de jeg har funnet så langt er litt store synes jeg. Silver Cross Linear Freeway er den vogna som "har det jeg er ute etter" men fortsatt litt stor i størrelse synes jeg.

Kikket på de vognene du nevnte men vet ikke om jeg har plass til den separate bagdelen, så jeg kunne tenkt meg en vogn som har "alt i ett".

Kikker fortsatt... i en jungel som er alt for stor for en som ikke har peiling :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22914

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Tenker at dersom du synes du ikke har lagringsplass til sportsdel mens du bruker bag etc så er det jo ganske greit å kjøpe bagdelen først, selge den når du ikke trenger den mer og så kjøpe sportsdelen..... bare en tanke...

jeg kjenner ikketil silvercross, annet en balmoral, som jeg gjerne kunne tenkt meg ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22917

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Vil bare si at på Bugaboo har man ikke egen bag, man fester bare stoffet til bagen på samme ramme som sportsdelen. Det vil altså si at uavhengig av om man bruker bag eller sportsdel, har man bare et "tøystykke" man må oppbevare ved siden av.

Som du sikkert skjønner av nicket mitt, har jeg vært igjennom et hav av vogner... Og min absolutte favoritt bagvogn er Bugaboo. I mine øyne er den perfekt fra nyfødt til ca 2 år, det eneste negative er at hvis man har stort barn eller ønsker å bruke vognen til barnet er 3 år, kan det muligens bli litt for trangt for barnet mot slutten.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22920

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Oj, det der viste jeg ikke Vogngal, men hvordan fungerer det?! Ser det liksom ikke helt for meg... hehe Bildeserie?!?! PLEASE! :-D
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22922

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Nå har jeg ingen Bugaboo å ta bilder av da (snufs, savner den vognen)

Men du vet den rammen på bugaboo vognen, der trer man enten på sittedelen eller så fester man bagen med mange borrelåser. Så når baggen ikke er i bruk, er den bare en plate med madrass og myke kanter som faller sammen. Skjønner? Og så var det meg og den forklaringen min da :laugh:
Skal sjekke om jeg kan finne et bilde av den på finn eller noe?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22923

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Her er bilde av en frog, men samme prinsipp som på cameleon:

www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=1820...TypeId=67&areaId=487
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22925

  • Tirnanog
  • Tirnanog's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Men denne Bugaboo'en kan man ikke bruke fra nyfødt? Synes å huske at dama i butikken igår sa at men ikke kunne legge ned ryggen, helt flatt liksom?

Den 3D vogna jeg snakker om har samme prinsipp som du nevnte; det er bare et trekk du tar på for å gjøre det om til en bagdel, og sidekantene er myke.

Argh! Skulle ønske den 3D vogna var litt mer fleksibel slik sittedelen kan vendes mot meg!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22926

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Bugaboo kan brukes fra nyfødt. Den har faktisk en av de største bagene på markedet. Det vil altså si at du kan bruke bagen så lenge du måtte ønske. Og når du vil skifte til sittedel, bare bytter du trekket på vognrammen. Og i tillegg har Bugaboo en av de beste sittedelene til de aller minste, fordi den er så liten og nett (men samtidig lun).

Og det beste av alt, er jo at du kan ha barnet vendt mot deg.
Siste endring: 14 år 8 måneder siden av Vogngal.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22927

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Buggisen er knallkul! bastabom punktum finale
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22928

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg heier på at du kjøper deg en buggis jeg, den tror jeg du vil bli superfornøyd med.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22931

  • Tirnanog
  • Tirnanog's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Hvilken Bugaboo er dette? Det må vere en annen den dama mente da. Er ikke lett å ikke ha peiling og i tilegg vere gravid og vimsete :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22932

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, tror Bugaboo er den vognen som oppfyller alle kravene dine (i og med at du er avhengig av at du ikke kan oppbevare en bag/sittedel separat).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22933

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Den vi snakker om er Bugaboo Cameleon. Alle Bugaboo modellene har bag (og kan selvfølgelig brukes fra nyfødt), utenom Bugaboo Bee som er en trille (men den har flat liggestilling, og kan også brukes fra nyfødt). Så med andre ord kan alle Bugabooer brukes fra nyfødt! Så du er nok blitt feilinformert.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22935

  • Tirnanog
  • Tirnanog's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Hehe, jeg tror jeg faktisk stoler litt mer på dere enn dama i butikken :)
Er det denne dere mener?
www.nurseryworldonline.co.uk/bugaboo-cam...enim-007-p-2286.html
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22936

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, det er cameleon. Men det du har linket til er en 2007 modell, bare så du er klar over det.

Du kan lese mer om vognen her: www.barnevognguiden.no/bugaboo/bugaboo-cameleon.html
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22938

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Her er det mange som kan MYE om vogn, og de fleste har nok desverre opplevd å få feilinformasjon av butikkansatte...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22939

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Empa her inne har lagt ut bilder av sin Cam ganske nylig, så sjekk bildetråden... Empa fikk en datter for noen få uker siden. :-D

Du får også Cam på tilbud hos Barnashus nå, det ser du jo på toppen av siden her... Men det erjo i Norge så regner vel med det er vanskelig for deg.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22942

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
På d ene bilde her er d bilde av vognen og bagdelen ligger i en pose ved sidenav på gulvet. Den er helt flat og tar liten plas ;)

www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18372164

Noen ganger er d og bedre å se sånne private bilder enn produsentbilder for å få bedre inntrykk av hvordan vognen er :)

Du kan og gå inn på bugaboo.com, der har de også videosnutter av hvordan vognen er i bruk ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22943

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Her kan du også se den i flere varianter ;)

www.barnevognguiden.no/forum/den-store-b...etraaden/Page-2.html
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22944

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Og nå har jeg vært på nærmeste butikk og tittet på den, simo 124, timmy og kjøpt en reflex allværsdress!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22949

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Spentsmurf skrev:
Og nå har jeg vært på nærmeste butikk og tittet på den, simo 124, timmy og kjøpt en reflex allværsdress!

Og hva syns du :P ?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #22951

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, skal lage en egen tråd jeg, for kan jo ikke kuppe denne totalt!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #23012

  • bigmama
  • bigmama's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 817
Cameleon ambefales. Baggen er kjempe stor og har den lenge. Det er mye ekstra utstyr du kan kjøpe til den og har den leneg. Eneste ulempen er at den mest trolig ikke varer ut vognperjoden for sportsdelen er ikke så lang i ryggen.

Det går også ann å kjøpe ekstra ramme til den når man ønsker å brukke bag og sportsdel. Da slipper man å bytte om hele tiden;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #23024

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg er spent på hva du lander på jeg. Gi beskjed!;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #23048

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Enig med de andre er, tror Bugaboo Cameleon vil være en perferkt vogn for deg :) Og den er lett å få tak i, og mener den er billigere i England enn her hjemme (den var iallfall det). Da kan du jo kjøpe i England og selge i Norge, så blir den ikke så dyr :P
Om den varer eller ikke varer ut vognperioden kommer jo an på str på barnet også, for noen varer den greit ut vongperioden eller i det minste så lenge at det er helt ok å gå over til en liten, lett trille.

Brio Go, Stokke xplory og Britax Vigor 4 selges også i England, men der er det jo separat bag og sittedel så da var det det med plassen da...

Ville valgt vendbar vogn, synes det er alt for tidlig og ikke ha mulighet til å snu vognen når babyen kun er 6 mnd.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg er helt fortapt i jungelen av barnevogner! Trenger råd... 14 år 8 måneder siden #23059

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg kjenner jeg håper du velger Cam. For den vet jeg at du får solgt lett i Norge om du er misfornøyd, og da vil du nok som MLV sier tape mindre for "alt" er jo billigere utaskjærs Norge....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.970 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!