Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Brio Race
 

Kjempegod sportsvogn!!

Tilfredshet:
 
10.0
Omtalt av MammaOgMy
August 22, 2011

Vis alle mine omtaler
 
Sist oppdatert: August 22, 2011

Har nylig kjøpt 2011-modellen av Brio Race, som jeg så langt er storfornøyd med! Det understrekes at dette er en ren sportsvogn, og den må bedømmes deretter, men er etter min mening en fantastisk sådan!

+ Veldig god demping
+ Ratt kan monteres på frontbøylen (ekstrautstyr)
+ God og oppreist sittestilling (mine barn har aldri trivdes i de "moderne" sportsvognene/trehjuligene. De kommer seg ikke ordentlig opp for å følge med, men sklir ned i setet, på grunn av at selve setet ofte heller nedover/bakover og at ryggen er for tilbakelent)
+ Ryggen kan legges så og si helt ned, dermed god sovestilling (for barn over 6 mndr vel og merke)
+ Behagelig polstring på rygg og sittedel, og til og med en liten hodepute
+ Regulerbart fotbrett
+ Lang rygg, god plass til lange barn
+ Stor (og den er faktisk stor!) handlekurv, som også er lett tilgjengelig selv med ryggen lagt ned
+ Til tross for at det er en sportsvogn er den ganske lett (kun 11 kg), og tar ikke stor plass sammenlagt heller
+ Pris (1990 på tilbud, har sett tilsvarende også andre steder)
+ Mange fargemuligheter, fin å se på
+ Liker at det er teleskopjustering på handtaket
+ Punkteringsfrie hjul

- Ser at andre mener det motsatte, men jeg synes den dessverre er litt smal i sittedelen, tror det kan bli trangt med tykk pose vinterstid
- Lav maksvekt (15 kg) med tanke på at dette som nevnt er en sportsvogn, og derfor - i vårt tilfelle iallefall - beregnet å vare ut vognperioden
- Litt stusselig kalesje synes jeg, spesielt dersom den er ment å brukes som sovevogn

Selv om den ikke har svingbare fremhjul, synes jeg den triller overraskende lett, faktisk lettere enn enkelte trehjulinger vi har hatt. I tillegg er den veldig godt egnet også på vinterføre. Komforten for jentene mine (som jeg setter høyere enn min egen) er utmerket, på grunn av den nevnte gode sitte- og liggestillingen og dempingen, og jeg er dermed fornøyd, alle de andre positive tingene er allikevel en god bonus :) Ser riktignok at mange av de egenskapene jeg lister som positive er nye på 2011-modelllen, viktig å understreke det. Har (dessverre) hatt en del vogner, men denne er den eneste jeg anbefaler videre!! Kjempegod sportsvogn til en fin pris!

 

Powered by JReviews