Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Babyactive Q trille
 

Babyactive Q trille fra no1barnevogn.no

Tilfredshet:
 
9.0
Omtalt av juliecv.blogg.no
May 03, 2011

Vis alle mine omtaler
 
Sist oppdatert: May 03, 2011

(Dette er en omtale med bilder og film klippet fra min blogg. For å se bildene og filmen kan man ta en titt på http://juliecv.blogg.no/1304365847_vi_tester_babyactive_.html)

Ja, nå har vi fått testet trillen fra Babyactive lenge nok til at jeg føler jeg kan gi en utfyllende omtale.

Som en liten unge på julaften gikk jeg på postkontoret og hentet denne spennende pakken som jeg ventet på i overkant av 4 uker (pga litt påskeforsinkelser).

FØRSTEINNTRYKK: Denne trillen er ikke 7 kg. Beklager å måtte si det. Selv uten hjul, bøyle og kalesj. Det minste jeg fikk vognen til å bli på min digitale vekt var 8,4 kg, og da hadde jeg strippet den helt ned og fjernet det som fjernes kan (utenom tøykurven under, så dere kan få trekke 100 gram for den). Det skuffet meg litt, for en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte vognen var på grunn av vekten. Men for all del, det er ikke en tung trille. Bare tyngre enn no1barnevogn/Babyactive skal ha det til.

ANDREINNTRYKK: Kanskje de ekstra 1,5 kiloene ikke var så nøye, den er jo så liten og nett ellers.

For dette er en veldig praktisk, nett og fin trille som absolutt er verdt pengene. Og jeg tør nesten å sammenlikne den med vogner for dobbel pris.

PÅ T-BANE/BUSS: Jeg reiser mye med kollektiv transport der vogner ofte er hodebry - spesielt når den tredje barnevognen kommer inn på bussen, eller når folk skal komme seg forbi vognen og inn på t-banesetene. Babyactive Q er derfor en drøm å ha med på kollektiv transport - for den bruker nesten ikke plass.



I FORHOLD TIL EN REISETRILLE: Vognen har store gode bakhjul som gjør det mulig å manøvrere også på ulendt terreng. Istedenfor å ha to separate håndtak som de fleste paraplytriller har trillen ett ergonomisk utformet håndtak som gjør at man kan styre med en hånd. Ryggstøtten kan legges helt ned som mange reisetriller ikke kan og den har en praktisk brems med fjærer som låser begge bakhjulene istedenfor en brems på hvert bakhjul. Trillen virker også mye mer robust enn en paraplytrille.

Den er litt tyngre enn en reisetrille og der man kan være heldige å få med seg paraplytriller inn på fly tror jeg denne blir akkurat litt for stor til å møte på noen som er greie nok til å sende den med deg.



I FORHOLD TIL ANDRE HVERDAGSTRILLER: På nivå med dyrere triller, men for prisen av en billigere trille. Jeg liker spesielt de svingbare forhjulene som gjør at man kan snu på en tiøring, og siden det er to hjul blir den litt mer stødig hvis man skal opp en høy kant enn med ett forhjul. Sittedelen ser noe kortere ut enn enkelte andre triller, men det er ikke noe jeg legger merke til når ryggstøtten er i sovestilling.

Trillen er enkel å slå opp og ned, og slik ser det ut (se youtube: Babyactive Q folding and unfolding)

?

*puh* Dette ble en lang anmeldelse. Håper den var nyttig om noen vurderer å kjøpe den i hvert fall.

 

Powered by JReviews