Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Simo 124
 

Helt OK vogn, ikke noe mere.

Tilfredshet:
 
5.0
Omtalt av xantica@hotmail.com
March 12, 2011

Vis alle mine omtaler
 

Jeg har en datter på 1 år, vognen passet ikke for oss i det hele tatt, så den ble satt bort som ekstravogn hos besteforeldrene...

MINUS: Vogna er rett og slett svintung, over 17 kg! Den veier like mye som en kombivogn, den tar stor plass i bilen, og pga størrelse/vekt er det et slit å ta den inn og uten av bilen. Så da kan jeg like så godt bruke kombivognen istede for en sportsvogn som det er like mye slit med.

Den virker noe stiv og tung og trille.

Handlebagen under er ALT for liten.

Synes det er dumt at det ikke går ann å løfte/fjerne bøylen som går over bena, for skal du ha en pose i vogna blir det svært trangt for bena.

Veldig dårlig feste for fottrekket. Og fottrekket blir festet så høyt oppe at jenta mi ser ikke ordentlig ut av vogna når vi triller og trekket er på.
Samtidig er kalesjen så stor, at det blir et stort "hull" inn i vogna, så vær og vind blåser rett inn på jenta mi, og det kommer masse sol inn, så hun får både sol i øynene om sola har rett vinkel og det blir så lyst at hun plages med å få sove.
I tillegg er stoffet på fottrekket og kalesjen litt merkelig, når det er kaldt ute blir det helt stift og hardt, akkurat som om det fryser.

Jeg vet at di ikke anbefaler full liggestilling til store barn pga at tunge barn gjør at ryggen vil gi etter litt og barnet kan ende opp med å ligge i nedoverbakke.
Men syntes ryggen var såpass høyt oppe at jenta mi lå ikke behagelig.
I tillegg er det veldig lite polstring i ryggen/setet på vogna så jenta mi blir liggende "oppå" ryggen om dere skjønner, istede for at det hadde vært såpass polstring at hun "sank" litt ned i stoffet. Dette endte med at hun hadde en tendens til å falle over på en side og bli sittende skjeft.

Prisen er veldig stiv, med tanke på hvor lite nyttig vogn du får for pengene.

PLUSS:
Dette er en veldig stabil og stødig vogn. Den har gode store lufthjul og gode dempere. Den tar seg godt fram på vinteren og i ulendt terreng(om du har muskler nok til å gå med den der da) :).

 

Powered by JReviews