Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Firstwheels City Elite
 

Er kjempefornøyd med denne vogna

Tilfredshet:
 
9.0
Omtalt av MamiK
March 05, 2011

Vis alle mine omtaler
 

Dette er min aller første vogn, og den ble kjøpt inn, brukt, i god tid før lillegull ble født. Jeg har ALDRI angret!

Bra med vogna:

Bagen er kjempelang, mye større enn eks OTH.
Kjempelett å manøvrere
Hjulene kan låses foran (enkelt)
Store lufthjul
Sittedelen kan vendes begge veier
Ergonomisk riktig sittedel
5-punkts sele
Bøyle (bumperbar)
Lett å klappe sammen
Tar LITEN plass
Lett vogn
Er god på ulike fører - asfalt, butikk, brostein, skogsstier (tilrettelagte), snø
Bagdelen har håndtak i kalesjen, slik at man kan bære bagen (i motsetning til eks Bugaboo)
Det følger med stelleveske som kneppes på egen stang til stelleveska
Det er god plass til eks .koppeholder og ekstra kroker
Justerbart håndtak (til ulike høyder)
Følger med trekk til dypvogn
Følger med stelleunderlag i stelleveska
Er kompatibel med Maxi Cosi bilsete
Stødig (har kroker på begge sider som jeg har hatt flere kilo matvarer på)
Og sist, men ikke minst, vogna er BILLIG

Minus ved vogna:

Kalesjen på sittedelen er kort, som noen andre nevner. Blir derfor ulun.
(kan løses ved å kjøpe kalesjeforlenger/solskjerm)
Bremsen blir litt hard, men har ikke blitt noe problem for oss.
Er ikke den beste vogna i masse snø pga små hjul foran


Jenta vår er født i juli, og vi brukte bagdelen frem til februar. Da byttet vi fordi hun ville opp. Bagen passet fortsatt. Pga mye snøvær og dårlig føre har vi brukt en ekstravogn vi hadde stående (Teutonia Y2K) noen få ganger nå i vinter. Ellers har vi kun brukt vår vogn på all slags føre.

Jeg var veldig spent på om vogna egnet seg for ulikt føre. Vi har brukt vogna til å gå tur i skog der det er laget brede, gode stier (uten røtter, stein ol), og det går kjempefint.

Vogna er en drøm å manøvrere, spesielt i butikker, på buss, i heis osv. For oss som bor i leilighet og må ha vogna inne er det også et poeng at den tar liten plass.

Ligner veldig på Bugaboo Cameleon, hvis noen kjenner til denne vogna. (Bare at dette er en rimeligere versjon/kopi).

Selv om jeg skryter uhemmet av vogna, vil vi nok komme til å ha en ekstravogn, spesielt mot neste høst/vinter. Ser for meg at vogna er genial i sommer, lett og deilig for barnet å sitte i. Som en robust trille. Men mot vinter, og større barn vil vi nok ha en vogn som er enda lunere.

PS. Nå i vinter har vi brukt en god dunpose i vogna, så vi har absolutt ikke følt at hun har blitt kald. Det er mer at vogna skjemer lite for vind og vær.



 

Powered by JReviews