Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Brio Race
 

Brio Race 2011

Tilfredshet:
 
8.0
Omtalt av Spentsmurf
February 02, 2011

Vis alle mine omtaler
 

Dette er en forbedret utgave av tidligere Race, og vi snakker nå en liten utfordrer til Emmaljunga Scooter. 2011 utgaven har nemlig nesten flat liggestilling! Dette er flott, synes jeg.

Vogna har en god pris, og man får etter min mening mye trille for pengene. Vogna er god å trille. Den fungerer fint (utenproblemer) på snø og isføre. Selv om hjulene er litt glatte er ikke dette noe problem på vinterføre, så slik sett er den en helårstrille da den også er lett å trille inne på senter. Pga årstiden har jeg ikke fått testet den ut på barasfalt og grus, men antar at den fungerer fint også på slik føre.

Vognen har grei fjæring. Setet er litt smalt, men det er fin plass til stor 2 åring med vinterdress og teppe. Setet er også langt, slik at det er god plass til både å ligge og sitte. Vognen er godt polstret og har faste romslige seler.

Siden bumperen er fastmontert og ikke mulig å ta av, kan det nok bli litt trangt med stor vinterpose og store barn. Positivt er det at man kan feste ratt til bumperen.

Det er også kommet tilleggsutstyr som stormtrekk, dette tror jeg at jeg vil kjøpe til min vogn. Brio har også masse fint annet utstyr som passer vognen, f.eks strollershoppere, handlenett og mange fine seat insert og fleeceposer. Vogna kommer også i mange fine farger, så her bør det vær enoe for en hver smak.

Det som er kjipest med vogna er kalesjen. Den har en simpelfestemekanisme, og når man bruker kalesjestrammerene så må man liksom holde godt i kalesjen så den ikke spretter av. Den gjør sikkert ikke det, men det føles litt slik. Stoffet i kalesjen blir også veldig stivt når det er kaldt. Kalesjen er heller ikke av de mest lune, men da dette er en trille synes jeg den er mer en god nok. Men her er det forbedringspotensiale.

Håndtaket har teleskopjustering. Det er lett å justere, og dette er en vogn som passer for de lange. Jeg synes selv at vognen er litt høy når den er på sitt laveste, men da jeg er glad i heler på skoene mine går det fint. Ved rask gange med enormt lange skritt klarte jeg å sparke bort i handlekurven ved et par anledninger, men dette er ikke noe utpreget problem (og jeg gikk nok litt unormalt for å teste om det var et problem....)
Det som trekker ned for meg er utformingen på håndtaket. Det er litt smalt, noe jeg føler er litt anstrengende når jeg triller. Kan ha noe med kombinasonen av litt høyt håndtak... Men, dette er en god trille og jeg tror faktisk den kommer til å få bo hos oss en liten stund.

---

Jeg satte for å teste maxi cosi setet vårt opp i trillen og der stod det overraskende stødig! Bilder av dette er lagt inn på forumet! :)

 

Powered by JReviews