Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Brio Go
 

Brio Go som bagvogn

Tilfredshet:
 
8.0
Omtalt av Spentsmurf
February 02, 2011

Vis alle mine omtaler
 

Endelig!

Da jeg skrev min omtale om Go var jeg nyforelsket og hadde kun testet sportsdelen. Go har å bodd hos oss siden juni 2009. Den har bodd her sammen med andre vogner og alene. Det rare er at jeg er like "forelsket" i min Go.

Vi har fått nytt understell, da vi opplevde noen barnesykdommer mtp hjulene. De små hjulene foran låste seg i tide og utide. Helt av seg selv. Dette har ikke vær tnoe problem etter at vi fikk nyt understell november 2009. Så dette er utbedret av Brio, og er en garanti sak.

Brio og butikken var også veldig ok å ha med å gjøre da vi var uheldige med den plastikkduppeditten man justerer ryggen med. Den knakk før jul 2010, da vi var ute i kulden :( Men, vi var utrolig heldige og fikk helt ny sittedel som plaster på såret! :D

Det var litt villspor i forhold til bagen jeg hadde tenk å snakke om. Bagen jeg har en 2010 modell, og altså ikke den helt nyeste.

Jeg er veldig fornøyd med bagen til min 2 mnd gamle datter. HUn har god plass, også med pose. Vognen er veldig lett og god å trille, også med bag. Synes ikke det er store forskjellen med sportsdel/bagdel. Det som er litt rart er at bagen ser ut til å gynge/vugge en god del på understellet, klarer desverre ikke forklare helt dette. Så kanskje jeg får filme det???

Jeg er litt spent på hvor lenge hun kan bruke denne bagen av flere grunner. Den har litt lave kanter synes jeg. Den er også litt smal og er jo ikke av de største (mål 76 cm lang og 31 cm bred) Negativt er det også at Brio ikke har brukt det som er så positivt med sittedelenskalese på bagdelen. Sittedelens kalesje går jo langt fremover og er veldig lun og skjermende, på bagdelen er denne mer "laidback" og vognen er ikke veldig lun. Dette ser likevel ut til å være litt forbedret på 2011 modellen. Om man bruker stromtrekket på bagen luner likevel dette godt, så jeg synes tross alt ikke dette er et så stort problem. Bagen er igrunn veldig sammenlignbar med fashionbagen til Teutonia som vi hadde til eldste. Det jeg savner i forhold til den bagen er et bærehåndtak i kalesjen, men bærestroppene som er på siden av bagen veier opp for dette. Mens stromtrekket til fashionbagen var temmelig lite og ubrukelig med pose under, fungerer Brio sitt godt.

Kort oppsummert synes jeg bagen til Brio Go er en god babybag, som er intim og fin for de minste barna. Det som trekker ned er at den fint kunne vært et par tre cm lengre og noen cm dypere. Og ikke minst en lunere kalesje. Altså kunne den fint vært hakket større. Det som er positivt er at vognen er god å trille med bagen på. Bagen har et pent og stilfult design med pene linjer (dette kommer faktisk bedre frem når man ser den irl enn på bilder). Og ikke minst er dette en bag som fint kan brukes til de fleste barn frem til 6-7 mnd alder.


----

En annen ting jeg vil fremheve ved Brio Go er at selv om sittedelen ikke er helt flat så fungerer den med softbag. Vi har selv brukt vår sittedel med Emmaljunga sin softbag, og det har vært en hendig løsning for oss. Det ligger flere bilder av Go med softbag i bildetråden i forumet, både teutonia (den var litt for stor) og Emmaljunga, den passet perfekt (vi har en eldre softbag, som jeg tror er for tvillingvognene...)

 

Powered by JReviews