Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Koelstra Latinique
 

Hvorfor har ikke flere oppdaget denne vognen???

Tilfredshet:
 
9.0
Omtalt av SophieS
November 04, 2010

Vis alle mine omtaler
 

Jeg elsker denne vognen!

Jeg hadde mange kriterier for valg av vogn, og brukte veldig lang tid på å bestemme meg. Jeg skulle ha 3hjuling, duo, vendbar sittedel (viktig!), svingbart hjul foran med mulighet for å låse, store luftdekk, stødig med liten risiko for velt (har hunder) og håndbrems. Det var ikke mulig å tilfredstille alle kravene, men det eneste latiniquen mangler er håndbrems!

Vi har nå brukt denne vognen i snart 8 måneder, og har brukt den både i dyp snø, slaps, is, asfalt, grusvei, skogsvei, kjøpesenter og mere til. Vi har også brukt både bag og sittedel, og jeg må bare si, denne vogna leverer! Den er utrolig stødig, og den har aldri vært i nærheten av å velte, selv i skrå bakker med hunder trekkende på siden.
Bagen er mer enn stor nok, min laange frøken får fortsatt plass i den. Vi måtte riktignok bytte til sittedelen allerede ved 5 måneder da frøkna ble rasende galen av å ligge nede i bagen. Da var jeg sjeleglad for at jeg insisterte på å ha vendbar sittedel! Det har aldri vært noe alternativ for meg å ha ungen vendt vekk fra meg, i alle fall det første året. Sittedelen er fin i utformingen, lett å stille ryggen med utvendig trinnløs stropp.

Vogna er litt "slarkete" i styret og kan "bråke" litt. Jeg synes mountain buggy virker som en mer solid vogn. Men sammenlignet med mb har latiniquen vendbart sete og blir fem cm kortere sammenlangt. Det betyr at jeg får den inn i min octavia stasjonsvogn på tvers (eller langs, alt etter hvordan man ser det ;), slik at det er plass til både vogn og hund uten problemer. Sammenlignet med feks tfk er Latiniquen vesentlig stødigere. Latiniquen er også en av de desidert letteste vognene du får tak i , og vekt er et stort poeng om man skal bruke den i skogen, har mange bakker osv.

Positivt:
- vendbar sittedel
- lett
- lettkjørt
- gode hjul
- kort lengde sammenlagt
- stødig
- enkel å legge sammen
- stor babybag (med plass til både stor baby og x-stor dunpose)
- gode regntrekk som tåler vestlandsvær (savner lufte- /titteluke på trekket til sittedel, men det har vi enkelt klippet ut selv)

Negativt:
- mangler håndbrems

Det beste av alt, frøkna elsker vogna!

 

Powered by JReviews