Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Mountain Buggy Urban Jungle
 

Mountain buggy 2010

Tilfredshet:
 
7.0
Omtalt av Empa
September 22, 2010

Vis alle mine omtaler
 

2010 modellen var min 4. urban jungle. Hadde tidligere hatt 07 (dobbel),08/1 0g 09 modell. Var veldig spent på forbedringene på denne vogna kontra de eldre modellene, og det at produksjonen var flyttet fra New zealand til Kina.

Kalesjen var stort sett forbedret. Hadde den modellen med knapper bak til å kneppe igjen glipen (et must for oss som bor i Norge synes jeg). Synes kalesjen på den nye modellen er litt lunere fordi den har solskjerm, som også vil bidra til at det blir litt lunere på vinteren. Bra at man også kan skyve frem kalesjen slik at man kommer til barnet når man triller, uten å måtte gå fram.

Men her stopper forbedringene i mine øyne. Jeg opplever i sin helhet at Mountain buggy har fått forringet sine kvaliteter.

Bredere hjul har gjort at trillekomforten ikke oppleves som fullt så god som på de eldre modellene (dog en bra trillekomfort tross alt). Smalere understell har gjort at vogna føles mer ustabil, synes den vipper lett bakover om man bare trykker litt på styret, eller har en litt tyngre stellebag der.

Tekstilene er ikke av samme kvalitet som på de gamle, på 2010 modellen oppleves tekstilene som billigere.

Selene er blitt av dårligere kvalitet og uhamslige, de gamle selene var mye bedre. Liker ikke at man må ta løs selene helt for å feste i vognpose, på den gamle modellene var dette mye lettere! Og de beskyttelsesputene på selene er bare i veien! Rett og slett ekle seler.

Handlekurven er liten.

Understellet ser ikke like bra ut, og lyser ikke av samme kvalitet som på de eldre modellene.

Føles litt som jeg slakter 2010 -modellen, men jeg må bare være ærlig. Denne modellen er en bra vogn, men er i mine øyne ikke like bra som de eldre. Så om du står mellom en 09-modell og en 10-modell er mitt råd at du velger 09 modellen ;)

Endte til slutt med å selge denne vogna og heller kjøpe en Emmaljunga city cross som jeg er mye mer fornøyd med.

 

Powered by JReviews