Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Maclaren Techno XT
 

Bra trille, men verdt pengene?

Tilfredshet:
 
7.0
Omtalt av YummyMummy
April 09, 2010

Vis alle mine omtaler
 

Jeg har nylig vært på sydentur og anskaffet en Black on Black MacLaren XT i den forbindelse. Har hørt mye positivt om trillen, og kjøpte den siden jeg ikke har særlig erfaring med eller peiling på triller.

Jeg er greit fornøyd. Synes ikke den var så topp som jeg har fått inntrykk av.

Positivt:

- god polstring og sittestilling for barnet (bedre enn mange andre jeg har sett).
- full liggestilling
- kjekt å kunne forlenge kalesjen enkelt med en glidelås slik at den skjermer helt for solen.
- passe størrelse og vekt
- Praktisk regntrekk følger med, enkelt å sette på.
- justerbar setelengde, kjekt når barnet skal ligge.
- trekket kan tas av og vaskes


Negativt:

-Det sorte stoffet tiltrekker seg utrolig mye støv og dritt og ser fort møkkete og falmet ut. Dette til tross for at jeg impregnerte stoffet før bruk.
- Synes trillekomforten bare var ok. Fin på helt glatt underlag som innendørs og fin asfalt. Overhodet ikke bra på steinbelagt underlag (ikke brostein, men større steiner). Synes andre triller vi så virket bedre på dette underlaget. Vår trille skranglet utrolig.
- Hjulene gikk skjevt etter kort tids bruk. Sannsynligvis pga skitt i hjulopphenget og bedret seg etter vask og smøring. Men vurderer å klage hvis det gjentar seg raskt.
- Det er regulerbare håndtak på trillen, men disse er så høye i den laveste posisjonen at det er nærmest helt unødvendig. Den laveste stillingen var egentlig for høy for meg (er 167 cm), passe for sambo (180 cm).
- Litt kronglete å legge sammen. Må lirke litt før det går. mulig dette går seg til etterhvert.
- ikke mulighet for "bumperbar"

Det kan hende jeg har for store forventninger til en trille, og jeg har som sagt ikke prøvd så mange andre triller. Men ikke innertier for meg. hadde kanskje vært mer fornøyd hvis stoffet ikke ble så stygt etter kort tids bruk. Den grå utgaven er sannsynligvis bedre i så henseende.

 

Powered by JReviews