Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Emmaljunga Scooter 2.0
 

Emmaljunga Scooter 2.0!

Tilfredshet:
 
9.0
Omtalt av sissoll
March 08, 2010

Vis alle mine omtaler
 
Sist oppdatert: September 28, 2010

Har kjøpt en Emmaljunga Scooter 2.0 til min datter på 17 måneder, og den er ment som eneste og siste vogn.

Har tidligere vært litt anti-emmaljunga mtp utseende, men nå synes jeg de har gjort noen virkelig forbedrende endringer. Så også på Scooter. Virkelig en flott vogn å se på nå, mer sportsvogn enn trille av utseende.

Når det gjelder fargeutvalget er det godt, og jeg liker at de har fler ensfargede alternativer nå, var ikke så glad i de tofargede med skinnende områder eller mønster. Men produktbildene på internett og i katalogen er veldig, veldig misvisende, så anbefaler på det sterkeste å se vognen i den fargen du vurderer irl For min del er de fleste finere irl enn på bileder, men det er jo en smakssak. Synes heller ikke fargeprøvene i butikken gir et riktig intrykk, så så sant det er mulig: se voga i riktig farge før du kjøper.

+ Hjulene er over forventing gode. Jeg foretrekker lufthjul, men disse er gode nok også på snø og isføre. De er mye mykere enn tilsvarende hjul hos Teutonia.

+ Dempingen er også god, bedre enn på Teutonia Timmy, som er logisk å sammenlikne med.

+ Pluss for utformingen av håndtaket. Det skråner opp mot midten fra sidene, og gir en (om ikke like god som Brio Go) ergonomisk god plassering for hendene

+ Veldig fornøyd med at det følger med skikkelig regntrekk i nylon, ikke den type elendig, stivt, digert klart palsttrekk som pleier å følge med vogner. Scoter sitt regntrekk tar liten plass, er enkelt å få på, har godt med reflekser og er i en fin gråfarge. Dekker ikke mye for kalesjen slik som Teutonias nylontrekk med plastskjerm (som er ekstra tilbehør), men det er godt nok.

+ Justerbart fotbrett. Enkelt å justere.

+ Setet er veldig godt polstret, og gir god støtte til nakke og hode.

+ Kjempepluss for sittestillingen. Den er så rett at datteren min som de siste ukene har nektet ås itte i vogn selv ber om å få sitte i Scooter! Hun sitter lenger fremme og er mer "ute i verden" enn i Brio Go. Litt uvant måte å justere seteryggen på, og savner trinnløs justering, men alt i alt kjempefornøyd. Liggestillingen er også god, flatere enn Brio Go.

- Kalesjen er for åpen, firkantet. Solskjermen er for liten og gir ingen beskyttelse.

- Liten titteluke ift den rette sittestillingen.

- Det er litt trangt under sportsbøylen. Savner Teutonias løsning der man kan vippe frontbøylen opp på ene siden for å få satt barnet nedi uten å måtte lirke og styre med både sko og pose.

- For meg som er vant med Brio Go er handlekurven udugelig. Men det er vel en vanesak. Det ryktes jo at den er større på 2.0 enn på de gamle modellene. Pluss for at den er i stoff og ikke metall, og for den nedfellbare klaffen som gjør det enklere å stappe den maksimalt full.
EDIT 28.09: er nå godt vant til handlekurven og synes den er akkurat passe stor ;)

+/- Enkel å slå sammen, blir liten sammenlagt. Synes den er litt treg å jenke tilbake til oppslått.


+/- Vogna føles litt mindre stabil enn andre firhjulinger jeg har prøvd (bl.a. teutonia timmy, teutonia mistral, simo kombi og brio Go). Den føles absolutt ikke veltete eller vinglete ut, men det er noe med fjæringen som gjør at den gynger litt til sidene. I tillegg er jo vogna ganske smal. Sannsynligvis bare en vanesak, ettersom det overhodet ikke føles usikkert.


Konklusjon: Liten og lett, men romslig. Meget god å trille, og jenta vår elsker både å sitte og å sove i den. Ville nok ikke hatt den som eneste vogn noe tidligere pga at den kun er fremovervendt og litt lav i sittedelen, men som siste sportsvogn er den fremragende. Eneste som holder meg fra å gi 10 er knirkingen og at den kunne vært litt lunere.

 

Powered by JReviews