Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Maclaren Techno XT
 

Førstevalget

Tilfredshet:
 
9.0
Omtalt av mamman~til~lucas
October 17, 2009

Vis alle mine omtaler
 
Sist oppdatert: October 21, 2009

Vi har en black on black Maclaren Techno XT 2009 modell. Nå er jeg nok i nyforelska rus, men jeg liker den virkelig godt. Har for det meste trillet på asfalt og kjøpesenter. På grus og brostein er det en skranglekasse - men hvilken paraplytrille er ikke det på sånt underlag? Når vi skal på nærmeste matbutikk eller på shopping er MacLaren førstevalget. Hadde det ikke vært for at jeg vet vinteren kommer, og at jeg liker å trille i terreng,(og kanskje pga en smule vogndilla :D), tror jeg at jeg kunne klart meg med bare XT'en nå som sønnen min er så stor (17mnd).

En liten oppsumering av pluss og minus;
+ Fantastisk kalesje! Den er i seg selv en grunn til å velge MacLaren fremfor andre paraplytriller. Kalesjen er både stor og vanntett. I tillegg har den uv-skjerm man kan ta ut, og ved å åpne en glidelås blir kalesjen enda større - så man f.eks kan få det ganske mørkt og lunt når barnet sover, når det blåser og yrer osv. Kan tenke meg den er super på sommeren når solen steker også - det er lufting på sidene når glidelåsen er åpen.
+ Plast-/tittedel på kalesjen så man kan kikke inn på barnet.
+ To praktiske lommer på baksiden av kalesjen. Supre til mobil, lommebok osv.
+ Romslig, godt polstret sittedel. Plass til pose.
+ Enkel justering av fire posisjoner på ryggen. Fra litt tilbakelent sittestilling til full liggestilling.
+ Mulighet for å "forlenge" sittedelen med noen cm ved føttene når babyen er liten, for så og la det stoffet henge den når barnet er litt større og har beina på den reima som er til føttene.
+ Avtagbart medfølgende babystøtte. Denne har vi ikke fått prøvd.
+ 5 punktssele med genial åpningsmekanisme. Man må trykke inn en knapp både frempå og bakpå festet - på den måten får ikke de større barna selene av på egenhånd.
+ Låsbare svivelhjul fremme.
+ Justerbart håndtak.
+ Passe lang og slank sammenlagt. Stort pluss for bærehåndtak!
+ Godt synlig i mørket med masse refleksdetaljer på både hjul, sittedel og kalesje.
+ Smal, så man kommer inn i alle kriker og kroker av trange, folksomme butikker.

+- Handlekurven ser liten ut, men den rommer mer enn jeg ville trodd. Dumt at den blir utilgjengelig når ryggen er lagt ned i liggestilling - men sånn er det med flertallet av vogner/triller jeg har prøvd.
+- Føles litt stiv og trille, men samtidig veldig stabil.
+ - Regntrekk følger med. Jeg hadde foretrukket om det dekket kalesjen selv om den er vanntett.

- Hviiin! Den første gangen vi brukte XT'en skikkelig - begynte det å pipe noe helt forferdelig i venstre bakhjul. Det står faktisk om problemet i bruksanvisningen og på maclarens hjemmesider - så det må være et vanlig problem. En dæsj silikonspray fra Clas Ohlson fjernet all lyd her, og jeg har ikke hørt den igjen.
- Sammenleggingsmekanismen går litt tregt nå i starten - men det skal gå seg til etterhvert.
- Funksjonen for å låse svivelhjulene er veldig tung.

For min del kunne XT'en vert noen cm lavere, men mine 1,57 er det bare akkurat at vi går sammen ;) Jeg ville gitt XT'en 10 - det er virkelig en fantastisk trille - hadde det ikke vært for pipingen. Den er virkelig verdt hver krone, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte den.

Her kan du se bilder av min MacLaren: http://www.barnevognguiden.no/forum/barnevogner/den-store-bildetraaden/min-maclaren-techno-xt-black-on-black-*ikke-klar*.html

 

Powered by JReviews