Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Simo Duo 755
 

Supre simo!

Tilfredshet:
 
8.0
Omtalt av Spentsmurf
September 08, 2009

Vis alle mine omtaler
 
Sist oppdatert: February 02, 2011

Nå har jeg snart brukt et år på å lete etter den optimale sovevogn til jenta mi.Og jeg tor jeg har funnet den! Denne vognen er ikke vår hovedvog, og som vogn nummer to fungerer den perfekt for oss! Men dersom man skal ha denne som eneste sportsvogn tror jeg den blir litt for stor og ruvende med tanke på bilkjøring, kjøpesenter etc. Til det er den litt stor og tung, men en trille til det behovet og jeg tror man har en perfekt vognstall ;)

Jeg har kun sportdelen av denne kjempevognen, og hitil har jeg bare lovord som dere kanskje skjønner.Det er mulig jeg er litt nyforelsket i denne vognen jeg har sett på et års tid.... Ja og ja og ja! Vognen er stor, den er robust, den er gedigen i bil og jeg synes den har et klassisk pent utsende. Spesiet det svarte understellet med svart bag/sittedel!

Vi har det standardunderstellet og vognen er overraskende lett å trille. Jeg har ikke testet den i skogen enda, men på asfalt og litt grus er den veldig god. Lillemor sitter/ligger og duver oppe iden. Det er jo nesten så god fjæring at jeg forstår de som velger kompakt understellet i stedenfor det vanlige. Det har også grei fjøring så det ut til. :-) og i tillegg blir jo da vognen enklere å frakte i bil. Men,det skal sies at vognen er tung i forhold til vogner med svingbare fremhjul, men sammenlignet med andre firhjulinger er denne veldig god.

Sittedelen er stor! Jeg har duodelen, så den er jo faktisk litt koretere enn kombidelen, men snuppa har jo kjempeplass! Hun ser plutselig litt liten ut igjen :-) Hun har god plass til vinterpose når den tid kommer.

Litt negativt er handlekurven som er i netting, man kan ikke bare slenge lommebok og mobil løst i den, da faller det lett igjenom. Det blir jo også vått underfra når det er snø/regn. Dumt at man ikke kan kjøpe på handlekurv etter ønske. Det som er fint er jo at den har litt høye stoff kanter, så det er lett å legge i høyden.

Ellers synes jeg vognen "lukter" kvalitet, men det er kanskje for tidlig å si noe om. men det fulgte blandt annet med to selesett til vogna,hva vitsen med det er vet jeg ikke. Knappene på stormtrekket er greie å ha med å gjøre,men jeg er spent på hvodan disse takler slitasje. På andre vogner jeg har hatt har disse blit litt vriene etterhvert som de har blitt brukt(sikkert blitt litt skakke). Kalosjestrammerne er jo med på å gi vognen det klassiske simoutseende, og de er veldig stamme og fine nå, noe jeg håper fortsertter.Vognen vilmiste litt av stilen om kalesjen blir hengende.

Jeg gir trekk for at vogna er gedigen sammenslått og litt tung, men det er jo noe man lett kan leve med for så deilig comfort for barnet, i alle fall på en nr. 2 vogn.


Jeg har testet mange vogner,men dette er en vogn jeg nesten vil si det var verdt å vente på, selv om jeg angrer for at jeg ikke kjøpte denne med en gang. Jeg tror den har nesten alle mine kriterier... (mangler selvsagt en god del, men som sovevogn er dette en sikker vinner)

Nå ser jeg at jeg har laget denne erfaringen på duovognen,men jeg har jo kun testet sportsdelen... beklager det, jeg legger derfor inn en erfaring der også.

 

Powered by JReviews