Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Emmaljunga Scooter (gammel versjon)
 

Liten, lett og smidig

Tilfredshet:
 
8.0
Omtalt av mamman~til~lucas
July 05, 2009

Vis alle mine omtaler
 
Sist oppdatert: November 29, 2010

Vi kjøpte Scooter for å kunne ha den til sovevogn i barnehage og ekstravogn på vinteren, så langt nådde den aldri. Altså er dette ingen langtidsvurdering - jeg har bare trillet Scooter i litt over 1 uke. Scooteren ble kjøpt brukt, derfor har vi alikevell fått erfare noen av problemene som kan dukke opp etterhvert. Dette er erfaringene jeg har gjort meg opp:

+ Veldig rett sittestilling!
+ Overlegen lengde på sittedelen. Får Spiriten min til å virke kjempekort sammenlignet.
+ Punkteringsfrie hjul som kan måle seg med lufthjul. Jeg har ikke prøvd de på snø, men har trillet på asfalt, grusvei, skogsvei og natursti, og der fungerte de supert. Dempingen var også god på de ulike underlagene.
+ God trillekomfort, den er naturligvis tyngre å trille enn Spiriten med svingbart forhjul, men mye lettere enn Simo Kombi. Min Scooter hadde et hjul som gikk skeivt, men det gikk ikke utover trillekomforten. Jeg oppdaget det ikke før jeg så det!
+ Relativt liten sammenlagt
+ Praktisk med titteluke og lomme i kalesjen. Lommen kommer jeg til å savne.

+- Ikke helt flat liggestilling - men den funker fint til litt større barn. Min sønn på 1 år sov veldig godt i den.

- Liten handlekurv. Poser o.l står ikke helt trygt.
- Knirket både ved hjulfester, handlekurvfeste og fjæring - vask, tørk og bruk av verktøykasse på boks ble løsningen her.
- Kalesjen er lite lun, og den siger når vi triller på ujevnt underlag.

Scooteren ble fort sendt videre, det var hovedsaklig fordi jeg ikke klarte å bli venner med fargen ;) Jeg tenkte egentlig å prøve å finne en ny ganske fort, men etter en runde med google fant jeg ut at knirking i Scooter er et velkjent fenomen. Både når den er to uker og to år gammel. Og en vogn som trenger smøring og vedlikehold ofte er kanskje ikke den rette vognen til sovevogn i BHG.

Jeg gir Scooteren en 8'er, og da er det handlekurven og kalesjen som trekker ned.

 

Powered by JReviews