Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Basson Milan
 

En praktisk og god vogn

Tilfredshet:
 
8.0
Omtalt av Spentsmurf
May 17, 2009

Vis alle mine omtaler
 
Sist oppdatert: June 02, 2009

Denne vogna liker jeg. Jeg synes den har et tiltalende utseende, på en tradisjonell måte. Den skiller seg vel ikke spesielt ut, men det er etter min smak positivt med et tidløst utseende på en barnevong.



Den har et langt, mykt og etter min erfaring bra sete. Datteren vår sitter i alle fall godt her, hun sover godt også ;-) Selene er vel som på mange andre vogner litt store for de aller minste barna, men dette er et gjennomgående problem for alle vogner. VI har løst dette med å ha skinn med selehull i vogna, og da sitter hun bra i selene også.



Kalosjen er lun og god, med en praktisk titteluke, med netting på toppen. Denne har vi brukt for ekstra lufting når det har vært veldig varmt ute. Det er også et pluss med lomme på kalosjen. Et kjekt sted for smukker, solbriller etc Det er og veldig fint med solskjerm.



Hjulene er brede og gode. Enkelt å ta de av og på, for rengjøring, smøring og eventuell frakting. Min vogn har ikke lufthjul, men punkteringsfrie hjul. Vogna triller godt på all slags underlag. Den virker stødig og god, ikke overdrevent med fjæring slk at den virker vaglete.



Handlekurven er stor, og den rommer masse. Det er i tillegg positivt at det ikke er noen stenger tvers over som hinder. Den er i stoff, og kan kneppes av for rengjøring.



Det venbare håndtaket er litt kronglete siden det er en sikring der, men det er tross alt positivt at det ikke er alt for lett å snu også. Det gjøres likevel i en håndvending.



Vogna er enkel å legge sammen, men man må ha barnet vendt fra seg for å få det til. Dette er etterhva jeg har forstått standard.



Vogna er lett og trille.



Det som trekker ned for min del er at den kan virke litt tung å svinge, noe jeg synes virker til å gjelde de fleste bassonvogner. Vogna mi er en 07 modell, og jeg savner myggnetting innfelt i kalosjen.



Alt i alt er dette en vogn jeg føler kan anbefales.



http://www.barnevognguiden.no/forum/den-store-bildetraaden/basson-bildetraaden.html (tråd med flere bilder av vogna)

 

Powered by JReviews