Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
EasyWalker Sky
 

Supergod å trille!

Tilfredshet:
 
8.0
Omtalt av sissoll
May 12, 2009

Vis alle mine omtaler
 
Sist oppdatert: July 26, 2009

Denne vogna er virkelig utrolig lett og enkel å trille. Merker nesten ikke at man triller vogn, og den snur på flekken- i èn håndvending.

Den har fantastisk god demping/fjæring. Kjører opp og ned fortauskanter, på brostein, i skogsti uten å bremse ned og ta hensyn til hinderne. Kjempebehagelig på alt underlag (vinter har jeg altså ikke testet), både for fører og passasjer.



Vognen har glidelåsjustering av seteryggen, og det syntes jeg er helt greit, hverken enklere eller mer upraktisk enn andre løsninger jeg har vært borti (bortsett fra teutonia som er en del enklere). En bonus dette gir er at hun blir liggende og vugge fra side tils ide som i en hengekøye når vi triller, og jenta vår har aldri sovet så godt i en vogn før!

Full liggestilling, ryggen er en ganske tynn plate, så den former seg godt etter ryggen hennes. Når hun ligger (og sitter, for den saks skyld) savnes ikke justerbart fotbrett pga setets utforming.



Sittestillingen på 08-modellen er forbedret med to klips på hver side av ryggen, men jeg synes allikvel ikke den er optimal. Fremdeles noe for tilbakelent, uten at jeg har erfaring med hvordan det var på tidligere modeller.



Kalesjen er lydløs og veldig praktisk. Pluss for stor titteluke, største jeg har vært borti.

Men kalejen er veldig lite lun, og gir lite skygge. Så lite lun at den utgjør størsteparten av de 2 poengene unna full score jeg har gitt vogna. Vi har teutonias uv-skjerm, og denne sitter helt fint på Sky, dette hjelper noe, men syns allikevel ikke det er bra nok. Men det er jo smak og behag, og ahr man ikke tenkt å bruke vogna så mye om vinteren er det sikkert ingen krise.

Savner også stormtrekk, så om vi beholder vogna til vinteren kjøper vi pose/trekk fra Stay-put.



Sportsbøylen er litt vanskelig å ta av og på, og den er ikke justerbar, det savner jeg. Den sitter også veldig langt fremme, slik at den ikke gir noe som helst for et litt mindre barn.



Handlekurven er helt grei. Har vært borti mye verre, men den er ikke til storhandling.



Kjempeenkel å legge sammen og sette opp igjen, og den tar veldig liten plass sammenlagt!



Setet er veldig stort, og tviler ikke på at det passer en 4-åring slik de reklamerer for. Til gjengjeld drukner min lille jente på 7 måneder i det, særlig på denne tiden av året når vi ikke bruker pose i vogna. Så nå går vi til anskaffelse av et seat insert og håper det hjelper!



Så konklusjonen er at dette er en veldig god vogn, men kanskje helst for barn som er enda litt større enn jenta vår. Rundt året ++ er den sikkert optimal.

 

Powered by JReviews