Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Emmaljunga Scooter (gammel versjon)
 

Veldig fornøyd =)

Tilfredshet:
 
9.0
Omtalt av ***
May 03, 2009

Vis alle mine omtaler
 
Sist oppdatert: June 02, 2009

Vi har nå hatt scooter i noen uker, og har fått prøvd den nok til å skrive brukererfaring om den =)



Vi kjøpte denne til vår 2 år gamle sønn, som en vogn/trille til å ha nå siste rest av vognperioden. Og vi er veldig fornøyd med valget!

Noen helt fullverdig sportsvogn er den vel ikke, pga av at den kun er forovervendt, litt lite lun kalesje og ikke full liggestilling så ville jeg ikke hatt den til barn under året. Hvertfall ikke som eneste vogn. For barn fra ca.1,5 år+ er den super =)



Den blir liten sammenlagt, er utrolig enkel i bruk - både sammenslåingsmekanismen og ryggregulering er veldig enkel. Barnet sitter veldig godt i den, og har god plass. Den er også godt polstret i setet, noe jeg synes er veldig positivt.

Trillekomforten er knallgod, nå har vi trillet på alle underlag (inkl. skogsvei og sti) og den fungerer utmerket. Nå har jeg gått fra trehjuling med svingbart forhjul og med super trillekomfort så var litt skeptisk til å gå over til firhjuling igjen men den har ikke skuffet =)

Dempingen er også veldig god, og den har en behagelig liggestilling for litt større barn.



Når jeg nå ikke gir den en tier er det fordi kurven under bare er en vits, den falt av flere ganger den første turen. Det var bare å bøye litt på den, og nå sitter den veldig bra - men en ny vogn skulle kommet med en handlekurv som satt ordentlig fast. Den er også ganske liten, selve vognen er konstruert slik at en handlekurv lignende f.eks brio sine hadde passet utmerket og de er både mer stabile og rommer mer. Men nå som den sitter som den skal er den stor nok til vårt bruk, og trekker derfor lite ned på helthetsinntrykket.



For det andre så er kalesjen veldig lite lun når det regner eller er mye sol. Dette visste jeg før jeg kjøpte vogna, så har nå bestilt en teutonia solskjerm til som jeg har hørt skal passe bra og nok vil utbedre kalesjen mye. Men det er en ting det kan være greit å være klar over når man vurderer vognen =)



Alt i alt er helthetsinntrykket veldig bra, vi er veldig fornøyd og føler at vi har fått mye vogn for pengene =)



Om dere vil se flere bilder av vognen har jeg laget en tråd med bilder inne på forumet:

http://www.barnevognguiden.no/forum/skravletraaden/scooteren-min.html

 

Powered by JReviews