Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Teutonia Spirit S3
 

En vogn hele perioden????

Tilfredshet:
 
7.0
Omtalt av Spentsmurf
April 08, 2009

Vis alle mine omtaler
 

Vi valgte denne vogna fordi den passet mange av våre kriterier. Vi ønsket en solid vogn, da jeg før baby ble født trodde det holdt med en vogn. :-)

Jeg vurderer nå bare sportsdelen, og ikke bagdelen da det finnes ulike bager til vogna.

Vi har forforlenger på vår vogn, og det synes jeg er utrolig praktisk. Det gjør at posen ligger godt og lunt i vogna. Har også kjøpt stormtrekk som tilleggsutstyr, noe jeg synes er rart ikke fulgte med på en så dyr vogn. Det trekker litt ned. Teutonia skal ha pluss for masse tilleggsutstyr og gode valgmuligheter.

Vogna er god å trille på de aller fleste underlag. Den egner seg ikke på slaps, myk snø eller kramsnø. Da fester det seg over sprutskjermen på hjulet foran, eller den bare synker igjenom med forhjulet. Dette vil jeg anta gjelder de fleste tre hjulinger.

Da vi valgte vogn valgte vi denne fordi den hadde adapter for maxi cosi, dette er vist blitt vanskelig å få tak i nå. Det er ganske forståelig, for adapteren vi har er litt simpel.

Det er også et stort pluss med vendbar sitte del, håndbrems, svingbart/låsbart hjul. Det å låse hjulet enkler fremkommeligheten på ulendt terreng.

Vogna blir litt stor sammenslått, både høy og lang. Dette trekker også litt ned.

Handlekurven på vogna tror jeg er plassert der bare for å erte. Den er ganske stor når man tenker på hva man kunne fått plass til der nede, om man bare kom ned dit. Man får forholdsvis mye småting ned dit, dersom man lurer de inn fra siden. Når barnet sitter er det likevel litt enklere å komme til.

Justering av sportsdelen er greit nok, men på vår vogn henger den seg opp eller hopper ut av sporet i blant.

Kalosjen er vanskelig å få til og henge pent når man justerer ryggen på sportsdelen. Den er så stor at den av og til henger seg litt fast, samtidig som knappene av og til knepper seg opp.

Vi trodde vi hadde funnet den perfekte vogn, men det viser seg også at andre brukere erfarer at store barn ikke får plass i sittedelen slik at vogna likevel ikke varer ut vognperioden. Siden jeg var så fornøyd før babyen ble født har også fallhøyden vært ekstra stor. TOtalt sett er dette en god vogn å trille, men noen forbedringer er det absolutt rom for!

 

Powered by JReviews