Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Teutonia Spirit S3
 

God vogn

Tilfredshet:
 
7.0
Omtalt av mamman~til~lucas
March 06, 2009

Vis alle mine omtaler
 
Sist oppdatert: November 28, 2010

Vi bestemte oss for å kjøpe teutonia spirit s3 etter å ha lest om fordelene med vognen, og fått utelukkende god respons ved spørsmål om hvordan vognen er på et babyforum. Valget falt på en 08 modell med sort fashion sitteinnsats og håndbrems. Fra vi kjøpte den ny i juli 08, ble den brukt til bilsetevogn på kortere turer til nærmeste by. I desember 08 tok vi vognen i bruk for fullt..

Her er det jeg ser på som fordelene og ulempene med vognen:

+ Lett vendbar sitteinnsats - så barnet kan sitte både mot deg og fra deg
+ Går fra helt eller halvveis sittende til full liggestilling kjempelett og uten å vekke eventuelle sovende barn
+ Justerbart håndtak
+ Understellet kan brukes med ulike bilseter, du trenger bare en adapter på vognen og click and go system på bilstolen
+ Punkteringsfrie hjul
+ Integrerte seler
+ Stort sett lett og god og trille
+ Parkeringsbrems og håndbrems
+ Forhjulet kan låses
+ Justerbart fotbrett
+ Vindu bak en luke i kalesjen
+ Kalesjen kan dras langt frem, og barnet har det alltid lunt når det trengs
+ UV-filter i kalesjen
+ Muighet for å kjøpe mye nyttig tilbehør
+ Vognen er stilig og fin! :D


+- Setet er langt men smalt!


- Liten og lite tilgjengelig handlekurv - får bedre tilgang ved å kneppe opp et par knapper når enn skal legge under/ta ut ting.
- Det trenger lett grus inn i hjulene, som lager en raslelyd når du triller
- Barn under året sitter ikke så stødig og sklir lett ned i vognen når de sitter uten vognpose
- Selene er festet høyt og passer ikke så godt til barn under året
- Må litt jobb til å få kalesjen til å henge pent når du varrierer mellom sittestillingene
- Dårlig og tung og trille på mye snø og slaps - man må dra vognen etter seg på det verste
- Vognen tar nesten like stor plass som en stor firehjuling sammenlagt når du har sitteinnsatsen vendt mot deg
- Dårlige dempere - det rister mye i lett ulendt terreng
- Lite reflex


Etter vi kjøpte vognen har jeg hørt mange fortelle at den lett tipper over på siden og føles ustabil og kjøre, men dette har vi aldri opplevd. Ellers er vognen lav, og er du opptatt av at vognen skal kle deg, passer den bedre om du er lav enn høy.

Alt i alt er jeg positiv til S3en. Det er en god vogn om du triller mest på asfalt, og fordelene veier opp for ulempene.

 

Powered by JReviews