Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Phil & Teds e3/sport
 

P&T e3

Tilfredshet:
 
9.0
Omtalt av ***
February 13, 2009

Vis alle mine omtaler
 

Vi kjøpte denne vogna da vi ventet nummer 2. Brukte den både som singelvogn og søskenvogn den perioden vi hadde vogna.



Som singelvogn:

Den fungerte greit som singelvogn.

Vogna er veldig stødig, den har stor og god sittedels å passer så lenge barnet trenger vogn, god sittekomfort for barnet og full liggestilling.

Sittedelen er litt smal, men vi brukte den faktisk med voksipose og 2-åring oppi så den er bred nok =)

I forhold til vogner av liknende type så synes jeg kalesjen var ok. Trillekomforten var veldig god, men hakket tyngre enn oth (som jeg har å sammenligne med). Vogna er lett, enkel å legge sammen og blir nesten helt flat. Syntes også det var grei plass i handlekurven under.

Etter at minste var født brukte jeg vogna som shoppingvogn og til å ha med i bilen.Selv om den var vendt fra meg synest jeg at jeg hadde god kontroll siden jeg hadde det store "hullet" mellom kalesjen og seteryggen å kikke inn i. Vi fikk vårbaby sist, og det var veldig godt på varme sommerdager at den var såpass luftig. Brukte mye mygg/uv-nettet som fulgte med, da lå babyen passe luftig og skjermet.

Så for oss hadde den flere bruksområder, sportsvogn til eldste, shopping/bilvogn til minste og søskenvogn. Vi kunne klart oss med kun denne + babyvogn.



Minuset med vogna som singelvogn er:

-hullet mellom kalesjen og seteryggen er fint for å ha oversikt over de minste men for litt eldre barn ble det for meg ett irritasjonsmoment. Av trekkene som fulgte med så var det ett gjennomsiktig i plast som holdt regn/vind ute, og en sort mygg/uv-netting. Når eldste skulle sove ble det enten for lyst eller for mye trekk (bortsett fra om sommeren). Han klarte også å løsne trekket, så var tok tid før han roet seg i vognen. Dette problemet kan løses ved å sy ett mørkt og vindtett trekk og feste trykk-knapper på trekket og vogna.

-det var tilnærmet umulig å få ryggen fra liggestilling til sittestilling når barnet var i vogna, jo større barn jo verre var det. Glidelåsene fungerer greit, bortsett fra at det var lett å forstyrre barnet om det var sovnet i vognen og jeg så måtte ta ned glidelåsene. Men klipsen var rett og slett helt grusom. 2-åringen måtte ut av vognen for at jeg skulle få ryggen opp.



Som søskenvogn:

For vår aldersforskjell, hvor vi ikke hadde behov for at eldste skulle sove i vognen så fungerte den supert. Selv om søskensetet ikke kan legges noe bak (på e3)så gikk det greit med korte lurer.

Eldstemann begynte også å bli ganske tung etterhvert, og særlig vinterstid når vi skulle ha på både tykke klær og vinterposer var jeg veldig glad for at jeg hadde en vogn som var så lett.

Størrelsen på vogna er også super. Vi har liten bil og i butikkene her er det ikke akkurat tilrettelagt for doble vogner. Tror faktisk det er mange steder jeg ikke hadde kommet inn med en bredere vogn. Sammenlagt går den inn i stort sett alle bagasjerom, selv om den har litt lengde.

Yngstemann vokste fort ut av softbagen, men da brukte vi voksipose rett i vogna og det fungerte utmerket. Han lå fint i hovedsetet helt til han var 8-9 mnd gammel, da byttet vi litt på at han lå i vogna eller satt i søskensetet bak.

Begge barna likte godt å sitte både i hovedsetet og søskensetet, både når det stod framme og bak.

Synest også det var supert at vi kunne trille eldstemann til barnehagen, og sette fra oss søskensetet der mens jeg og minstemann kunne trille videre på tur med singelvogn.

Eneste problemet vi hadde med vogna som søskenvogn var at eldstemann ikke fikk plass under kalesjen når han satt i hovedsetet framme, og det ble problemer med regntrekk på. Men han var såpass stor at vi brukte regntøy på når det regnet, og vi hadde vind/vanntett pose på vinterstid.

Jeg er også ganske høy, så når søskensetet stod bak nede så spente jeg borti når jeg gikk. Fikk en teknikk etterhvert, men litt irriterende i begynnelsen =)



Alt i alt utrolig fornøyd med vogna! Får vi noen gang to vognbarn samtidig igjen, så blir det en ny p&t på oss =)

 

Powered by JReviews