Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Phil & Teds e3/sport
 

Phil&Teds sport

Tilfredshet:
 
7.0
Omtalt av Empa
August 11, 2008

Vis alle mine omtaler
 
Sist oppdatert: April 26, 2009

Aller først vil jeg si: Tusen takk for den fine vogna, barnevognguiden :) Her kommer min anmeldelse av Sport.



Pluss:

Phil&Teds sport er for det første en veldig elegant, nett og stilren vogn, men samtidig tøff. Liker utseendet på vogna veldig godt.

Den er utrolig stødig og stabil. Er meget imponert over hvor stødig denne vogna er! Den er helt på høyde med en firehjuling av hva stabilitet angår. Det må den nok være siden den er konstruert for å også kunne fungere som en søskenvogn.

Den er lang og god i ryggen, noe som gjør at barnet kan bruke den lenge.

Den har en god liggestilling, helt flat, men også mulighet for litt vinkel.

God sittestilling.

Den har en ok trillekomfort. Fin å kjøre også i ulent terreng.

Den tar ikke mye plass sammenlagt, og er lett både å legge sammen og slå opp.

God vektkapasitet.

Håper jeg en dag får anledning til å teste denne ut som søskenvogn ;)



Minus:

Har fra før en OTH/Mountain buggy urban jungle, og Phil&Teds sport har dessverre ikke like god trillekomfort som OTH. Den er ikke like lett å manøvrere. Men så er jo OTH suveren på trillekomfort da ;)

Den er ikke så veldig lun.

Synes ryggreguleringen kan være litt tungvint til tider, spesielt i starten, men når man blir vant til det, går det greit.

Litt smal i sittedelen, men det skaper ingen problemer for oss :)

Bremsen er litt hard.



Alt i alt er dette en god vogn som er verdt prisen. Vi bruker denne vogna mye og lillegutt stortrives i den.



En oppdatering etter 9 måneders bruk:



Jeg synes denne vogna egentlig er ganske så tung å trille, etterhvert som det blir mer tyngde i vogna (det hjelper ikke om man pumper mer luft i dekkene). Jeg synes den er vanskelig å manøvrere med en hånd. Det merker jeg når jeg triller i matbutikken, og har en handlekurv på slep i tillegg til vogn. Da sliter jeg virkelig med å styre vogna (med OTH/MB er ikke dette noe problem). Jeg har derfor bestemt meg for å ikke bruke denne vogna som søskenvogn. Søskensetet har også en ramme rundt som jeg ikke liker, og som forhindrer størstemann i å kunne bruke setet i hvileposisjon. Og jeg liker ikke at barna ikke kan ligge samtidig i vogna. Ellers er dette en fin vogn.

 

Powered by JReviews