Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Maxi Cosi Mura 4
 

Min drømmevogn

Tilfredshet:
 
10.0
Omtalt av umi
June 25, 2008

Vis alle mine omtaler
 

Skal du ha en lettmanøvrert og stabil vogn med vendbare innsatser, er Maxi-Cosi Mura 4 vogna for deg som både ferdes i by og på land: Ordentlig store forhjul med sving, som låses svært enkelt, gjør at den kommer fram over alt. Innsatsene kan løses og byttes på understellet selv med kun én hånd tilgjengelig. Du kan velge om barnet sitter mot eller fra deg, uansett om du bruker bag, sittedel eller bilsete. At maxi-cosi bilseter også passer på understellet, gjør at du kun trenger ett "sett med hjul", samtidig som du enkelt kan få med deg en sovende baby uten å måtte flytte over fra bilsetet til vogna.



Hardbagen er lun og god, selv om den ikke er av de dypeste. At det er håndtak både i kallesjen og på hver side av bagen, gjør at du kan velge om du vil bære med én eller to hender. Det følger med både insektsnett og regntrekk til hardbagen, og regntrekket er kjapt og enkelt å trekke på. Om det bare regner litt er imidlertid selve stoffet i bagen også vannavvisende slik at dråpene bare preller av.



Understellet er enkelt å slå både opp og sammen, og det blir svært kompakt. I vår stasjonsvogn kan vi faktisk sette understellet opp langs den ene siden, i stedet for å legge det ned, slik at det frigjøres gulvplass til andre ting.



På den negative siden er det fint lite å finne, men at det ikke finnes luftspaltehjul tilgjengelig er dumt da pungteringsfaren alltid er til stedet hos en vogn med luftgummihjul. Det følger imidlertid med pumpe, så man er kun et lappesett unna å redde skogsturen om uhellet skulle være ute. At det ikke følger med veske eller noen form for festeanordning for regntrekket til hardbagen er flisespikkeri, men når trekket førs er med når man kjøper bagen, kunne de godt gjort det enkelt å alltid ha det med seg uten at man må bruke handlekurven.

 

Powered by JReviews