Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem

Review Detail

 
Phil & Teds e3/sport
 

PT Sport

Tilfredshet:
 
10.0
Omtalt av eners
April 07, 2008

Vis alle mine omtaler
 

Jeg har hatt en PT sport '07 modell i et halvt år og er meget fornøyd med den. Den veier lite, er knallgod å kjøre (stabil, men lett å manøvrere) og tar veldig liten plass sammenlagt. Den "bor" i bilen vår. Ved å fjerne bakhjulene tar vogna nesten ingen plass i bagasjerommet på vår VW Touran.



Jeg er bumper-bar motstander, men på denne vogna er det ingen problem å fjerne bumper-baren, to klikk og to sekunder tar det å fjerne den. (i motsetning til min Emmaljunga City Cross der jeg må frem med verktøy og diverse forbannelser for å fjerne bumper-baren!)



skulle ønske kalesjen var litt lenger samt at tilbehøret til vogna kunne vært litt billigere.. kommer nesten opp i en tusenlapp for original myggnetting og regntrekk. Basson Baby sitt regntrekk passer greit til vogna og dette koster ca. 150 kr, men kjøper en originalt regntrekk sitter det som et skudd pga det festes med trykk-knapper i fotenden.



Jeg har fått masse respons på vogna, både pga den noe iøynefallende lime fargen og det noe uvanlige designet. Når ryggen er felt ned i hvileposisjon kan man hele tiden holde øye med barnet gjennom "plastveggen". Denne plastgreia var jeg meget skeptisk til, men den fungerer faktisk greit. Jeg liker godt at det er mulig å holde øye med barnet hele tiden. Dersom det er lyst ute og barnet sovner er det bare til å hive et pledd over slik at det blir litt mørkere inni vogna.



Det er imidlertid noe vanskelig å ta ryggen fra ligge- til sittestilling når barnet sitter i vogna og ikke greier/gidder å reise seg litt opp i ryggen mens klipsene som brukes for å justere seteryggen festes. Men alt i alt, vogna er vel verdt pengene og jeg tror den har lang brukstid. Produsenten selv sier at 4-åringer kan bruke vogna, og jeg har selv prøvd om en "innleid" 5-åring fikk plass. Det gikk helt fint. Det er nok sjelden en vanlig aktiv 4-åring vil sitte i vogn, men vogna kan nok brukes leeeenge til unger med spesielle behov.



Alt i alt synes jeg den er verdt investeringen, og til og med oldemora på 84 år synes den er stilig og god å trille! Her en dagen sa hun: "tenk om så kjekke vogner hadde vært på markedet for 60 år siden da jeg hadde småbarn.." hehe.. Hun har også uttalt at vogna er super som rullator!

 

Powered by JReviews