Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Skravletråden Kjøreretinger :)
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Kjøreretinger :)

Kjøreretinger :) 13 år 1 måned siden #79446

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Vår datter har aldri sittet fremovervendt og det har ikke vært noe tema at hun skal snus heller... Men, tenker det har litt med at hun er eldst og ikke ser hvordan eldre søsken sitter andre vegen etc etc... Det har heller aldri vært noe tema for meg at hun skal ha noe å si på den saken... Har hun aldri testet noe annet så vet hun jo ikke om noe annet etc etc... Men, forst¨år at dette kanskje er litt naivt... Spesielt med tanke på nr 2 og den noe begrensede plassen det tross alt er bak i baksetet. Hva gjør dere med tanke på bilseter og hvor bestemte er dere på at bakovervendt er et must??

Føler kanskje jeg er litt sær, jeg må ha vendbare vogner og bilseter som er bakovervendt :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kjøreretinger :) 13 år 1 måned siden #79451

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Bakover er best! Helt klart! Men jeg er glad det finnes ganske gode alternativer for de det ikke passer for... Enkelt og greit :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kjøreretinger :) 13 år 1 måned siden #79456

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ja enig i at det er bra det finnes løsninger, men jeg synes det er dumt at bakovervendte seter tar så skrekkelig mye plass, slik at mange antg snur barnesetene litt pågrunn av egen komfort også :sparke:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kjøreretinger :) 13 år 1 måned siden #79461

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Det er helt sant! Og så er en del av de bakovervendte setene så sykt dyre! Fremovervendte er generelt billigere... Og hva velger folk med dårlig råd da? Jo, det billigste... De med dårlig råd har kanskje ikke de beste bilene heller, med andre ord dobbelt opp med dårlig sikkerhet... :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kjøreretinger :) 13 år 1 måned siden #79463

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Du sier noe der :( Jeg liker godt setet vi har, siden det kan brukes begge veger. Da er det som du nevnte tidligere ikke så kjipt om detikke funker bakvendt :knegg:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kjøreretinger :) 13 år 1 måned siden #79495

  • Inga
  • Inga's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 599
  • Takk er mottatt 3
G. sitter bakovervendt, og han blir 3 år om et par mnd. Har ikke planer om å snu han enda, om han ikke klager kommer han til å sitte bakover så lenge som mulig. Han vet heller ikke om noen annet. Har planer om å ha nr 2 også bakovervendt så lenge som mulig, helst 4 år. Blir jo litt trangt for oss foreldre, men da er det en fordel å være 160 cm:glis: Jeg er nok like sær som deg på det å sitte bakovervendt.
Triller Brio happy, Mountain buggy UJ og Brio GO.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kjøreretinger :) 13 år 1 måned siden #79500

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Helt uaktuelt med noe annet enn bakovervent, så lenge det er mulig.
Jeg var skikkelig misfornøyd og nervøs den korte ti minutters taxituren vi hadde fra toget og hjem, da var det fremovervendt sete, jeg er bare ikke komfortabel med det i det hele tatt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kjøreretinger :) 13 år 1 måned siden #79503

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Her var det også uaktuelt med noe annet enn bakovervendt frem til 4 års alder.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kjøreretinger :) 13 år 1 måned siden #79505

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg er heldigvis også kort (162) :knegg: og det kan bli en fordel om et års tid når mc er for liten for C og vi må ha to bakovervendte seter baki der :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kjøreretinger :) 13 år 1 måned siden #79510

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Hihi, jeg er 171, og veldig mange av de centimetrene er bein, så for oss blir det trangt... Likevel går vi for bakovervendt til lille tøtta. Storebror på 5 sitter fremovervendt og da får han sitte bak sjåføren som tross alt bør ha det mest komfortabelt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kjøreretinger :) 13 år 1 måned siden #79524

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Her sitter minsten bakovervendt og skal gjøre det leenge til. Er ikke noe alternativ for oss heller, og har aldri vært det.
Har selv solgt barneseter, og vært på kurs hvor jeg har sett levende bilder fra fremoverndte barn som har kræsjet. de bildene sitter for å si det sånn.
Om L begynner spy noen gang, så skal mange alternativer prøves før han snues.

Mellomste jenta snudde vi når hu var rett over 3år. hu var da 15kg og gikk rett i beltestol. Men vi snudde hun kun pga lillebror måtte ha den bakovervendte plassen og for at eldste søstra skulle få være med i bilen. (går dårlig med to store bakovervendte seter, og hu skal i mitten. :rolleyes:

I sverige (ikke grensa) selges ikke forovervndte seter i 9-18kg klassen. dette legger en del press på å ha de bakover. synes dette burde vært regel her også jeg da.

Så ja, jeg er nok en bakovervendt nazi. :humre:
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kjøreretinger :) 13 år 1 måned siden #79553

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hihi :)

Jeg tenker faktisk på å bytte bil jeg, til en som er litt større (vi har 07 mondeo som jo er ganske stor....) bare for å få plass til to bakovervendte seter....

og angående trafikksikkerhet har jeg hatt mareritt om at noen i nær familie omkom i trafikken i natt :(
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kjøreretinger :) 13 år 1 måned siden #79554

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hihi :)

Jeg tenker faktisk på å bytte bil jeg, til en som er litt større (vi har 07 mondeo som jo er ganske stor....) bare for å få plass til to bakovervendte seter....

og angående trafikksikkerhet har jeg hatt mareritt om at noen i nær familie omkom i trafikken i natt :( Jeg bør ikke se på nyheter rett før jeg sovner alså :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kjøreretinger :) 13 år 1 måned siden #79955

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:dåne: Dere vil ikke tro ha jeg så i dag! Vi har vært ute på usansynlig kjedelig og nødvendig handling. Ikke poenget... Men, ut fra et treningssenter her i byen kom en mor drassende på en baby i en vippestol, greit nok det altså, sikkert vært i barneparken med medbrakt vippestol eller noe :S Hun setter ungen i vippestolen i baksetet, lukker døren, åpner bagasjerommet, slenger inn sekken sin... Jeg sitter og trøster en krakilsk C mens hr. smurf er ute og kaster glass og metall i disse returcontainerene dere kanskej kjenner til... Og i det jeg liksom forventer at hun skal gå tilbake til baksetet og ta ungen ut av vippestolen overrasker damen meg en anelse, hun setter seg bak rattet og kjører! HUn kjører altså med ungen i vippestolen! Og her sitter jeg og måper og vi diskuterer forover eller bakovervendt kjøreretning :dåne: Vi burde jo heller snakke om bilsikkerhet generelt! :kokko:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.580 sekunder